تحلیل تکنیکال طلا چه می‌گوید؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : طلا در هفته‌ی جاری باز هم نمایانگر روند صعودی است و جایگاه خود را در بالاترین سطح جدید خود حفظ کرده است.

تحلیل تکنیکال طلا چه می‌گوید؟

به گزارش اف‌ایکس استریت» طلا در هفته‌ی جاری با قدم گذاشتن فراتر از سطح حیاتی 2100، بار دیگر به روند صعودی اشاره کرد و به این ترتیب، به بالاترین رکورد جدید خود نزدیک شد.

با بررسی نمودار روزانه، می‌توانیم شکل‌گیری یک الگوی صعودی امیدوارکننده را تشخیص دهیم. موج چهارم که با رنگ قرمز به عنوان موج (4) نشان داده شده، در اکتبر 2022 در سطح 1616 به پایان رسید. متعاقباً، یک الگوی مورب صعودی به عنوان بخشی از موج پنجم، موسوم به موج (5)، که متعلق به موج درجه بالاتر 5 و به رنگ آبی است، آشکار شده است. افزایش سریع اخیر قیمت را می‌توان به موج 4 از (5) نسبت داد که حمایت را در سطح قابل توجه سال 2000 پیدا کرد.

در نتیجه، موج 5 از (5) در حال حاضر به سرعت در حال پیشروی است و پیش بینی می‌شود که از سه حالت حمایتی پیروی کند. ساختار موج در مسیر سطح قابل توجه بعدی در 2200، به سهولت از آستانه‌ی 2100 عبور می‌کند.

در ادامه با انتقال به چارچوب زمانی چهار ساعته (H4)، تجزیه و تحلیل ما یک زیربخش سه موجی را که به عنوان موج آبی a-b-c شناسایی می‌شود، برای موج 5 پیش‌بینی می‌کند.

با توجه به ماهیت پیش‌رانشی حرکت صعودی از 1984 دلار، ما معتقدیم که در نهایت موج اول، یعنی موج الف آبی را تکمیل خواهد کرد. این موج در حال حاضر، در حال پایان دادن به سومین موج فرعی خود، (iii) از a است. متعاقباً، موج فرعی (iv) قبل از اینکه از موج فرعی (v) و در نهایت موج آبی a رد شود، ممکن است سطح کلیدی 2100 را مجدداً آزمایش کند.

به طور خلاصه، بر اساس تجزیه و تحلیل ما، استراتژی توصیه‌شده برای معامله‌گران خرید در کف قیمت در این زمان است. معامله‌گران این اختیار را دارند که آخرین مرحله‌ی موج (iv) را با (v) موج آبی a در بازه زمانی پایین‌تر معامله کنند یا منتظر تکمیل موج آبی b با قیمت‌های بسیار پایین‌تر باشند.

پس از این، انتظار می‌رود موج آبی c از 5، طلا را به سمت علامت 2200 سوق دهد. این تجزیه و تحلیل، به منظور کشف نقاط ورودی استراتژیک و بهره‌مندی از حرکت صعودی طلا، فرصت‌های بالقوه‌ای را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما