کاهش تقاضا به ضرر طلا تمام شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا به دلیل وجود نگرانی‌ها پیرامون کاهش تقاضا در چین، با کاهش به سطح 2340 دلار رسید.

کاهش تقاضا به ضرر طلا تمام شد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه در سطح 2340 دلار کاهش یافت که این افت قیمت عمدتأ به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر کاهش تقاضا در چین به عنوان بزرگترین بازار طلا بود احساسات منفی در بازارها ایجاد کرد، گرچه این احساسات، معمولاً برای طلا مثبت است.

طلا پس از کاهش واردات به چین تضعیف می‌شود

بر اساس داده‌های اداره آمار هنگ کنگ که روز دوشنبه منتشر شد، واردات طلا به چین از طریق هنگ کنگ در ماه آوریل نسبت به ماه قبل، 38 درصد کاهش یافت. داده‌ها همچنین حاکی از آن است که واردات خالص به بزرگترین مصرف‌کننده‌ی طلا در جهان در ماه آوریل به 34.6 متریک تن رسید، در حالی که در ماه مارس 55.8 تن بود.

بر اساس داده‌های انجمن طلای چین (CGA) این آمار و ارقام، نشان‌دهنده‌ی تغییر نسبت به مصرف بالای ثبت‌شده در سه ماهه‌ی اول است که از افزایش 5.94 درصدی نسبت به سال قبل خبر می‌دهد. چاینا دیلی همچنین گزارش داد 308.91 متریک تن فلز گرانبها در سه ماه اول سال مصرف شده است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا ممکن است در حال تشکیل یک پرچم خرسی باشد

طلا پس از سقوط شدید از ارتفاعات سربه فلک‌ کشیده‌ی هفته‌ی گذشته، به صورت مستطیل شکل (منطقه سایه‌دار قرمز) در حال تثبیت است. به علاوه، فشار فروش، طلا XAU/USD را به زیر خط روند اصلی رسانده و باعث ایجاد یک محیط فنی نزولی جدید برای فلز گرانبها شده است.

نتیجه این است که طلا در حال حاضر احتمالاً در یک روند نزولی کوتاه‌مدت قرار دارد و از موقعیت‌های شورت نسبت به خریدهای لانگ سود می‌برد.

نمودار 4 ساعته طلا

بررسی روندها و نوسانات طلا حاکی از آن است که این فلز گرانبها از زمان سقوط در 24 مه عقب‌نشینی کرده است، اما به نظر می‌رسد در برابر شکستن آسیب‌پذیر است. عقب نشینی ممکن است یک الگوی قیمت مستمر پرچم خرسی باشد. اگر چنین چیزی رخ دهد، طلا در صورت شکسته‌شدن به سطحی پائین‌تر از 2325 دلار در 24 می، کاهش قابل توجهی به کف قیمت 2300 دلاری را به تصویر می‌کشد.

شکست قاطع هفته‌ی گذشته، خط روند اصلی حاکی از کاهش احتمالی روند کاهشی است. هدف محافظه‌کارانه برای سطح متعاقب 2303 دلار است که قبل از شکست از 2435 دلار به 2355 دلار، برون‌یابی فیبوناچی 0.618 حرکت نزولی را نشان می‌دهد.

پس از آن، حرکت نزولی‌تر می‌تواند منجر به سقوط قیمت طلا تا 2272 دلار شود. سطح اخیر نیز حمایت از سقف قیمت پایین‌تر 3 می است. شکستن زیر کف‌های قیمت 2,325 دلاری، تاییدی بر نزول بیشتر به سمت این اهداف خواهد بود.

شاخص واگرایی میانگین متحرک مکدی(MACD) از بالای خط سیگنال خود در روز دوشنبه عبور کرد و عقب‌نشینی مطابق با سیگنال اندیکاتور به رشد خود ادامه داد. با این حال، روز سه شنبه دوباره ضعیف شده و در حال حاضر به پایه مستطیل فشار می‌آورد.

روند میان‌مدت و بلندمدت این فلز گرانبها همچنان صعودی است که نشان می‌دهد ریسک بازیابی همچنان بالاست، البته حرکت قیمت، فرضیه از سرگیری را تأیید نمی‌کند.

بازگشت قاطع به بالای خط روند که اکنون در 2375 دلار است، شواهدی از بهبود و معکوس‌شدن روند نزولی کوتاه‌مدت را ارائه می‌دهد.

یک وقفه‌ی تعیین‌کننده می‌تواند همراه با یک کندل بلند صعودی سبز یا سه کندل سبز متوالی باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما