آیا طلا بار دیگر قدرت می‌گیرد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز جمعه، برخی از خریداران را به خود جذب کرد و به حوالی منطقه 1984 دلاری رسید.

آیا طلا بار دیگر قدرت می‌گیرد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا در جریان معاملات آمریکا بار دیگر، قدرت خود را به دست آورد و به بالای 2000 دلار صعود کرد.

از سوی دیگر، بازده اوراق 10 ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده پس از افزایش سریع، با واکنش فوری به داده‌های PPI ایالات متحده به زیر 4.3% کاهش یافت و به طلا XAU/USD کمک کرد جهت خود را معکوس کند.

قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز جمعه، برخی از خریداران را به خود جذب کرد و به نظر می‌رسد بهبود خود را از پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر، در حدود منطقه 1984 دلاری که این هفته لمس کرد، تقویت کند. گاوهای دلار آمریکا (USD) ترجیح می‌دهند در سایه‌ی عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو منتظر بمانند که به نوبه‌ی خود به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود و نقش یک باد موافق را برای طلا دارد. با این اوصاف، افزایش مطلوب بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، که با اظهارات تندروانه رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا تقویت شده است، تا حدودی از دلار حمایت می‌کند و از سوی دیگر، رشد فلز زرد غیر بازده را نیز به محدودیت می‌کشد.

جدای از این، یک لحن کلی مثبت پیرامون بازارهای سهام ممکن است به حفظ هر گونه حرکت قابل توجه برای قیمت امن طلا کمک کند. فعالان بازار هم‌اکنون آمارهای اقتصادی ایالات متحده شامل شاخص قیمت تولیدکننده (PPI)، شروع احداث مسکن و شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان را در کانون توجه قرار می‌دهند. این داده‌ها، همراه با سخنرانی‌های اعضای با نفوذ FOMC، نه‌تنها تقاضای دلار (USD) را افزایش می‌دهد، بلکه انگیزه‌ای نیز برای XAU/USD ایجاد می‌کند. 

پس از آن، تمرکز بر روی صورتجلسه‌ی FOMC معطوف خواهد شد که در چهارشنبه آینده برگزار می‌شود. با این وجود، احتمال می‌رود این فلز گرانبها برای دومین هفته‌ی متوالی، در مسیر قرمز باقی بماند.

از دیدگاه تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومتی نزدیک به سطح 2015 دلار مواجه خواهد شد. به علاوه، برخی از خریدهای متعاقب باید به طلا اجازه دهد تا SMA 50 روزه را که در حال حاضر حدود 2030 دلار است، آزمایش کند. سطح اخیر باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که اگر به طور قاطع برطرف شود، زمینه را برای سودهای اضافی فراتر از مانع میانی 2044 الی 2045 دلار، به سمت منطقه عرضه 2065 دلاری فراهم کند.

از سوی دیگر، SMA 100 روزه، که در حال حاضر حدود 1992-1991 دلار است، می‌تواند به عنوان حمایت فوری پیش از منطقه 1984 دلاری یا پایین‌ترین سطح دو ماهه در روز چهارشنبه عمل کند. به دنبال آن، SMA 200 روزه بسیار کلیدی، که در حال حاضر در نزدیکی منطقه 1965 دلار قرار دارد، که اگر قاطعانه شکسته شود به عنوان یک محرک جدید برای معاملات نزولی ایفای نقش خواهد کرد. پس از آن، قیمت طلا ممکن است در مسیر رسیدن به کف قیمت نوامبر 2023، حوالی منطقه 1932-1931 دلار، کاهش را به سمت حمایت میانی در نزدیکی منطقه 1952-1950 دلار سرعت بخشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما