آیا طلا در بالاترین سطوح ماندگار است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : طلا امروز در سطح 2085.55 دلار معامله شد که روندی بدون تغییر را طی روز منعکس می‌کند.

آیا طلا در بالاترین سطوح ماندگار است؟

 بهای طلا (XAU/USD) در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی روز دوشنبه، به زیر 2100 دلار و به بالاترین حد 9 هفته‌ی اخیر رسید. در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا در سطح 2085.55 دلار معامله می‌شود که نمایانگر عدم تغییر در روز است.

گفتنی است کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، انگیزه‌ای قوی برای افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران به سمت فلز زرد ایجاد کرد و افزون بر آن، برخی آمارهای ضعیف اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه منتشر شد که گمانه‌زنی‌هایی را در مورد کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری برانگیخت. 

براساس داده‌های منتشرشده از موسسه‌ی مدیریت تامین (ISM) در روز جمعه، PMI تولیدی ایالات متحده از 49.1 در قرائت قبلی، به 47.8 در ماه فوریه کاهش یافت. این رقم برای شانزدهمین ماه متوالی زیر 50 باقی ماند که انقباض در بخش تولید را منعکس می‌کند.

با نگاهی به اقدامات صورت‌گرفته‌ی اخیر می‌توان مشاهده کرد که فدرال رزرو در نشست ژانویه‌ی خود، نرخ بهره را در محدوده 5.25 تا 5.50 درصد ثابت نگه داشت. علاوه بر این، پیش‌بینی سرمایه‌گذاران این است که فدرال رزرو تا پایان سال 2024، اقدام به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، ضمن اشاره به تمرکز بر روندهای بلندمدت، دیدگاه خود را تکرار کرد که چنانچه اقتصاد مطابق با رویه‌ی کنونی پیش برود، بانک مرکزی آمریکا در تابستان نرخ بهره را کاهش خواهد داد. وی همچنین خاطرنشان کرد که این امر می‌تواند جذابیت فلز زرد را بهبود بخشد و از این رو، بهای طلا را افزایش دهد.

و اما در چشم‌انداز داده‌ها، سرمایه‌گذاران در روز سه شنبه، PMI خدمات چینی Caixin برای ماه فوریه را در مرکز توجه قرار می‌دهند و علت اهمیت این گزارش آن است که سرنخ‌های بیشتری را ارائه خواهد کرد.

با نگاهی به گزارش‌های اخیر می‌توان مشاهده کرد که تولید چین در ماه گذشته، سیگنال های متفاوتی در مورد سلامت اقتصاد ارائه کرد. گذشته از آن، تحولات پیرامون اقدامات محرک مقامات چینی می‌تواند تا حدودی حمایتگر قیمت طلا باشد.

برای هفته‌ی پیش رو، معامله‌گران طلا، شاخص PMI خدمات Caixin چین و PMI خدمات ISM ایالات متحده را روز سه‌شنبه زیر نظر خواهند داشت. پس از آن، شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه در کانون توجهات قرار می‌گیرد. اهمیت این شهادت بدان دلیل است که ممکن است نکاتی را در مورد نمای کلی اقتصاد و سیاست پولی ارائه دهد.

و در نهایت، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه، در مرکز توجه فعالان بازار خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما