راهنمای خرید عطر مردانه، زنانه و مارک دار اصل

طلا و جواهر اقتصاد 100: نکته های برای علاقمندان به دنیای شگفت انگیز نت های گلی و میوه ای

راهنمای خرید عطر مردانه، زنانه و مارک دار اصل

خرید عطر مانند خرید لباس یا کفش، دغدغه اصلی در فرآیند مد و لباس نیست اما به دلیل آنکه بعضی ها مشتاق خرید عطرهای برند با قیمت های گزاف هستند، انتخاب درست عطر گران برای لاکچری گردها اهمیت زیادی دارد. خرید خوب با رایحه دلچسب و با طراوت، مثل خرید لباس نیست که شما ظرف ۲ ساعت، ۲۰ پیراهن یا شلوار را پرو کرده و با نظر  دوستان و آشنایان و مشاوران مد که این روزها هم کسب و کار خوبی برای خود دست و پا کرده اند، گزینه نهایی را انتخاب کنید.

اگر شما ظرف نیم ساعت به ۵ عطر فروشی رفته و ۱۰ برند عطر مختلف را از شانل و دیور و کلوین کلین و ویکتوریا سکرت و بیانسه و غیره را تست کنید، نه تنها رایحه های ابتدایی، میانی و اصلی عطرها را درک نخواهید کرد،  بلکه اجازه نشان دادن واقعیت نت های خاص هر عطر خنک یا گرم را نیز به رایحه عطرها نداده و درک درستی از ماندگاری بو نخواهید داشت.

بنابراین، در خرید باید کمی صبور بود و اجازه داد تا پس از تحقیق و مطالعه، در فاصله زمانی زیاد، نسبت به تست عطرهای مورد مطالعه اقدام و در نهایت، گزینه نهایی را در دستور کار خرید قرار دارد. خرید اینترنتی هم مثل خرید لباس و کفش اینترنتی، ریسک دارد. اگر چه در اکو سیستم کارآفرینی دیجیتالی امروز جهان، بعضا خرید اینترنتی در عرصه فشن، هم سریع تر و هم بعضا ارزان تر از کسب و کار سنتی مد و لباس خواهد بود.

هشتگ های معرفی عطر را جدی بگیرید

یادتان باشد! چه برای خرید عطر، چه خرید پیراهن، چه شلوار، چه آرایش مژه  و ابرو و مو و چه طراحی مد و لباس فصلی، حتما از الگوهایی که در شبکه های اجتماعی توسط فشن بلاگرها و توریسم بلاگرها و فود بلاگرها و سلبریتی های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، بهره برداری کنید تا همواره در جریان جدید ترین ترندها، روش های خلاقانه طراحی مد و لباس و هم چنین پیشنهادات هیجان انگیز  حرفه ای ها قرار بگیرید.

هشتگ ها، فرصتی عالی برای آشنایی با موضوعی خاص از نقطه نظر و دیدگاه هزاران نفر در سراسر جهان است. مثلا شما قصد خرید لباسی از برند لاکچری هرمس یا رالف لارن یا نایک دارید. سه برند در دنیای کیف و کفش و لباس که هر یک قیمت و کیفیت خاص خود را دارد. اگر به هشتگ هر یک مراجعه کنید، صدها هزار عکسی را مشاهده خواهید کرد که مشتریان این برندهای لوکس، به اشتراک گذاشته و در قالب پست های اینستاگرامی و فیس بوکی، به معرفی اطلاعات  تکمیلی  پرداخته اند.

در مورد عطر نیز همین موضوع مصداق دارد. یکی از بهترین روش ها برای آشنایی با برترین برندها و پر مخاطب ترین شرکت های تولید عطر جهانی، رجوع به هشتگ پرفیوم، هشتگ محبوب لاکچری گردهای اینستاگرام است که شما را با بیش از هشت میلیون تصویری که کاربران عطر باز اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند آشنا می کند. در این دنیای جذاب، میتوانید تجارب صاحب عطر را مشاهده کرده و با جدید ترین محصولات برندهای معروف و کمتر شناخته شده جهان نیز آشنا شوید.

به گروه های بویایی عطر ها توجه کنید 

یکی از موارد مهم در انتخاب عطر، توجه به گروه بویایی است. هر عطر، گروه بویایی خاص خود را دارد. مثل عطری که در گروه بویایی فلورال باشد، عطری با رایحه گلی است و عطری که در گروه woody باشد، نت های چوبی در آن حضور فعالی دارد. شاید شما با حس سنگین کهربا یا نت های فریزیا و گل زنبق، حس خوبی نداشته باشید. بنابراین در خرید عطر، به گروه بویایی توجه کنید تا به عطر مورد نظر نزدیک تر شوید.

بانوان، همواره گروه های بویایی خاص را میپسندند در حالی  که میتواند این  اشتیاق، با سلیقه آقایان و مردان مشکل پسند یکی نباشد. به گروه بویایی، اگر قصد کادو دادن را ندارید، خوب توجه کنید. البته توجه به سلیقه گرم و سرد فردی که قصد کادو دادن عطر به وی را دارید نیز در انتخاب عطر اهمیت دارد تا رضایتمندی حداکثری را به دنبال داشته باشد. مخصوصا که نوع طراحی شیشه عطر  برای بانوان اهمیت زیادی دارد و اصل مهمی در خرید عطر است که در تولیدات برندهای سلبریتی ها مثل کیم کارداشیان، پاریس هیلتون و بیانسه این موضوع مصداق  عینی دارد.

به غلظت اسانس توجه کنید. 

نکته بعدی در خرید عطر، توجه به غلظت اسانس است. غلظت اسانس، نقش مهمی در کیفیت عطر و قیمت عطر دارد. حتما با عناوینی مثل:  EAU DE PARFUME, EAU DE TOILETTE آشنا هستید که روی جعبه عطر و شیشه عطرها درج شده است. این نام ها همچون گروه بویایی، معرف قابلیت های فنی در عطرها هستند که دانستنش برای خرید عطر بسیار ضروری است. چرا که ماندگاری بو و کیفیت عطر و در نهایت قیمت عطر، به این مقوله اشاره می کند.

 به پخش بو عطرها توجه کنید. 

همه عطرها، پخش بو بالا ندارند و الزاما پخش بو و ماندگاری بالا، سبب گران یا ارزان شدن عطر نمی شود. حتی گران  ترین عطرهای جهان نیز بعضا مدل هایی با پخش بو متوسط و ماندگاری متوسط دارند. برای کسانی که به دنبال پخش بو بالا و حضور شاخص در مهمانی های شبانه با لباس های لاکچری هستند، پخش بو عالی اهمیت دارد. بنابراین در خرید عطر، باید به دنبال عطرهایی باشند که در مشخصات فنی آنها، پخش بو عالی ذکر شده باشد.

به ماندگاری بو عطرها توجه کنید

مثل پخش بو، ماندگاری بو نیز اهمیت دارد. اگر شما قصد دارید ساعت ها در یک مهمانی شبانه یا روزانه حضور داشته  باشید، ماندگاری بو عطر شما سبب می شود تا کمتر نیاز به اسپری کردن داشته و محتوای عطر دیرتر خالی شود. به این موضوع در خرید توجه کنید. مشاوران مد و متخصصان ، میتوانند عطرهایی با ماندگاری بو خوب را به شما معرفی کنند.

به نت های سه گانه توجه کنید

در طراحی عطر، رایحه های ابتدایی، میانی و اصلی، باهم تفاوت دارد. مثلا عطر با رایحه گلی شیک و با طراوت گرم آغاز می شود و پس از مدتی، جای خود را به رایحه های آبدار میوه های تابستانی می دهد و در نهایت هم نت های شگفت انگیز توتون و کهربا، رایحه نهایی را تشکیل میدهد.

معمولا چنین فرمولاسیونی برای عطرهای روزهای سرد سال مناسب خواهد بود. توجه به رایحه های سه گانه در سایت های مرجع تحلیل را در نظر داشته باشید. برای همین است که اصرار داریم در خرید ، اصل بازه زمانی را رعایت کنید و ظرف ۱۰ دقیقه، ۱۰ برند مختلف را تست نکنید!

بوتیک گردی ممنوع!

برای خرید پوشت، جلیقه،  کراوات، پیراهن،  کت و شلوار  زنانه بلند یا کوتاه طرح دار برند یا غیر برند و حتی کفش، بوتیک گردی شما را با تنوع طرح ها و رنگ ها آشنا میکند که میتوانید پرو کرده و به گزینه مورد نظر در طراحی استایل خود برسید. اما در خرید عطر، به دلیل رعایت اصل بازه زمانی، اگر در مدت کوتاهی به چند بوتیک رفته و عطر تست کنید، مشام شما قدرت تشخیص نت های مورد نظر را از دست  می دهد.

برند گرایی ممنوع!

بعضی ها هستند که در طول سال، اگر ۴ بار  عطر خریده اند، معروف ترین برندهای سالانه عطر بوده و چون آن برند فروش  و محبوبیت فراوان داشته و توسط فلان سلبریتی موسیقی و سینما تبلیغ شده است، پس حتما گزینه هیجان انگیزی برای خرید و تست است. اما در واقع انتخاب لاکچری ترین برندهای عطر تا برندهای محبوب عطر مردانه و زنانه، هیچ گاه نمیتواند تضمین کننده رایحه های مورد نظر شما باشد.

برند گرایی زمانی خوب است که شما در چند سال اخیر، با محصولات دسته ای از برندها در تولید عطر آشنا شده و نت خاصی از برند خاص شما را جذب کرده باشد. در آن صورت،  ارزش دارد که شما بخشی از بودجه فصل یا سالانه خرید عطر را به برند مورد نظر اختصاص دهید. البته در خرید عطرهای جدید نیز از حجم های کم شروع کنید. مثل ۵۰ میلی لیتر.

مشاوره  در خرید عطر

چه عطر شما  ۱۰۰ هزار تومان باشد چه ۲ میلیون تومان، چه از مغازه های کیش یا پالادیوم و ایران مال تهران گرفته باشید چه لدوفانس یا گالری لافایته پاریس یا مرکز خرید Armani در پایتخت مد ایتالیا (شهر میلان)، مشاوره، حرف اول و آخر می زند. پیدا کردن مشاور خوب، مثل خرید خوب، و خوب خرید کردن، سخت است و نیاز به بررسی همه جانبه دارد. دنیای فشن بلاگرها و هشتگ ها و فریلسنرها، کار را برای شما آسان کرده است.

عطرهای فصلی

عطری که برای فصل زمستان طراحی شده است، معمولا نت اصلی گرم و شیرین دارد. در حالی که مورد های بهاری، معمولا خنک و در شیشه های آبی ارائه می  شود تا حس خنکی و طراوت را به شما القا کند. در انتخاب ، به کارکرد رایحه های فصلی آن توجه کنید تا انتخاب نهایی با نظر شما نزدیک تر شود.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما