از نت های ادکلن های خوشبوی برند چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : لایه‌های مختلف از نت یک عطر در ادکلن چیست؟

از نت های ادکلن های خوشبوی برند چه می دانید ؟

 

نت های ادکلن

نت‌های مختلف، باعث منحصر به فرد شدن رایحه‌ی هر عطر و ادکلن می‌شوند. نت‌های ادکلن در واقع همان بویی هستند که شما از ابتدای استفاده تا بویی که ساعت‌ها بعد از استفاده از ادکلن احساس می‌کنید. نت‌های عطر را مانند یک هرم در نظر بگیرید؛ نت‌های اولیه در اوج، نت‌های قلبی (یا میانی) در مرکز و نت‌های پایه در انتهای هرم قرار دارند. هرچه روی هرم پایین‌تر بروید، ماندگاری آن نت بیشتر خواهد بود. 

نت‌های اولیه

نت‌های اولیه یک عطر را به عنوان بالاترین لایه‌ی فرمول در نظر بگیرید. این بو، همان بویی است که وقتی اولین بار ادکلن را اسپری می‌کنید، احساس می‌کنید. نت‌های اولیه در واقع همان چیزی است که شما را به خود جذب کرده و وادار می‌کند که آن ادکلن را بخرید. نت‌های اولیه دارای نوسانات بسیار زیادی هستند؛ یعنی بعد از ۵ تا ۱۵ دقیقه‌ی اول که از آن‌ها استفاده می‌کنید، تبخیر می‌شوند. 

نت‌های قلبی

نت‌های قلبی که با عنوان نت‌های میانی هم شناخته می‌شوند، مرکز هرم را تشکیل می‌دهند. این لایه معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی پوست شما دوام می‌آورد و نت‌های جدیدی را به تدریج تولید می‌کند که باعث ماندگارتر شدن عطر می‌شود. 

نت‌های پایه

مانند نت‌های قلبی، نت‌های پایه عمق بیشتری به عطر ارائه می‌دهند و همچنین ماندگارترین لایه‌ی عطر را تشکیل می‌دهند. این نت ۷ ساعت یا بیشتر ماندگاری خواهد داشت و زمانی که جذب پوست شوند، غنی‌تر می‌شوند. 

رایج‌ترین نت‌های ادکلن کدام‌اند؟

در حالی که فرمول هر ادکلن متفاوت است، چند نت رایج وجود دارد که هر لایه از یک ادکلن را تشکیل می‌دهد. 

نت‌های اولیه

اولین برداشت شما از ادکلن، می‌تواند شما را عاشق آن کند یا کاملا از آن ادکلن متنفر کند. نت‌های اولیه‌ی رایج شامل لیمو، ریحان، اسطوخودوس، گل رز و پرتقال است. این نت‌ها اغلب سبک‌تر هستند و چون تشکیل شده از مرکبات، گل یا میوه هستند، احساس تازگی و طراوت را به شما القا می‌کنند. 

نت‌های میانی

نت‌های میانی واقعی‌ترین رایحه‌ی یک ادکلن را ارائه می‌کنند. رایج‌ترین نت‌های میانی شامل دارچین، هل، شمع‌دانی و یاس هستند. این لایه بسته به نوع ادکلن، رایحه‌ای با بوی ادویه، چوب یا مشک را تشکیل می‌دهد. 

نت‎‌های پایه

نت‌های پایه بیشترین ماندگاری را روی پوست دارند؛ بنابراین انتخاب ادکلنی که حاوی ترکیباتی باشد که مطابق با سلیقه‌ی شما باشد، بسیار مهم است. نت‌های پایه‌ی محبوب معمولا شامل مشک، چوب صندل، چوب سدر، گیاه پاتچولی (Patchouli) یا همان نعناع هندی و وانیل هستند. 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما