با تفاوت های ساعت کاسیو اصل و تقلبی بیشتر آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: ساعت کاسیو یکی از برندهای پیشرو ژاپنی در تولید ساعت مچی است که به دلیل مدل‌های باکیفیت خود طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

با تفاوت های ساعت کاسیو اصل و تقلبی بیشتر آشنا شوید

 متأسفانه با افزایش محبوبیت کالاهای یک برند مدل‌های فیک آن در بازار زیاد می‌شود؛ به همین جهت یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران تشخیص تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی است. 

راه‌های شناسایی ساعت کاسیو اصلی از تقلبی

پارامترهای مختلفی وجود دارند که خریداران می‌توانند از آن‌ها برای تشخیص ساعت‌های کاسیو اصل استفاده کرده و به این ترتیب خیال خود را بابت خرید محصولات اورجینال این برند راحت کنند. تعدادی از این پارامترها شامل موارد زیر هستند:

تفاوت ساعت کاسیو اصلی و تقلبی: لوگو

در زمان خرید ساعت کاسیو باید به لوگوی آن توجه کنید. در نظر داشته باشید که در ساعت‌های اصل این برند لوگو و نام برند حداقل دو بار (یک بار درون صفحه و یک بار پشت قاب) درج شده است. در صورتی که ساعت مورد نظر شما این مشخصه را نداشت باید به تقلبی بودن آن شک کنید.

علاوه بر این در بعضی از کالکشن‌های این برند مثل ادیفایس معمولاً نام کالکشن بالای اسم برند کاسیو حک می‌شود.

تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی با توجه به لوگو

توجه به جعبه‌ی ساعت

یکی از اصلی‌ترین تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی جعبه‌ی آن است. در بیشتر موارد ساعت‌های فیک جعبه ندارند یا اینکه درون یک جعبه‌ی آلومینیومی ساده قرار می‌گیرند؛ در حالی که کالکشن‌های مختلف کاسیو همان‌طور که از تصویر بالا مشخص است بسته‌بندی‌های شیک و خاص خود را دارند. برای مثال مدل‌های جی‌شاک در ابتدا درون یک جعبه‌ی آلومینیومی و در نهایت درون یک جعبه‌ی مقوایی قرار می‌گیرند.

پس اگر تا پیش از این به جعبه توجه نمی‌کردید، حتماً از این به بعد این پارامتر مهم را هم در نظر بگیرید.

تفاوت ساعت کاسیو اصلی از تقلبی با توجه به جعبه

بررسی کد ساعت در وب‌سایت کاسیو

در ساعت‌های اورجینال و اصلی کاسیو شماره مدل بر روی بخش پشتی قاب ساعت، دفترچه راهنما و جعبه‌ی آن درج می‌شود. در قدم اول باید از هماهنگی و یکسان بودن این شماره‌ها با یکدیگر اطمینان حاصل کرده و بعد از آن این کد را در وب‌سایت اصلی کاسیو بررسی کنید. در صورت مشاهده‌ی هرگونه ناهماهنگی در این مورد ساعت شما تقلبی است.

بررسی کد ساعت در وب‌سایت کاسیو برای تشخیص اصل بودن آن

یکی دیگر از روش‌هایی که به وسیله‌ی آن می‌توانید از اصالت ساعت خود مطمئن شوید بررسی دفترچه راهنمای آن است. معمولاً در نمونه‌های تقلبی از دفترچه‌ای استفاده می‌کنند که مشابه دفترچه‌ی اصلی است اما اگر در آن:

اشتباهات گرامری یا تایپی وجود داشته باشد.

قسمت بزرگی از آن به زبان چینی نوشته شده باشد.

هولوگرام اصالت کالا نداشته باشد.

شماره موجود در دفترچه با شماره مدل جعبه ساعت همخوانی نداشته باشد یعنی اینکه ساعت مورد نظر شما فیک است؛ بنابراین باید از خرید آن خودداری کنید.

تفاوت قیمت ساعت کاسیو اصل و تقلبی

یکی دیگر از تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی اختلاف فاحش قیمت آن‌ها است. پس همیشه پیش از خرید، قیمت مدل مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید: در صورتی که اختلاف فاحشی بین قیمت مشاهده کردید باید به تقلبی بودن ساعت شک کنید. البته در بعضی از موارد بعضی از فروشگاه‌ها ساعت‌های تقلبی را به قیمت ساعت اصل به‌فروش می‌رسانند؛ بنابراین حتماً در کنار این موضوع به فاکتورهای دیگر هم توجه کنید.

سنجش وزن ساعت

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تشخیص تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی استفاده کنید، سنجش وزن آن است. نمونه‌های اصلی این مدل معمولاً وزن بالایی دارند و با جستجوی نام آن‌ها در ایننترنت می‌توانید از وزن دقیقی که دارند مطلع شوید. بعد از آن با وزن کردن مدلی که در دست دارید و مقایسه کردن عدد به دست آمده با اعداد موجود در اینترنت می‌توان در مورد تقلبی یا اصل بودن آن به نتیجه رسید.

سنجش وزن ساعت برای تشخیص اصل بودن آن

تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی: بند و سگک

نکته‌ی دیگری که پیشنهاد می‌کنیم برای تشخیص اصالت ساعت کاسیوی خود در نظر بگیرید شکل بند و سگک آن است. در ساعت‌های اورجینال این برند قفل و سگک ساختار ظریف و متناسب با بند دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان ساعت را به راحتی شل یا سفت کرد.

به‌علاوه در مدل‌های اصلی کلمه‌ی Casio بر روی سگگ نوشته شده در حالی که در مدل‌های فیک این کلمه به بخش زیری منتقل شده و شکل حروف هم در آن متفاوت با مدل‌های اصلی این برند است.

توجه به نوشته‌های ساعت

یکی دیگر از تفاوت کاسیو اصل و تقلبی نوشته‌ های پشت ساعت است. برای مثال در کالکشن‌های جی شاک اصلی کلمه‌ی Shock resist به صورت کاملاً ضخیم حک شده است در حالی که در مدل‌های تقلبی فونت ظریفی دارد.

اما مسئله به همین کلمه ختم نشده و سایر حروف اطراف صفحه در مدل‌های اصلی نازک‌تر از مدل‌های تقلبی هستند؛ بنابراین توجه به این فاکتور هم می‌تواند به شما در تشخیص ساعت‌های فیک کمک کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما