اختصاصی اقتصاد ۱۰۰/

نماینده مجلس: چشم امید سهامداران بورس به دولت پزشکیان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم و سهامداران منتظرند آثار اتفاقات مثبت اقتصادی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و بورس را در زندگی خود شاهد باشند که امیدواریم این اتفاق در دولت پزشکیان رخ دهد.

نماینده مجلس: چشم امید سهامداران بورس به دولت پزشکیان است

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم در پاسخ به این سوال که تیم اقتصادی دولت آقای پزشکیان را چطور پیش بینی می کنید با توجه به اینکه این روزها از آقای پزشکیان درخواست می شود که هر چه سریعتر تیم اقتصادی را تعیین و معرفی کنند؟ به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ گفت:  بنده بر این باورم که دولت باید تمام همت و تلاش خود روی مسائل اقتصادی متمرکز کند در حال حاضر بسیاری از مسائل فرهنگی کشور نیز به مسائل اقتصادی گره خورده است. 

حدود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در دادگاه های کشور وجود دارد

او افزود: وقتی مردم در آرامش اقتصادی به سر ببرند طبیعتاً آسیب های فرهنگی در کشور نیز کمتر رخ می دهد اگر به آمار ختلافات و طلاق ها و نزاع ها نگاه کنیم بسیار نگران کننده است و این معضل نیز ریشه در بحث اقتصاد دارد. حدود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در دادگاه های کشور وجود دارد این بدین معناست که اگر دعوای دو طرف را در نظر بگیریم ۳۰ میلیون خانواده را شامل می شود که اگر هر خانواده را سه نفر درنظر بگیریم شاهدیم که عمده ملت ایران درگیر پرونده های قضایی هستند اینها عمدتا ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

تعهد، تخصص و تجربه سه مولفه مهم در انتخاب تیم اقتصادی است

او ادامه داد: ما امیدواریم دولت چهاردهم در چیدمان کابینه اش با نگاه اقتصادی تر  پیش برود و در جهت حل هر چه بیشتر مشکلات اقتصادی گام بردارد. تعهد، تخصص و تجربه سه مولفه مهم در انتخاب تیم اقتصادی است درباره بحث تعهد باید گفت طبیعی است که دستگاه های نظارتی و سایر دستگاه ها باید دقت لازم را داشته باشند اما تخصص و تجربه نیز مهم هستند بدین گونه نباشد که فردی با تحصیلات راه و شهرسازی را در جایگاه وزیر کشاورزی منصوب کنیم. همچنین تجربه نیز مهم است اگر فرد تازه کار را در جایگاهی قرار دهیم ممکن است دو سال بیهوده تمام شود تا به اندکی تجربه دست پیدا کند. در واقع اکنون زمان آزمون و خطا نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: امیدواریم که دولت جدید به سه مولفه تعهد، تخصص و تجربه توجه کافی را داشته باشد که یقینا همینطور خواهد بود.

مردم حال و حوصله حرف‌های بی‌مورد و اختلافات را ندارند

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اختلاس ها و فسادهای صورت گرفته و دلسرد شدن مردم و سهامداران به سرمایه‌گذاری به ویژه در بازار بورس عنوان کرد: دولت فعلی باید تلاش کند شکاف عمیق بی اعتمادی بین حاکمیت و مردم را ترمیم کند و در واقع با انتخاب این دولت، امید مجددی در دل مردم ایجاد شده و امیدواریم این دولت تلاش کند این شکاف را کمتر کند. همه آنهایی که به دنبال اختلاف و اظهارات تفرقه آمیز هستند باید از این گونه اظهارات اجتناب کنند چرا که مردم حال و حوصله حرف های بی مورد و اختلافات و از این دست مسائل را ندارند.

مردم منتظر اتفاقات مثبت اقتصادی در بورس هستند

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین مردم و سهامداران منتظرند آثار اتفاقات مثبت اقتصادی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و بورس را در زندگی خود شاهد باشند امیدواریم که در این دولت شاهد این موضوعات باشیم. حرکات و اقدامات بعد از انتخابات حرکات خوبی بود اگر هدف همه ما تعالی جمهوری اسلامی است این نکته را مدنظر قرار دهیم اما ممکن است در راه های رسیدن به تعالی جمهوری اسلامی، تفاوت هایی در نگاه ها وجود داشته باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما