با ویژگی های عطرهای زنانه قبل از خرید آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک مورد از تفاوت ادکلن مردانه و زنانه توجه به حضور روایحی است که فضایی آرام، صمیمی و مهربان را به اطرافیان القا کنند.

با ویژگی های عطرهای زنانه قبل از خرید آشنا شوید

ویژگی عطرهای زنانه

یک مورد از تفاوت ادکلن مردانه و زنانه توجه به حضور روایحی است که فضایی آرام، صمیمی و مهربان را به اطرافیان القا کنند. از این جهت است که عطرهای زنانه به طور معمول رایحه‌ای شیرین و گرم دارند. در نتیجه، فضاهایی که عطارها برای ساخت عطرهای زنانه استفاده می‌کنند، معمولاً از موارد زیر هستند:

۱. نت‌های شیرین

همان‌طور که گفته شد، از ویژگی عطرهای زنانه این است که به‌طور عمده با فضاهایی گرم و صمیمی ساخته می‌شوند، بنابراین از آن‌ها انتظار می‌رود که دلربا و فریبنده باشند و در عین حال، صداقت و سرزندگی خاصی را نیز القا کنند. یک فرق عطر زنانه و مردانه استفاده از نت‌های شیرین در تولید ادکلن‌های زنانه است. در ساخت بسیاری از عطرهای زنانه از نت‌های خوراکی‌های شیرین مثل کارامل، وانیل، آب‌نبات و میوه‌های شیرین استفاده می‌شود. عطرهایی که چنین نت‌هایی را در نت‌های غالب خود دارند، احساس جوانی و شادابی را هنگام استشمام زنده می‌کنند.

۲. نت‌های گلی

دسته دیگر از روایحی که برای تولید عطر و ادکلن زنانه بسیار مورد استفاده هستند، نت‌های گلی موجود در عطر گل‌های مختلف است. استشمام بوی گل، احساس آرامش و لطافت را برای انسان هدیه می‌آورد و از آن‌جایی که گل‌ها به‌طور معمول رایحه‌ای شیرین و خنک دارند، بیشتر برای تولید عطر شیرین زنانه و عطر خنک زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین دیگر فرق ادکلن مردانه و زنانه، این است که در ادکلن‌های زنانه از نت‌های گلی بیشتر استفاده می‌شود.

۳. نت‌های شرقی

عطرهای شرقی به‌طور معمول متشکل از انواع مشک‌ها، ادویه‌ها و عودها هستند. در عطرهای شرقی معمولا از نت‌های ادویه‌ای شیرین و بسیار قوی مثل دارچین و روایح عودی مثل کهربا استفاده می‌شود. این دسته عطرها حس قدرت و ظرافت را القا می‌کنند.

۴. نت‌های میوه‌ای

بوی میوه‌های مختلف نیز برای سازندگان عطرهای زنانه، رایحه‌ای مورد پسند و پرطرفدار است و یکی از روش‌های تشخیص عطر زنانه و مردانه محسوب می‌شود. نت‌های مرکباتی (مثل نارنج و پرتقال)، انبه و همچنین میوه‌های شیرین (مثل سیب) در ساخت عطرهای زنانه بسیار کاربرد دارند و گاهی باعث ایجاد تفاوت عطر زنانه و مردانه می‌شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما