معمای ترکیب تیم اقتصادیِ پزشکیان به روایت یک نماینده مجلس؛ چهره‌های شاخص یا ناشناخته؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر این باور است که با توجه به اظهارنظرات و رفتارهایی که از ظریف و شورای راهبردی می بینیم ترکیب تیم اقتصادی ناشناخته است.

معمای ترکیب تیم اقتصادیِ پزشکیان به روایت یک نماینده مجلس؛ چهره‌های شاخص یا ناشناخته؟

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی کشور، دولت پزشکیان چه برنامه های اقتصادی را می تواند در دستور کار خود قرار دهد؟ به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ گفت: همانطور که آقای پزشکیان خودشان در مجلس یازدهم حضور داشتند و در جریان مصوبات آن بودند مجلس یازدهم قوانین مهمی را مصوب کرد که در واقع ما باید زمینه اجرای آن قوانین را فراهم کنیم همچنین برنامه هفتم که در مجلس یازدهم تصویب شد.

مطالبه اصلی مردم بهبود وضعیت معیشتی و سفره هایشان است

او افزود: این قوانین مهم در حوزه مسکن نیز بسیار قابل توجه بود در واقع قانون جهش تولید مسکن یکی از قوانین مهمی است که اکنون با موانعی روبرو شده به ویژه در خصوص زمین، آورده اولیه، تسهیلات و... دچار مشکل شده است بنابراین یقینا باید این قوانین مهم به سرانجام برسد یکی از بحث های مهم جامعه و مردم بحث ساماندهی صنعت خودرو جهش مسکن است که حتما باید به آن پرداخته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث مهم دیگر، معیشت مردم است که از مسائل جدی و اساسی است همچنین مسئله دیگری که دولت آینده با آن روبرو است ناترازی هایی است که در حوزه های مختلف مثل ناترازی در نیروی انسانی ادارات، در انرژی مثل بنزین و گازوییل و گاز وجود دارد، فرسودگی در شبکه های آب رسانی در کشور نیز از مشکلاتی است که پیش روی رییس جمهور آینده است و مجلس هم باید کمک کند.

محبی نجم آبادی عنوان کرد: در حوزه حمایت از تولید نیز اقدامات بزرگی همچون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کاهش مالیات بر تولید، کاهش حقوق ورودی مواد اولیه برای تولید و مباحث معیشتی مردم از جمله اختصاص یارانه برای ۱۱ کالای مورد نیاز مردم و... صورت گرفت که همه باید کمک کنند طبقات ضعیف و کارمندان جامعه بتوانند شرایط بهتری را داشته باشند در واقع مطالبه اصلی مردم، بهبود وضعیت معیشتی و سفره هایشان است.

ترکیب تیم اقتصادی دولت ناشناخته است

او در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از ترکیب تیم اقتصادی دولت پزشکیان چگونه است؟ با توجه به اینکه گمانه زنی های زیادی برای این بخش مهم کابینه و حضور چهره‌های شاخص در آن مطرح می شود، عنوان کرد: با توجه به اظهارنظرات و رفتارهایی که از ظریف و شورای راهبردی می بینیم ترکیب تیم اقتصادی دولت ناشناخته است آنچه مقام معظم رهبری به مجلس به طور ویژه توصیه کردند مجلس انقلابی ۴ سال در کنار دولت آینده خواهد بود و از مجلس خواستند به کسانی به عنوان وزرای کابینه رای بدهند که عمیقاً به نظام اسلامی معتقدند، امین و از شخصیت های ملی و کارآمد و باتجربه ای هستند که بتوانند مشکلات مردم را صرف نظر از نگاه های تنگ سیاسی و جناحی درک کرده و حل کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که دولت آینده چگونه می تواند اعتماد مردم را به بخش های سرمایه گذاری به ویژه بورس جلب کند؟ تشریح کرد: قوانین مصوب مجلس به ویژه قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند بیش از ۸ میلیارد نقدینگی موجود در کشور را هدایت کند و حتی بخشی از آن را به سمت تولید ببرد. تولید صادرات محور یا مشارکت عموم مردم حتما باید در دستور کار قرار گیرد که به نوبه خود هم می تواند ارزآوری داشته باشد و هم نگاه به کشورهای منطقه ای داشته باشد نباید به یک سری کشورهای محدود شد.

راه‌های مقابله با تحریم از نگاه یک منتخب مجلس دوازدهم

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط با کشورهای کوچک مانند ترکمنستان و ارمنستان و همچنین پیمان های منطقه ای مانند بریکس و شانگهای که در دولت پیشین صورت گرفت زمینه های رشد و توسعه بسیاری در کشور ایجاد و فراهم می کند همه ما باید کم کنیم دولت پزشکیان یک دولت ملیِ کارآمدی شود که بتواند مشکل مردم را کم کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال تحریم ها چقدر در مشکلات مردم تاثیرگذار بوده و راه های مقابله با آن چیست؟ اشاره کرد: تحریم به نوبه خود اساسی‌ترین مشکل کشور است در واقع یکی از راه های مقابله این است که برای رفع تحریم اقدامات جدی انجام دهیم و دیگر اینکه براساس آنچه رهبری تاکید دارند خنثی سازی تحریم است. وقتی چند کشور ما را تحریم می کنند نباید خودمان را محدود به آن چند کشور کنیم خلاف عقلانیت است بلکه باید به سمت کشورهای دیگر نیز برویم یقینا حتی برای رفع تحریم و از بین بردن تحریم ها، نیازمند خنثی سازی تحریم ها است.

هزینه کمی برای دور زدن تحریم‌ها می‌پردازیم

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: دشمن باید بداند هزینه کمی برای دور زدن تحریم می پردازیم قطعا هزینه ارتباط و تن دادن به دشمن، موجب گستاخ شدن آن شد و دشمن سوءاستفاده کرد نه تنها هیچ امتیاز ویژه ای نداد بلکه به تعهدات معمولی خودشان عمل نکردند. یقینا به رفع تحریم فکر می کنیم ضمن اینکه خنثی سازی تحریم ها در دستور کار ما است هر چه خنثی سازی با شدت بیشتری صورت بگیرد دشمن را ناامید تر می کند و احتمال رفع تحریم ها را بیشتر می کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما