هدف بعدی طلا چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا پیش از آخر هفته سر به فلک کشید و با تداوم مسیر پیشروی، از هدف بعدی خود که شکستن بالاترین قیمت تاریخی 2431 دلار بود، خبر داد.

هدف بعدی طلا چیست؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا XAU/USD در جریان جلسه‌ی آمریکای شمالی در بالای 2400 دلار معامله شد و در بحبوحه‌ی بازده بالاتر اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، بیش از 1.5 درصد افزایش یافت. به این ترتیب، فلز زرد پیش از آخر هفته سر به فلک کشید و با تداوم مسیر پیشروی، از هدف بعدی خود که شکستن بالاترین قیمت تاریخی 2431 دلار بود، خبر داد.

گرچه بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده با افزایش همراه بود، اما آنچه مسیر رسیدن طلا به بالای سطح 2400 دلار را هموار کرد، کاهش نرخ تورم آوریل در ایالات متحده بود.

از سوی دیگر، دلار آمریکا بر مبنای شاخص (DXY)، در سراسر جهان با عقب‌نشینی و کاهش حدود 0.03 درصدی، در سطح 104.45 ماندگار شد.

این موضوع گمانه‌زنی‌ها را احیاء کرد که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را در سال 2024 کاهش دهد. با این حال، مقامات فدرال رزرو بر این نکته اذعان داشتند که تنها یک آمار مثبت برای تورم کافی نیست و از این رو، اکثر روسای فدرال رزرو منطقه‌ای، بر مواضع محتاطانه‌ی خود پایبند ماندند.

مطالق با قرارداد آتی دسامبر 2024 نرخ صندوق‌های فدرال رزرو، انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره از 36 واحد پایه (bps) به 35 واحد در پایان سال کاهش یافت.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: طلا اظهارنظرهای تندروانه‌ی فدرال رزرو را نادیده می‌گیرد

علیرغم بازدهی بالاتر خزانه‌داری آمریکا و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت. سود اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا 4.42 درصد است و چهار و نیم واحد پایه (bps) نسبت به سطح افتتاحیه خود افزایش یافته است. شاخص دلار (DXY) با 0.04 درصد کاهش، به 104.40 رسید.

بر اساس گزارش اداره‌ی آمار کار ایالات متحده (BLS)، تورم ایالات متحده پس از شش ماه رکود، روز چهارشنبه روند نزولی خود را از سر گرفت. شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیز از 3.8 درصد به 3.6 درصد در ماه آوریل کاهش یافت و فشار بر فدرال رزرو را کاهش داد. این گزارش در کنار خرده فروشی، انتظارات برای کاهش نرخ توسط فدرال رزرو را افزایش داد.

در پی انتشار این داده‌ها، سهام ایالات متحده به بالاترین حد خود رسید، در حالی که دلار در ادامه‌ی مسیر بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، به شدت سقوط کرد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، با اشاره به اینکه تورم در حال کاهش است، اذعان داشت که رسیدن به هدف فدرال رزرو زمان بیشتری می‌طلبد.

در این بین، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، با تأیید آخرین داده‌های CPI، خاطرنشان کرد که با توجه به تداوم ارزیابی داده‌های اقتصادی آتی، موضع سیاست پولی فعلی فدرال رزرو مناسب است.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو نیز ضمن تأکید بر سیاست محدودکننده، خاطرنشان کرد که در صورت توقف یا معکوس‌شدن روند تورم، مایل است نرخ بهره را افزایش دهد.

با از سرگیری روند رشد طلا، تمایل صعودی فلز زرد دست‌نخورده باقی می‌ماند. در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو صعودی است، خریداران طلا قدرت را با مومنتوم در سمت خود جمع‌آوری می‌کنند.

بنابراین، محتمل‌ترین سناریو این است که طلا (XAU/USD) بالاترین قیمت 2431 دلاری را آزمایش کند. پس از رد این سطح، توقف بعدی علامت 2450 دلار و به دنبال آن رقم روانی 2500 دلار خواهد بود.

برعکس، اگر طلا (XAU/USD) به زیر 2,400 دلار عقب‌نشینی کند، می‌تواند پایین‌ترین سطح 13 می را در 2,332 دلار و به دنبال آن پایین‌ترین سطح 8 می را در سطح 2,303 دلار نشان دهد. هنگامی که فلز گرانبها از این سطوح گام را فراتر نهاد، میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در 2284 دلار در مرحله‌ی بعدی قرار خواهد گرفت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما