با ویژگی عطرهای مردانه آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: سازندگان عطرهای مردانه برای ساخت این دسته از عطرها، معمولا به سراغ روایح بسیار قوی و پررنگ می‌روند؛ روایحی که بتواند با شخصیت یک انسان کاریزماتیک و حمایتگر سازگار باشد.

با ویژگی عطرهای مردانه آشنا شوید

از این جهت، اغلب از روایح چوبی، چرمی و دریایی به‌عنوان مشخصات عطر مردانه استفاده می‌شود تا فرق ادکلن مردانه و زنانه مشخص باشد.

همچنین لازم به ذکر است که در گذشته‌های دور، عطرهای مردانه نسبت به عطرهای زنانه غلظت بیشتری داشتند و یا نت‌های قوی‌تری در آن‌ها استفاده می‌شده. زیرا همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، به دلیل تفاوت اجتماعی که بین زنان و مردان در گذشته وجود داشته، تفاوت عطر زنانه و مردانه نیز بیشتر بوده؛ به‌عنوان مثال، خانم‌ها خیلی کمتر از خانه بیرون می‌رفتند، در نتیجه در معرض روایح محیطی مثل دود و از این قبیل نبودند؛ اما آقایان به دلیل اینکه در بیرون از خانه کار ‌می‌کردند، از عطرهای غلیظ تری استفاده می‌کردند تا روایح محیطی بوی عطر آن‌ها را از بین نبرد و تشخیص عطر مردانه و زنانه در گذشته ساده‌تر بود.

اما در حال حاضر، غلظت در عطر زنانه و مردانه متفاوت نیست و هر عطر بسته به روایح و موقعیتی که برای استفاده در آن طراحی شده، غلظت‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد. اما استفاده از نت‌های قوی با روایح بسیار پررنگ برای عطرهای مردانه همچنان پابرجا است و بهتر است آقایان هنگام خرید ادکلن مردانه به این ویژگی عطرهای مردانه توجه داشته باشند.

۱. نت‌های آروماتیک

ترکیبات آروماتیک شامل هر رایحه گیاهی می‌باشد، که به‌طور معمول از تندترین‌های آن‌ها برای ساخت عطرهای مردانه استفاده می‌شود؛ علی‌الخصوص گروه بویایی آروماتیک – فوژه که فضایی پودری و خاکی دارد و احساسات کلاسیک و قدیمی را به افراد القا می‌کند. همچنین آروماتیک‌های علفی مثل نت‌های اسطوخودوس، زیره سبز، رزماری و… نیز طرفدارهای بسیاری دارند.

با اینکه اکثر روایح آروماتیک تند و غلیظ هستند، اما ترکیب آن‌ها با گروه‌های بویایی دریایی و یا میوه‌ای، می‌تواند عطرهایی خنک‌تر و سبک‌تر بسازد.

۲. نت‌های چوبی

دیگر تفاوت ادکلن مردانه و زنانه این است که نت‌های چوبی بیشتر برای ساخت عطرهای مردانه به کار می‌روند؛ چرا که معمولا شیرین نبوده و در عوض مقداری تلخ، عمیق و سنگین هستند و در تولید عطر تلخ مردانه کاربرد دارند. گاهی عطرهای این دسته با روایح گیاهی و گلی ترکیب شده و فضایی پر از جاذبه را به وجود می‌آورند.

۳. نت‌های چرمی

این نت‌ها به دلیل رایحه تند و تلخی که دارند، اغلب برای ساخت عطرهای مردانه به کار می‌روند و یک روش تشخیص عطر زنانه و مردانه توجه به همین نت‌های چرمی می‌باشد. نت‌های چرمی هم درست مثل نت‌های چوبی، برای تعدیل فضای تلخ و سنگینشان گاهی اوقات با نت‌های سبک‌تر مثل گل‌ها و میوه‌ها ترکیب می‌شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما