آیاقرار گرفتن بدلیجات کنار طلا سبب خوردگی طلا می شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : خوردگی یا تخریب طلا در نتیجه واکنش شیمیایی بین طلا و ماده دیگر ایجاد میشود.

آیاقرار گرفتن بدلیجات کنار طلا سبب خوردگی طلا می شود؟

آیا طلا اکسید می شود؟

بررسی خوردگی طلا بسیار دشوار است زیرا طلا به راحتی با مواد دیگر مثل اکسیژن واکنش نشان نمی دهد که باعث می شود خوردگی طلا بسیار نادر باشد.

خوردگی طلای خالص بسیار کم پیش می آید، که یکی از دلایل ارزشمند بودن طلای خالص همین است. طلای خالص با اکسیژن و استفاده عادی واکنش نشان نمی دهد اما این موضوع شامل بسیاری از بدلیجاتی که در آن از از آلیاژهای دیگر هم استفاده شده نمی شود. آلیاژها و فلزات دیگر غیر از طلا حاوی عناصری هستند که به مرور زمان تحت اکسیداسیون قرار می گیرند.

هر چه آلیاژ طلا دارای عناصر آلیاژی غیره و بیشتری باشد، احتمال خوردگی طلا بیشتر می شود. داشتن ترکیبات متشکل از مقادیر زیادی از عناصر آلیاژی معمولاً باعث کدر شدن جواهرات طلای ارزانتر می شود. استفاده از عناصر آلیاژی در طلا باعث پایین آمدن قیمت محصول می شود.

طلا اغلب در کاربردهای الکتریکی استفاده می شود زیرا رسانای عالی است و خوردگی طلا و آلیاژهای طلا می تواند بر خواص رسانایی آن تأثیر منفی بگذارد.

خورده شدن طلا توسط بدل

خیر نه استیل و نه سایر بدلیجات و فلزات دیگر مثل برنج و اجناس ژوپینگ و غیره تاثیری بر روی جواهرات طلا نمی گذارند و کنار هم بودنشان مانعی ندارد.

بدلیجات در کنار طلا

همانطور که گفته شد این فقط یک باور قدیمی و غلط است که اگر بدلیجات را کنار طلا نگهداری کنید باعث از بین رفتن طلا می شود. هیچ توجیه علمی راجع به این موضوع وجود ندارد و طلا به این سادگی ها خراب نخواهد شد.

آیا زنجیر بدل پلاک طلا را میخورد ؟

هیچگونه خوردگی و خرابی روی طلا توسط بدلیجات ایجاد نمی شود، اما اگر قصد خرید زنجیر استیل یا بدل را دارید و می خواهید از آن برای پلاک طلای خود استفاده کنید، بهتر است به همخوانی رنگ زنجیر و پلاک دقت کنید و مراقب باشید که قفل زنجیر کاملا محکم باشد تا باعث باز شدن و گم شدن پلاکتان نشود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما