ساعت حلقه ای مد این روزهای دنیای فشن

طلا و جواهر اقتصاد 100: همه‌ی ما کم و بیش با تکامل ساعت‌های جیبی و تبدیل آن‌ها به ساعت مچی آشنایی داریم، اما یکی از اکسسوری‌های جالبی که به تازگی توانسته توجه افراد با سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کند ساعت حلقه‌ای است.

ساعت حلقه ای مد این روزهای دنیای فشن

ساعت حلقه ای چیست؟

ساعت حلقه ای یا انگشتری محصولی به ابعاد یک انگشتر یا حلقه و بسیار کوچک‌تر از ساعت مچی است که زمان را نشان می‌دهد به همین دلیل به آن ساعت حلقه ای گفته می‌شود. با وجود اینکه این مدل‌ ساعت‌ها ممکن است برای شما جدید به نظر برسند اما حقیقت این است که از سال‌های قبل مدل‌های مختلفی از آن‌ها در بازار موجود بوده‌اند.

نگاهی به تاریخچه ساعت حلقه ای

حال که توانستیم به پاسخ کلی در مورد پرسش ((ساعت حلقه ای چیست؟))‌ برسیم بهتر است نگاهی به تاریخچه‌ی این ساعت‌ها بندازیم. براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت uniformwares.com احتمالاً اولین مدل‌های این ساعت از دهه‌ی ۱۷۵۰ میلادی وارد بازار شده‌اند البته چندان نتوانستند موفق شوند و توجه خریداران زیادی را به خود جلب کنند.

تا اینکه در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی یک ساعت‌سازی سوئیسی توانست یک ساعت حلقه ای فوق‌العاده بسازد که می‌توانست بدون کوک شدن به مدت ۴۶ ساعت کار کند. این ساعت انگشتری در کنار این قابلیت خود، ظاهر زیبایی داشت و مجهز به یک شیشه نشکن بود.

البته برای مدت زمان مشخصی این ترند محبوبیت خود را از دست داد تا اینکه با فرارسیدن دهه‌ی ۶۰ میلادی مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد.

آینده‌ی ساعت‌های حلقه‌ای چطور است؟

شاید تصور کنید که ساعت‌های حلقه‌ای صرفاً به خاطر ظاهر خاص خود مدت زمان مشخصی مد هستند و بعد از آن طرفداران خود را از دست می‌دهند. با این حال ممکن است که این اکسسوری‌ها تا چند سال آینده همچنان پرطرفدار باقی بمانند.

همان‌طور که می‌دانید زندگی مدرن انسان‌های امروز حول محور کاربردی‌بودن می‌چرخد و همه‌ی ما بیشتر زندگی خود یک اکسسوری مشخص را حمل می‌کنیم، پس چه بهتر که این اکسسوری وزن پایینی داشته و به جای اینکه آن را بر روی مچ خود ببندیم، صرفاً با نگاه کردن به انگشتان خود و محصولی کوچک و کاربردی زمان را تشخیص دهیم.

در مجموع باید اشاره کنیم که آینده‌ی این ساعت‌ها مثبت به نظر می‌رسد، اما هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که وضعیت صنعت ساعت‌سازی در سال‌های آینده به چه صورت خواهد بود.

آینده‌ی ساعت‌های حلقه‌ای

معرفی تعدادی از مدل‌های ساعت حلقه ای

حال که اطلاعات لازم را در مورد ماهیت کلی این ساعت‌ها به دست آوردیم بهتر است با تعدادی از معروف‌ترین و بهترین مدل‌های آن‌ها در بازار هم آشنا شویم.

۱. ساعت حلقه‌ای شرکت Ring Clock

جدیدترین مدل ساعت حلقه ای چیست؟ ساعت انگشتری تولید شده توسط شرکت Ring Clock یکی از جدیدترین و خلاقانه‌ترین مدل‌های حال حاضر است که از دو بخش اصلی کمربند داخلی ثابت و کمربند خارجی چرخشی دارای سه بخش تشکیل شده است. قاب چرخشی محل نمایش اعداد است که با نور ال‌ای‌دی نمایش داده می‌شوند.

در مجموع در این ساعت ۱۶۸ فضای نوری برای چراغ‌های LED تعبیه شده که حفره‌ی اعداد را به رنگ آبی یخی یا نارنجی در می‌آورند. جالب است بدانید که این حلقه از فولاد ضد زنگ L316 ساخته شده و عرض و ضخامت آن به ترتیب برابر با ۱۴ و ۳.۵ میلی‌متر است. برمبنای اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده پوشیدن این ساعت در زمان شست‌وشوی دست‌ها یا شناکردن آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.

۲.  Pikoo, Unisex Digital Ring Watch

برند چینی پیکو سازنده‌ی این مدل ساعت است که با اضافه کردن صفحه‌ی دیجیتالی به ساعت های انگشتری خود توانست حس مدرنیته را در این مدل‌ها ایجاد کند. به‌علاوه نکته‌ی قابل توجه در مورد آن طراحی کلاسیک و در عین حال شیک و ساده‌ی آن است.

تمامی این ساعت‌های انگشتی یک سایز داشته و بند پلاستیکی آن‌ها با طلای ۲۴ عیار روکش شده است. علاوه بر این براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازنده، مدل Unisex Digital دوام طولانی داشته و در برابر قطرات آب هم مقاوم است.

۳. Omega, Vintage Omega Ring Watch

یکی دیگر از بهترین مدل‌های ساعت حلقه ای متعلق به برند امگا است که چندان هم جدید نیست. این ساعت در نتیجه‌ی یک نوآوری فوق‌العاده ساخته شد چرا که قاب ۱۹ میلی‌متری آن در اصل برای یک ساعت مچی مردانه ساخته شده بود و مجدداً در این مدل و طراحی زنانه/مردانه‌ی آن مورد استفاده قرار گرفت.

این طراحی ساده همچنان بعد از گذشت سال‌ها پرطرفدار باقی مانده و مجدداً مورد توجه افراد عاشق این اکسسوری‌های ویژه قرار گرفته است.

۴. Wendell W, Ring Watch

این ساعت زنانه حلقه ای و زیبا ترکیبی فوق‌العاده از مد و عملکرد در کنار یکدیگر است. از یک طرف می‌توانید از درخشش رنگ سیاه کلاسیک و آلیاژ نقره‌ای آن که نمادی از پیچیدگی این مدل هستند لذت ببرید و از طرفی دیگر هم به مدلی دست پیدا می‌کنید که هزینه‌ی نگهداری و تعمیر آن پایین بوده و یکی از سبک‌ترین ساعت‌های موجود برای اطلاع از زمان است.

در مجموع باید اشاره کنیم که این مدل یکی از بهترین ساعت‌های انگشتری موجود در بازار و بهترین گزینه برای افرادی است که برای خرید این مدل‌ها مردد هستند.

۵. Rolex, 18K Gold Ring Watch

مشخصاً هیچ برندی بهتر از رولکس نتوانسته ظرافت و زیبایی ساعت‌های حلقه ای را به نمایش بگذارد. برند رولکس در قالب این مدل کیفیت باورنکردنی ساعت‌های خود را در یک قاب طلایی ۱۸ عیار عرضه کرده است. اما شاید بتوان گفت که نقطه‌ی قوت این مدل، صفحه لانه زنبوری مات به همراه نشانگرهای اعداد و عقربه‌های خاص و زیبای آن است.

۶. Davis Watches, Ring Watch

لوکس‌ترین ساعت حلقه ای چیست؟ اگر از بین بهترین مدل‌های ساعت‌های انگشتری به دنبال مدلی لوکس و جذاب هستید بهترین گزینه‌ی پیش روی شما این مدل از برند دیویس است. در این ساعت کوارتز زنانه از بهترین مواد با کیفیت بالا شامل فولاد ضدزنگ جلاداده شده و شیشه یاقوت کبود استفاده شده است.

علاوه بر این در نمایشگر آن دوازده نشانگر کریستال سواروسکی به کار رفته است که آن را به بهترین گزینه برای ست کردن با لباس‌های رسمی تبدیل می‌کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما