طلا با فروش شدید مواجه شد

طلا و جواهر اقتصاد 100 : دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای خوش‌بینانه‌ی رسمی اشتغال ایالات متحده در ماه ژانویه به شدت افزایش یافت و قیمت طلا با فروش شدید مواجه شد.

طلا با فروش شدید مواجه شد

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) به طور عمودی کاهش می‌یابد.

گفتنی است در روند کاهشی بهای طلا، داده‌های قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) ماه ژانویه تأثیرگذار بود که توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داده شد. مطابق با این گزارش، کارفرمایان ایالات متحده 353 هزار کارگر جدید را استخدام کردند که با توافق 180 هزار نفری و تعداد 216 هزار کارگر جدید ماه دسامبر مغایرت داشت. همچنین نرخ بیکاری در 3.7٪ و بدون تغییر باقی ماند، در حالی که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بودند که با یک افزایش جزئی، به 3.8٪ برسد.

به علاوه، با رشد میانگین درآمد ساعتی با سرعتی قوی نسبت به آنچه فعالان بازار برآورد کرده‌اند، چشم‌انداز تورم بسیار سرسخت مانده است. چرا که میانگین درآمد ساعتی ماهانه، 0.6% در مقابل رشد 0.4% در دسامبر افزایش یافت که البته سرمایه‌گذاران کاهش رشد 0.3 درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. و در نهایت، رشد دستمزد سالانه در مقابل انتظارات 4.1% و قرائت 4.4% قبلی، بالاتر از 4.5% بود.

انتظار می‌رود داده‌های خوش‌بینانه‌ی بازار کار به سیاست‌گذاران فدرال رزرو اجازه دهد تا به سمت بالا نگه‌داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر متمایل شوند. در همین راستا، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در بیانیه‌ی سیاست پولی، به وضوح بیان کرد که سیاستگذاران با اطمینان بیشتری ضرورت بازگشت پایدار تورم به هدف ۲ درصدی را احساس می‌کنند.

از سوی دیگر، در حالی که دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای خوش‌بینانه‌ی رسمی اشتغال ایالات متحده در ماه ژانویه به شدت افزایش یافت، قیمت طلا با فروش شدید مواجه شد.

در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش NFP حاکی از آن بود که تقاضای نیروی کار قوی بوده و کارفرمایان رشد دستمزد بالاتری را نسبت به انتظارات بازار به کارگران پیشنهاد داده‌اند. بدیهی است که داده‌های خوش‌بینانه‌ی رشد دستمزدها می‌تواند ترس از فشارهای ثابت قیمت‌ها را تسریع کند که این امر می‌تواند امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس را کمرنگ سازد.

مطابق با ابزار دیده‌بان گروهCME فدرال، معامله‌گران احتمال کاهش 25 واحدی نرخ را در ماه مه تا 5.00٪ الی 5.25٪ در نظر دارند که در پی انتشار داده‌های اشتغال، این احتمال کمتر شده است.

و اما پس از یک کمپین دو ساله‌ی کاهش نرخ بهره، انتظارات برای اولین کاهش نرخ توسط فدرال رزرو از ماه مارس به ماه می منتقل شد.

بنا به گفته‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در آخرین کنفرانس مطبوعاتی، بهبود داده‌های کارخانه‌ها باعث ایجاد تردید در میان سیاست‌گذاران فدرال رزرو در مورد ثبات قیمت‌ها شده است.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا تا حوالی سطح 2030 دلار کاهش می‌یابد

پس از انتشار داده‌های مثبت NFP آمریکا، قیمت طلا از 2050 دلار به صورت عمودی کاهش یافت. این فلز گرانبها در ادامه‌ی روند چهار روزه‌ی بُرد خود، ناکام ماند.

به نظر می‌رسد جذابیت کوتاه‌مدت فلز زرد با وجود ارائه‌ی یک شکست(بریک‌اوت) در الگوی نمودار مثلث متقارن که در یک بازه‌ی زمانی روزانه شکل گرفته، محتاطانه شده است.

قیمت طلا در تلاش برای حفظ سطحی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20-EMA) است که نزدیک به 2035 دلار قرار دارد. افزون بر آن، شاخص قدرت نسبی 14 (14-RSI) در نزدیکی مانع 60.00 با فشار مواجه است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما