انداختن انگشتر در انگشت حلقه برای مردان و زنان چه معنایی دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: همان‌طور که از نام این انگشت مشخص است، انگشتی برای حلقه‌ی ازدواج یا نامزدی است. در ایران حلقه‌ی نامزدی در انگشت دست چپ انداخته می‌شود.

انداختن انگشتر در انگشت حلقه برای مردان و زنان چه معنایی دارد؟

 با این حال خوب است بدانید در بعضی از کشورهای اروپایی، دقیقا برعکس ایران حلقه نامزدی باید در دست راست گذاشته شود. علت این موضوع هم آن است که در زمان گذشته اشراف‌زاده‌ها تنها کسانی بودند که انگشتر را در دست چپ می‌انداخته‌اند.

داستان انگشتر در انگشت حلقه ریشه فرهنگی و تاریخی بسیار عمیقی دارد. در عین حال تخمین تاریخ دقیق برای این مساله کاری پیچیده به نظر می رسد. اما، طبق اطلاعات به دست آمده می توان برآوردی از بن مساله به دست آورد.

سنت رومیان و ایرانیان باستان: بر طبق تاریخ و شواهد به جای مانده، استفاده از انگشتر حلقه ازدواج به زمان رومیان باستان می‌رسد. رومیان باور داشتند که رگ عشق از این انگشت در دست چپ عبور می کند و به طور مستقیم به قلب می رسد. همین باور منحر به قرار دادن حلقه ازدواج در این انگشت شد. اما، در آثار به جای مانده از فرهنگ کهن ایرانیان، در تخت جمشید و همچنین، مجسمه به جای مانده از ملکه قدرتمند ایلامی به نام ناپیراسو در انگشت حلقه، انگشتر قرار دارد که به 3500 سال پیش می رسد. این مجسمه در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

باور رومیان نسبت به انداختن انگشتر در انگشتهای مختلف از جمله انگشت حلقه

رومی‌های باستان معتقد بودند که دست چپ ناشاد و غیرقابل‌اعتماد می‌باشد. از این رو آن‌ها حلقه‌ی ازدواج را در دست راست خود پوشیدند. برای سال‌های متمادی در کشور هند هم حلقه را در دست راست خود قرار می‌دانند و باور عموم بر این بود که دست چپ، ناپاک است. اما طبق قوانین جدیدی که در این کشور گذاشته شده، شهروندان اجازه دارند حلقه را در هر دستی که می‌خواهند، به دست کنند.

نظر سایر کشورها

در کشورهای آلمان و هلند، اشخاص حلقه‌های مربوط به نامزدی را در دست چپ قرار می‌دهند اما پس از ازدواج حلقه‌های ازدواج را در دست راست می‌گذارند. به طور کلی در کشورهای استرالیا، لهستان، بلغارستان، روسیه، پرتغال، اسپانیا، نروژ، دانمارک، بلژیک، گرجستان، مجارستان، کلمبیا، کوبا، صربستان، اوکراین، یونان، لتونی، پرو و ونزوئلا عموما حلقه ازدواج در دست راست قرار داده می‌شود. اما در اکثر کشورهای جهان، انگشت چهارم دست چپ از جمله مرسوم‌ترین انگشت‌ها برای حلقه است. چراکه به اعتقاد یونانی‌ها رگ این انگشت مستقیما به قلب می‌رسد و این رگ، رگ عشق نام دارد و این موضوع از رایج‌ترین معانی انداختن انگشتر در انگشت حلقه است.

نظر متفاوت چینی‌ها در مورد انداختن انگشتر در انگشتهای مختلف؛ انگشت حلقه

نظر چینی‌ها متفاوت است. آن‌ها اعتقاد دارند چنانچه کف دست‌ها روبه‌روی هم قرار گیرند، نوک انگشت‌های هر دو دست به هم می‌رسد. سپس انگشت‌ها را از هم جدا نمایید. تنها دو انگشتی که از یکدیگر نمی‌توانند فاصله بگیرند، انگشت‌های چهارم دست‌های چپ و راست می‌باشند. به همین خاطر، حلقه ازدواج را در این انگشت قرار می‌دهند تا زوج‌ها تا آخر عمر به یکدیگر متصل باشند و عشقی پایدار داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید در باور مردم چین نماد والدین انگشت شست، نماد خواهران و برادران انگشت اشاره و انگشت کوچک نماد فرزندان می‌باشد که یک روز همگی آن‌ها از آدم جدا می‌شوند؛ به جز فردی که عاشقش هستیم. آپولو نام انگشت چهارم است. آپولو را می‌توان نماینده‌ی خلاقیت در هنر، فرهنگ بالا و عشق و زیبایی دانست. از این رو انداختن انگشتر در انگشت حلقه معنی متاهل بودن و متعهد بودن فرد را می‌دهد. حلقه انداختن در دست راست هم نمایان‌کننده رمانتیک بودن شخصیت فرد و علاقه‌ او به ازدواج است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما