نقره اصل چه رنگی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره خالص ظاهری به رنگ متالیک سفید طبیعی دارد. اما، به مرور زمان و با در معرض هوا و رطوبت قرار گرفتن تناژ رنگی تیره یا زرد رنگی به خود می گیرد.

نقره اصل چه رنگی است؟

نقره اصل یا بدل

همیشه آنچه از فلز نقره در ذهن نقش می بندد، تصویری به رنگ متالیک است. رنگی که درخشش خاصی دارد و حالتی آینه مانند دارد. نقره خالص ظاهری به رنگ متالیک سفید طبیعی دارد. اما، به مرور زمان و با در معرض هوا و رطوبت قرار گرفتن تناژ رنگی تیره یا زرد رنگی به خود می گیرد. بنابراین، در پاسخ به این سوال که نقره اصل سیاه میشود؟ باید گفت، بله! فلز نقره با گوگرد موجود در هوا ترکیب شده و سیاه می شود. برای جلوگیری از سیاه شدن فلز نقره روش های مختلفی وجود دارد که موثرترین آن ها این است که سعی کنید از زیورآلات نقره خود به طور مداوم استفاده کرده و آن را دائما تمیز نگه دارید. یا اگر نخواستید آن را بپوشید، حتما زیورآلات نقره خود را در جعبه ای قرار دهید تا از تماس با هوا در امان باشد. عیار یا شماره نقره اصل عدد 925 است که معمولا در قسمت درونی قفل زیورآلات شما حک شده است. این خود یکی از علائم تشخیص اصل بودن فلز نقره است.

راهکار برای تشخیص نقره اصل از بدل

با اشراف بر این موضوع که نقره اصل چه رنگی است، روش های دیگر تست نقره در خانه یا به طور تخصصی کار ساده تری خواهد بود. 10 راهکار برای تشخیص نقره اصل از بدل یا بیشتر از آن می توان ارائه داد. اما، سعی می‌کنیم مهمترین روش ها را بررسی کنیم.

تست آهنربا

نقره خاصیت مغناطیسی ندارد. می توانید از آهنربا برای بررسی اصل یا بدل بودن نقره استفاده کنید. اگر قطعه مورد نظر جذب آهنربا شود، نقره اصل نیست یا دارای مقدار زیادی ناخالصی است. اگر جذب نشود، نشان می دهد که از نقره واقعی ساخته شده است.

تشخیص نقره با حرارت

نقره رسانایی حرارتی بسیار بالایی دارد. پس اگر یک قطعه یخ را روی زیورآلات نقره خود قرار دهید، سریع دمای هوا را جذب کرده و یخ آب می‌شود. اگر برخلاف این موضوع اتفاق افتاد، می توانید مطمئن شوید که زیور شما از نقره اصل تهیه نشده است. به این روش، تشخیص نقره با حرارت یا یخ گفته می شود.

بررسی علائم حک شده روی زیورآلات نقره

زیورآلات مختلف علائم مختلفی دارند. به طور مثال، زیورآلات نقره دارای نشانی چون 925 هستند که عیار فلز نقره واقعی را به نمایش می گذارد. علامت دیگر Sterling است که به صورت «SS» نیز روی فلز نقره اصل مهر زده می شود. نقره استرلینگ، فلزی است که حاوی 92.5% نقره خالص است. البته، در این روش هم ممکن است تقلب صورت بگیرد. یعنی همین علائم روی نقره غیر اصل هم حک شود. به همین دلیل، این روش خیلی قابل اعتماد نیست.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما