طلا دنده معکوس کشید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز پس از عقب‌نشینی کوتاه‌مدت به نزدیکی سطح 2360 دلار، مسیر نزولی خود را از سر گرفت.

طلا دنده معکوس کشید!

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی روز چهارشنبه اروپا با کاهش شدید مواجه شد و به حوالی 2340 دلار رسید و به این ترتیب، پس از عقب‌نشینی کوتاه‌مدت به نزدیکی سطح 2360 دلار، مسیر نزولی خود را از سر گرفت. این فلز گرانبها پس از حرکت بازیابی خود، به سطح 2360 دلار رسید. 

گفتنی است از آنجا که معامله‌گران، بر شرط‌بندی‌های خود مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره در سپتامبر توسط فدرال رزرو می‌افزایند، این فلز گرانبها تحت فشار قرار می‌گیرد. البته در حال حاضر، اعتماد معامله‌گران به کاهش نرخ استقراضی توسط فدرال رزرو از ماه سپتامبر به دلیل رهنمون‌های جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره متزلزل شده است.

براساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، معامله‌گران با احتمال 46 درصدی می‌بینند که بانک مرکزی نرخ بهره را در ماه سپتامبر، از سطح فعلی خود کاهش می‌دهد. البته این احتمال از 57.5 درصدی که یک هفته پیش ثبت شده بود، به میزان کمتری رسیده است.

از آنجا که هنوز شواهدی دال بر بازگشت تورم به نرخ مطلوب 2 درصدی وجود ندارد، مقامات فدرال رزرو ترجیح می‌دهند در مورد چارچوب نرخ بهره فعلی صبور باشند.

علیرغم کاهش فشارهای تورمی در ماه آوریل، سیاستگذاران همچنان خواهان بالا ماندن نرخ بهره هستند، ضمن اینکه بر این باورند که با توجه به قدرت در بازار کار، این کندی طولانی‌مدت نخواهد بود.

در عین حال، اگر پیشرفت در روند کاهش تورم توقف یابد یا فشار قیمت‌ها بار دیگر اصلاح شود، سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو آماده تشدید سیاست‌های بیشتر خواهند بود.

روز سه‌شنبه، نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، در مصاحبه‌ای با پخش CNBC علاوه بر اینکه احتمال افزایش نرخ‌ها را بسیار اندک برشمرد، اظهار داشت که نمی‌خواهد چیزی را از روی میز حذف کند.»

براساس گزارش رویترز، وقتی از کشکاری پرسیده شد که چه شرایطی باعث افزایش اعتماد فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال جاری می‌شود، پاسخ داد: «من همچنان بر این باورم ماه‌های بیشتری برای داده‌های تورم مثبت وجود دارد و همچنان باید برای کسب اطمینان از تناسب سطح نرخ بهره، آمار و ارقام بررسی شود.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا یک شکست پرچم معکوس را ارائه می‌دهد

طلا پس از شکست شکل‌گیری نمودار پرچم معکوس در بازه زمانی ساعتی کاهش می‌یابد. تفکیک الگوی نمودار فوق‌الذکر حاکی از آن است که روند نزولی پس از ورود فروشندگان تازه‌وارد، از سر گرفته شده است. چشم‌انداز کوتاه‌مدت نامشخص است، چرا که قیمت طلا به زیر میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (50-EMA) که حدود 2350 دلار معامله می‌شود، کاهش یافته است.

شاخص قدرت نسبی 14 دوره‌ای (14-RSI) به محدوده‌ی نزولی 20.00 الی 40.00 تغییر کرده که حکایت از ایجاد یک حرکت نزولی دارد.

اگر قیمت طلا به پایین‌تر از 2320 دلار یا کف قیمت 24 مه برسد، روند نزولی بیشتری ظاهر خواهد شد. با این حال، یک حرکت بازیابی بالاتر از سقف قیمت 28 می در حدود 2365 دلار، کنترل را به دست گاوها می‌سپارد.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما