با هزار و یک خاصیت سنگ لاجورد آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: خواص سنگ لاجورد آن را از سایر سنگ های ارزشمند و تزئینی متمایز می کند. یکی از جاذبه های منحصر به فرد این سنگ رنگ آبی تیره ی آن می باشد.

با هزار و یک خاصیت سنگ لاجورد آشنا شوید

فواید و خواص سنگ لاوجورد :

 سنگ لاجورد دارای تکه های ریز میکا است . از این رو با نگاه کردن به این سنگ بخشی از آسمان شب با ستاره های درخشان را خواهید دید. منبع اصلی سنگ لاجورد در کشور همسایه ما افغانستان قرار گرفته است و از گذشته تا به امروز به سایر کشورها به منظور استفاده در ساخت جواهرات و تزئینات صادر می شود.

مشخصات سنگ لاجورد:

یکی از مشخصات و ویژگی های اصلی سنگ لاجورد وجود ماده ی معدنی لازوریت می باشد. وجود لازوریت در سنگ لاجورد موجب رنگ آبی این سنگ شده است. کلسیت، سودالیت، هاوین، پیریت و … مواد معدنی دیگری می باشند که با میزان مشخصی در این سنگ وجود دارند. میزان کلسیت در سنگ لاجورد به اندازه ای می باشد که وجود آن را به صورت خال های سفید بر روی زمینه ی آبی رنگ سنگ می توان به آسانی مشاهده کرد.

پیریت نیز در صورتی که به مقدار قابل توجهی در سنگ لاجورد وجود داشته باشد به صورت دانه های به رنگ طلایی در سنگ نمود پیدا می کند.

خواص درمانی سنگ لاجورد

خواص سنگ لاجورد به صورت درمان روحی و جسمی خود را نشان می دهد. برخی از خواص فیزیکی سنگ لاجورد عبارتند از: 1-افرادی که دچار افسردگی، بی خوابی و تنبلی هستند می توانند از سنگ لاجورد برای رفع این مشکلات استفاده کنند.

رنگ آبی این سنگ موجب آرامش روحی افراد می شود و فشار خون را به میزان زیادی کاهش می دهد. سنگ لاجورد به دلیل تاثیرات مثبت روانی که بر روح فرد دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. 2- سنگ لاجورد در درمان مشکلات تیروئیدی و گلو درد موثر می باشد همچنین از خواص درمانی این سنگ می توان برای رفع التهابات استفاده کرد.

برخی از خواص درمانی ذهنی سنگ لاجورد عبارتند از:

1-مواد معدنی موجود در سنگ لاجورد علاوه بر زیبایی که به سنگ می دهند موجب خودآگاهی و افزایش اعتماد بنفس در شخص می شوند.

2- این سنگ ابزاری قوی برای ایجاد پیوند دوستی می باشد.

خواص سنگ لاجورد آن را تبدیل به یک سنگ منحصر به فرد کرده است. خاستگاه این سنگ در معادن زمرد روسیه می باشد

کاربرد سنگ لاجورد:

با توجه به خواص سنگ لاجورد از این سنگ می توان در امور مختلفی استفاده کرد که عبارتند از: مدیتیشن: یکی از فعالیت هایی که به ایجاد حس آرامش انسان کمک می کند مدیتیشن است. می توانید به هنگام انجام مدیتیشن سنگ را در کف دست خود قرار دهید و از ارتعاشات مثبت آن استفاده کنید.

کاریرد سنگ لاجورد در جواهرات:

یکی از روش هایی که می توانید توسط آن سنگ لاجورد را در کنار خود نگه داری کنید طراحی سنگ در قالب جواهرات می باشد. سنگ لاجورد به صورت انگشتر، گردنبند و … علاوه بر زیبایی ظاهری موجب زیبایی درونی فرد نیز می شود. فنگ شویی: رنگ آبی و آرام بخش سنگ لاجورد یادآور آب و آسمان می باشد از این رو قرار دادن این سنگ در شمال خانه موجب افزایش انرژی های مثبت در منزل می شود.

نحوه ی مراقبت از سنگ لاجورد

با توجه به خواص سنگ لاجورد، این سنگ زیبا و ارزشمند دارای دو ویژگی متفاوت و خاص می باشد. سنگ لاجورد سخت تر از سایر سنگ های گرانبها و نرم تر از سنگ های شفاف می باشد. مواد تشکیل دهنده ی سنگ لاجورد تحت فشار و گرما آسیب می بینند. این سنگ نسبت به ترکیبات شیمیایی پاک کننده های خانگی بسیار حساس است.

نکته مهم:

این سنگ را برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار ندهید زیرا رنگ آبی زیبای آن کمرنگ می شود. هرگز سنگ لاجورد را برای مدت زمان طولانی داخل آب قرار ندهید زیرا این سنگ خاصیت متخلخل دارد و آب به آن آسیب می زند. برای تمیز کردن سنگ لاجورد از یک پارچه ی نمناک نخی استفاده کنید و جواهرات خود را درون جعبه ای مجزا قرار دهید. بدین ترتیب سنگ شما آسیبی نخواهد دید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما