علت گران بودن برخی از عطرها چیست؟
طلا و جواهر اقتصاد 100 : گران بودن برخی عطرها میتواند دلایل زیادی داشته باشد.

۱ . کمیاب بودن مواد تشکیل دهنده:
برخی از مواد معطر تشکیلدهنده عطرها به صورت طبیعی از طبیعت، جنگلها و کوهها به دست میآیند و برخی هم در آزمایشگاه، در طی آزمایشهایی به صورت مصنوعی ساخته میشوند. در هر دوی این مواقع، برخی از این مواد ممکن است به سختی به دست بیایند. بدیهی است که این مسئله قیمت عطر زنانه و مردانه تولیده شده را بالا میبرد. برخی از مواد کمیابی که در تولید عطر و ادکلن استفاده میشوند، عبارت هستند از: عنبر، عود، زنبق.
۲ . بسته بندی خاص:
ممکن است یک سری عطر از یک برند خاص، دارای بستهبندی بسیار ویژهای باشد که وقت و هزینه بسیاری صرف آن شده است. بستهبندی خاص یک عطر ممکن است به این دلیل باشد که آن عطر برای مناسبت یا به نیتی خاص یا سفارش شخصی مهم طراحی شده است. همچنین ممکن است طراح آن قصد داشته باشد تا به وسیله طراحی شیشه، پیامی را به مخاطب انتقال دهد. به هر صورت، به اندازه وقت و هزینهای که صرف تولید شیشه و جعبه میشود، قیمت عطر نیز بالا میرود.
۳. بهنام بودن برند:
در آخر، عطرهای برندهای محبوبتر، همواره گرانتر هستند. در واقع برندهای بهنام و معتبر در جهان، همواره بهترین مواد را برای تولید عطر و ادکلنهای خود انتخاب میکنند و به طور معمول، بستهبندیهای شیک و ویژهای نیز دارند. همچنین هزینه کلانی برای تبلیغات و مدلهای تبلیغاتی میپردازند و از آنجایی که اعتبار شرکتشان بسیار بالا است، همواره از معروفترین و محبوبترین سلبریتیها برای تبلیغات محصولات خود کمک میگیرند. این موارد خواه ناخواه، به قیمت عطر میافزاید.