آیا با این وضعیت بازار معاملات طلا محدود خواهد شد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: هر اونس طلا در سطح 2020 دلار و 6 سنت ثابت ماند، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ماه آوریل، در سطح 2033.45 دلار در هر اونس ثابت ماند.


آیا با این وضعیت بازار معاملات طلا محدود خواهد شد؟

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا روز سه‌شنبه در محدوده‌ی محدودی باقی ماند؛ هر اونس طلا در سطح 2020 دلار و 6 سنت ثابت ماند، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ماه آوریل در ساعت 00:33 به وقت شرقی (05:33 به وقت گرینویچ) در سطح 2033.45 دلار در هر اونس ثابت ماند.

در واقع، فلز زرد امن، تحت فشار ارز ایالات متحده باقی ماند و علت پشت پرده آن بود که سرمایه‌گذاران پیش از انتشار داده‌های تورمی که به طور گسترده انتظار می‌رود در برنامه‌های فدرال رزرو برای نرخ‌های بهره نقش داشته باشد، در موضع احتیاط به سر می‌بردند.

با توجه به اینکه معامله‌گران تدریجأ از میزان انتظارات مبنی بر کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاستند، فلز زرد در هفته‌ی گذشته به محدوده 2000 تا 2050 دلار در هر اونس، کاهش یافت.

افزون بر آن، تعدادی از سخنرانان فدرال رزرو نیز هفته‌ی گذشته هشدار دادند که این بانک در بحبوحه‌ی تداوم تورم، عجله‌ای برای کاهش زودهنگام نرخ بهره ندارد که این امر باعث شد دلار به بالاترین سطح سه ماهه برسد که البته بر طلا نیز تاثیرگذار بود.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، انتظار می‌رود داده‌هایی که اواخر روز سه‌شنبه منتشر می‌شوند، بیانگر کاهش تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ژانویه باشد. البته همچنان انتظار می‌رود که این رقم بسیار بالاتر از هدف سالانه‌ی ۲ درصدی فدرال رزرو باقی بماند و به بانک مرکزی نیز، انگیزه‌ی اندکی برای شروع زودهنگام کاهش نرخ بهره بدهد.

با این حال، با توجه به اینکه نرخ‌های بالاتر، هزینه‌ی فرصت خرید شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد، چنین سناریویی حامل خبر بدی برای طلا خواهد بود.

با مرور رویدادهای اخیر می‌توان مشاهده کرد که قیمت طلا اخیرأ در بحبوحه‌ی عقبگرد پیش‌بینی کاهش نرخ بهره، عقب‌نشینی کرده بود.

مطابق با ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال، بازارها به طور پیوسته انتظارات کاهش نرخ را در ماه مارس و می در نظر دارند و در حال حاضر نیز تنها با احتمال 45 درصدی برای کاهش 25 واحدی در ماه ژوئن مواجه هستند.

قیمت‌های نقطه‌ای هم‌اکنون فقط 20 دلار بالاتر از سطح حمایتی 2000 دلاری در هر اونس معامله می‌شوند که به گفته‌ی تحلیلگران به‌ویژه در پی افزایش نرخ تورم، می‌توانند در کوتاه‌مدت مورد آزمایش قرار گیرند.

و اما در میان فلزات صنعتی، قیمت مس به شدت از پایین‌ترین سطح سه ماهه‌ی خود صعود کرد؛ در همین راستا، معاملات آتی مس منقضی در ماه مارس با 0.8 درصد افزایش، به 3.7485 دلار در هر پوند رسید.

آنچه در هفته‌ی گذشته باعث زیان‌های شدید برای مس شد، انتظارات برای افزایش عرضه بود که در پی کشف ذخایر عظیم مس در زامبیا برانگیخته شد. با این حال، سال‌ها طول می‌کشد تا آنچه در زامبیا کشف شده است، به یک معدن کاملاً عملیاتی تبدیل شود و این امر به نوبه‌ی خود، نشان می‌دهد که افزایش عرضه‌ی مس در کوتاه‌مدت، محقق نخواهد شد.

و اما در جبهه‌ی تقاضا، هم‌اکنون فعالان بازار، تمرکز خود را بر آمار و ارقام اقتصادهای بزرگ در این هفته قرارد دادند که به نشانه‌هایی واضح‌تر در مورد تقاضای مس اشاره داشت. با نگاهی رو به جلو، داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم از منطقه یورو، بریتانیا و ژاپن اواخر این هفته منتشر می‌شود.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما