قیمت طلا و سکه رکوردشکنی کردند

شوک روانی ادعای شهادت سیدحسن نصرالله به بازار دلار و سکه در ایران

به دنبال افزایش تنش ها در خاورمیانه و برخی ادعاها درباره احتمال شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، خاورمیانه بار دیگر روی بمب ساعتی قرار گرفته است و همین اتفاق بازار ارز و سکه را هیجانی کرده است.

شوک روانی ادعای شهادت سیدحسن نصرالله به بازار دلار و سکه در ایران

به گزارش اقتصاد 100، در نخستین روز هفته، بازیگران ارزی تهران در حالی وارد بازار شدند که خاورمیانه در وضعیت بحرانی قرار دارد و جهان تحت تأثیر حمله ناگهانی اسرائیل به ضاحیه بیروت در شوک است.  

برخی رسانه‌های اسرائیلی ادعا می‌کنند که این حمله با هدف ترور سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان صورت گرفته است. 

در حالی که رسانه‌های داخلی ایران و رسانه های نزدیک به حزب الله هنوز خبری رسمی درباره قطعی بودن شهادت دبیر کل حزب‌الله منتشر نکرده‌اند، اما رسانه‌های اسرائیلی و دیگر منابع نزدیک به اسرائیل مدعی هستند که سید حسن نصرالله در این حمله به شهادت رسیده است.

شوک روانی خبر ترور سید حسن نصرالله در بازار ارز

فارغ از صحت یا عدم صحت این ادعا، این خبر موجب شده تا بازار ارز و سکه تهران دوباره تحت تأثیر هیجان  جنگ و ترور قرار گیرد.

در این زمینه، شواهد نشان می‌دهد که قیمت دلار که در معاملات پشت خطی شب جمعه با 60 هزار و 400 تومان به پایان رسیده بود، صبح امروز با 60 هزار و 800 تومان بازگشایی کرد و در نیمه ظهر به 61 هزار و 300 تومان رسید. 

توصیه مهم به خریداران ارز 

فعالان بازار معتقد بودند که این افزایش قیمت‌ها ناشی از هیجان است و به معامله‌گران توصیه می‌کردند که از هیجانات دوری کنند.

 این گروه از تحلیلگران اعلام کردند که هرگاه تنش‌های منطقه‌ای افزایش یابد و اخبار مربوط به ترور به بازار برسد، برخی دلالان ارزی با بزرگنمایی این اخبار منفی سعی در ایجاد تنش در بازار دارند. با این حال، با کاهش شدت این اخبار، قیمت‌ها به حالت عادی خود بازمی‌گردند. 

صعود قیمت درهم در بازار 

در کنار قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز دیروز با 16 هزار و 460 تومان بسته شد و امروز با 16 هزار و 740 تومان آغاز به کار کرد و در نیمه ظهر به سمت کانال 17 هزار تومان حرکت کرد. البته تا زمان نگارش این گزارش، قیمت در این مرز موفق به تثبیت نشده و در نوسان بود. همچنین، قیمت تتر نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته و به بیش از 61 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه رکوردشکنی کردند

علاوه بر بازار ارز، به نظر می‌رسد که شوک روانی ناشی از اخبار اخیر در منطقه بر بازار طلا و سکه نیز تأثیر گذاشته است. قیمت طلا 18 عیار امروز رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد. این موضوع با قیمت‌هایی که در سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام شده، تأیید می‌شود. بر اساس این اطلاعات، قیمت طلا 18 عیار امروز وارد کانال 4 میلیون تومان شد که تا کنون بی‌سابقه بوده است. قیمت سکه امامی هم امروز به کانال 47 میلیون تومان رسید و برروی پله هشتم آن در حال معامله است.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما