نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی

طلا و جواهر اقتصاد 100: ساعت مچی به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در استایل روزمره افراد بسیار محبوب است. با پیشرفت فناوری، ساعت‌های مچی امروزی با قابلیت‌های متنوع و پیچیده ‌تری ارائه می‌شوند که ممکن است برای برخی افراد فرآیند تنظیم آنها چالش بیشتری را به همراه آورد.

نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی

این ممکن است در ابتدا کار ساده ای به نظر برسد، اما اگر اشتباه انجام شود، می‌تواند باعث آسیب دائمی به حرکت ساعت شود. مهم ترین چیزی که هر صاحب ساعت باید بداند این است که نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی خود را به درستی انجام دهد. در این راهنما، با طریقه تنظیم تاریخ ساعت مچی آشنا خواهید شد تا به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید و از خرید ساعت مچی خود به بهترین شکل استفاده کنید.

نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی کرنوگراف (سه موتوره)

برای تنظیم ساعت‌های سه موتوره یا کرنوگراف، از سه تاج مختلف استفاده می‌شود که به ترتیب برای تنظیم ساعت، تنظیم دقیقه و تنظیم تاریخ مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستورالعمل‌های زیر برای تنظیم این ساعت‌ها می‌باشد:

برای تنظیم ساعت کرنوگراف ابتدا دسته کوک ساعت مچی را تا انتها که معمولا ۲ مرحله است، به بیرون بکشید. (در برخی مدل‌ها فقط باید یک مرحله بیرون بکشید)

با فشار دادن دکمه A (بالا سمت راست) یا B (پایین سمت راست) عقربه‌های کرنوگراف حرکت می‌کنند. با نگه داشتن دکمه، عقربه‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند. (در برخی مدل‌ها باید دکمه های A و B را همزمان نگه داشت.)

در این مرحله از تنظیم کرنوگراف ساعت پس از تنظیم عقربه‌ها در ساعت ۱۲، دسته کوک را به داخل فشار دهید و به حالت اول برگردانید.

تنظیم ساعت کرنوگراف به همین سادگی است. بعضی از این ساعت‌ها دارای دکمه‌های مختلفی هستند که برای تنظیمات متفاوتی مانند تنظیم زنگ هشدار، تنظیم نور پس ‌زمینه و غیره استفاده می‌شوند. برای درک بهتر روش تنظیم، بهتر است دستورالعمل مربوط به مدل خود را مطالعه کنید.

نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی دیجیتال

اکثر تولید کنندگان ساعت‌های دیجیتال تقریباً از استانداردهای مشابهی برای نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی دیجیتال استفاده می‌کنند. حتی اگر دفترچه راهنمای ساعت دیجیتال خود را (دیگر)ندارید، می‌توانید با دنبال کردن این مراحل ساده، اکثر ساعت‌های دیجیتال را صرف نظر از برند، روی زمان و تاریخ صحیح تنظیم کنید.

تنظیم زمان در ساعت مچی دیجیتال

برای تنظیم ساعت مچی دیجیتال، ابتدا بدنه آن را بررسی کنید و دکمه‌ی تنظیمات را پیدا کنید. این دکمه معمولاً در کناره‌های ساعت قرار دارد و به آن دکمه "Time Mode" می‌گویند. وقتی دکمه Time Mode را فشار دهید، وارد تنظیمات زمان خواهید شد و زمان روی نمایشگر شروع به چشمک زدن می‌کند. با هر بار لمس کردن این دکمه، می‌توانید ثانیه، دقیقه و ساعت را تنظیم کنید. استفاده از این دکمه نه تنها به شما کمک می‌کند تا زمان را تغییر دهید، بلکه می‌توانید تقویم، زنگ هشدار و حتی کرنوگراف ساعت خود را نیز تنظیم کنید. در ادامه، روش تنظیم هر یک از این ویژگی‌ها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

تنظیم تاریخ در ساعت مچی دیجیتال

برای تنظیم تاریخ در ساعت دیجیتال، همانند مرحله قبل که زمان را تنظیم کردید، دکمه "Mode" را دوباره فشار دهید تا به قسمت تنظیم تقویم ساعت برسید. در این حالت، تاریخی که نشان داده شده بر روی صفحه به حالت چشمک زن در می‌آید و می‌توانید به راحتی اعداد آن را تغییر دهید تا به تاریخ مورد نظر خود برسید. به خاطر داشته باشید که برای تغییر روز، ماه و سال باید دوباره از دکمه "Mode" استفاده کنید. بعد از تنظیم تاریخ، دوباره دکمه "Mode" را فشار دهید تا تغییرات ایجاد شده ذخیره و تاریخ مورد نظر بر روی صفحه ساعت نمایان شود.

تنظیم دقیق ساعت مچی آنالوگ تاریخ شماردار

برای تنظیم ساعت مکانیکی، ابتدا تاج ساعت را پیدا کنید. تاج ساعت معمولاً یک دایره بسیار کوچک در کنار قاب ساعت است. اگر ساعت شما پیچیده است، ممکن است به جای تاج، دکمه‌های دیگری داشته باشد.

سپس تاج را بیرون بکشید. با یک بار بیرون کشیدن تاج و چرخاندن آن، می‌توانید به راحتی تاریخ ساعت را تنظیم کنید.

در مرحله سوم، دوباره تاج ساعت را بیرون بکشید تا بتوانید زمان را تنظیم کنید. در این مرحله، تاج را بچرخانید تا عقربه‌های دقیقه و ساعت بر روی زمان صحیح قرار بگیرند. عموماً عقربه‌های دقیقه و ساعت با هم حرکت می‌کنند. سپس تاج را به داخل فشار دهید تا ساعت شما مجدداً شروع به کار کند.

حتماً اطمینان حاصل کنید که تاج را تا انتها فشار داده‌اید. اگر آن را کاملاً فشار ندهید، ساعت شما دوباره راه ‌اندازی نمی‌شود.

تنظیم ساعت مچی آنالوگ بدون تاریخ شمار

می‌توان تنظیم این نوع ساعت‌های مچی را به عنوان یکی از ساده‌ترین فرآیندها در نظر گرفت. برای تنظیم ساعت مچی آنالوگ بدون تاریخ، تنها کافی است یکبار تاج ساعت را بیرون بکشید و بچرخانید تا عقربه‌ها بر روی عدد صحیح قرار بگیرند. این کار معمولاً در کمتر از یک دور یا دو دور تاج انجام می‌شود و بعد از آن، ساعت شما آماده به کار است.

نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی آنالوگ – دیجیتال

ساعت آنالوگ – دیجیتال چیست؟ ساعت‌های آنالوگ – دیجیتال، نوعی از ساعت‌های مچی هستند که همزمان دارای عقربه‌های آنالوگ و صفحه ‌نمایش دیجیتال هستند. بسیاری از مدل‌های ساعت‌های جی‌شاک از این دسته ‌بندی بهره می‌برند. این ساعت‌ها در حوزه ساعت‌های آنالوگ – دیجیتال قرار می‌گیرند. احتمالاً فکر می‌کنید نحوه عوض کردن تاریخ و ساعت در ساعت مچی آنالوگ- دیجیتال کار دشواری است، اما ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی ساعت آنالوگ – دیجیتال خودتان را تنظیم کنید.

در قدم اول، دکمه ADJUST را برای پنج ثانیه یا تا زمانی که علامت HANDSET در گوشه سمت چپ ظاهر شود، نگه دارید. اکنون وارد حالت تنظیم زمان شده‌ایم. بنابراین، دکمه MODE را فشار دهید تا ساعت شمار و دقیقه شمار آنالوگ تغییر کند. هنگامی که حرکت عقربه‌ها تمام شد، می‌توانید آن‌ها را با دکمه‌های نور و جستجو تنظیم کنید. با نگه داشتن هر یک از این دکمه‌ها، عقربه‌ها با سرعت بالایی حرکت خواهند کرد.

یک ترفند برای کالیبره کردن عقربه‌های آنالوگ به دیجیتال این است که عقربه‌ها را در ساعت ۱۲ متوقف کنید. برای جلوگیری از حرکت عقربه‌ها، کافی است یکی از دکمه‌ها را یک بار فشار دهید. مطمئن شوید که هر سه عقربه روی ۱۲ هستند. اگر باید عقربه ثانیه را حرکت دهید، فقط دکمه حالت را فشار دهید تا ثانیه‌های دیجیتال چشمک بزند، سپس از چراغ یا دکمه‌های جستجو برای تغییر آن استفاده کنید، درست مانند عقربه‌های دیگر.

هنگامی که هر سه عقربه روی ۱۲ تراز شدند، دکمه تنظیم را فشار دهید تا از منو خارج شوید. در حالی که خارج از منوی تنظیم زمان هستید، یک بار دکمه تنظیم را فشار دهید تا صفحه نمایش دیجیتال از روز و تاریخ به زمان دیگر تغییر کند. این روش می‌تواند زمان آنالوگ را با زمان دیجیتال در ساعت به طور مثال G-shock خود کالیبره کند.

مراقب باشید ساعت خود را در این زمان از روز تنظیم نکنید!

بسیار مهم است که از تنظیم ساعت مچی خود بین ساعت ۹ بعد از ظهر تا ۳ صبح که به عنوان «منطقه مرگ» شناخته می‌شود، خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند مکانیسم ساعت را مختل کند و باعث عدم صحیح عملکرد آن شود. به منظور تنظیم ساعت خود بدون مشکلات احتمالی، بهتر است زمان‌های ایمن‌تری را برای این کار انتخاب کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما