صنعت موتورسیکلت، مشوش‌تر از صنعت خودرو

اقتصاد 100: تناقض های مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت و رئیس گروه فناوری و نوآوری این حوزه در خصوص موانع داخلی‌سازی موتورسیکلت نشان دهنده بازار مشوش این صنعت است.

صنعت موتورسیکلت، مشوش‌تر از صنعت خودرو

به گزارش گروه صنعت، معدن و تجارت، به باور عبدالله توکلی لاهیجی مشکل عدم داخلی سازی صنعت موتورسیکلت از واردات گسترده قطعات اولیه آب می‌خورد؛ اما این مقام وزارت صمت هم‌زمان به عدم رسوخ فناوری در صنعت موتورسیکلت ایران اشاره کرده است.

صحبت‌های مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در حالی عنوان می‌شود که چندی قبل رئیس گروه فناوری و نوآوری همین حوزه، از سه رویکرد اصلی وزارت صمت برای تولید موتورسیکلت خبر داده بود.

پویان احمدی زاده از تعمیق داخلی‌سازی، ایجاد زیرساخت سوآپ و افزایش سهم موتور سیکلت برقی به عنوان سه رویکرد وزرات صمت نام برده و خبر داده بود که این وزارتخانه در جهت تعمیق داخلی‌سازی اجزا و قطعات موتور سیکلت به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در سیستم‌های اصلی برای محصولات پرتیراژ و پرفروش نظیر کلاس CG یا CBI است.

حال با کنار هم قرار دادن صحبت‌های مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت و رئیس گروه فناوری و نوآوری مجوعۀ تحت امر او، مشخص نیست دلیل به نتیجه نرسیدن برنامه‌های وزارت صمت واقعا واردات قطعات است یا اینکه صنعت موتورسیکلت هم از نظر سیاست گذاری وضعیتی مشابه خودروسازی یا حتی مشوش‌تر از آن دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما