آیا روند صعودی طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه طلا از بالاترین سطح تاریخی خود در 2441 دلار کاهش یافته، اما به نظر می‌رسد روند صعودی روز جمعه، در ابتدای هفته و در روز دوشنبه همچنان جریان دارد.

آیا روند صعودی طلا ادامه دارد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» گرچه طلا از بالاترین سطح تاریخی خود در 2441 دلار کاهش یافته، اما به نظر می‌رسد روند صعودی روز جمعه، در ابتدای هفته و در روز دوشنبه همچنان جریان دارد.

دلار آمریکا (USD) در کنار بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده با مشکل مواجه است، چرا که احساسات ریسک نسبت به اقدامات محرک چین، در نقطه‌ی عطف خود قرار دارد.

افزایش قیمت طلا به دلیل حمایت چین و شرط‌بندی فدرال رزرو برای کاهش نرخ

از آنجا که فعالان بازار بر این باورند که سخنرانی‌های زیادی از سوی سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا می‌تواند نشانه‌های تازه‌ای در مسیر حرکت بانک مرکزی در مورد نرخ‌های بهره ارائه دهد، از این رو در حال حاضر، در موضع احتیاط ایستاده‌اند و از شرط‌بندی جدید بر روی قیمت طلا خودداری می‌کنند.

خریداران طلا همچنان از سخنرانی هفته‌ی گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که در آن بر عدم وجود افزایش نرخ بهره در دستور کار تأکید کرد، حساب باز می کنند. در عین حال، شرط‌بندی دو افزایش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره در سال جاری، قیمت طلا را در یک مسیر صعودی حفظ کرده است.

علاوه بر این، نمی‌توان نقش چین را به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا نادیده گرفت که به منظور برقراری ثبات در بخش بحران‌زده‌ی املاک، در روز جمعه از اقدامات بی‌سابقه خبر داد. در همین راستا، داده‌های رسمی اخیر منتشر شده توسط بانک خلق چین (PBOC) بر افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی برای هجدهمین ماه متوالی در آوریل تأکید کرد.

از سوی دیگر، برخی نگرانی‌ها در حوزه‌ی ژئوپلیتیک مبنی بر شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، سرمایه‌گذاران را در حاشیه نگه داشته و به تقاضای امن برای قیمت طلا دامن می‌زند.

با این حال، می‌توان مشاهده کرد که با توجه به اینکه معامله‌گران در بحبوحه‌ی انتظارات کاهش سود فلز درخشان در آستانه سخنرانی‌های فدرال رزرو در اواخر روز دوشنبه در موضع احتیاط به سر می‌برند، افزایش قیمت طلا تا حدی متوقف شده است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما