رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت پرداخت وام ودیعه مسکن به افراد بی‌خانه نه افراد سودجو!/وجود زدوبندهایی در اعطای وام ودیعه مسکن

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر این باور است که گاهی اوقات ممکن است وام ودیعه مسکن بانک‌ها در قالب یک اجاره‌‎نامۀ صوری، به برخی افراد سودجو از طریق زدوبندکردن اعطا شود در حالی که بسیاری از افراد بی خانه و نیازمند وام، نتوانستند آن را دریافت کنند.

ضرورت پرداخت وام ودیعه مسکن به افراد بی‌خانه نه افراد سودجو!/وجود زدوبندهایی در اعطای وام ودیعه مسکن

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه مجلس برای ورود به بحث اجاره‌بها و فرایند اعطای تسهیلاتی چون ودیعه مسکن به مستأجران و همچنین در پاسخ به این سوال که مجلس  و دستگاه‌های نظارتی چگونه می توانند به روند اعطای وام از سوی بانک ها به افراد نیازمند به ویژه مستأجران و رفع مشکل آنها کمک کنند؟ به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ گفت: بحث ودیعه مسکن یک قانون است و باید اجرا شود حال اینکه به درستی اجرا نمی شود به این دلیل است که گاهی اوقات نیز بانک ها مردم را اذیت می کنند ضروری است که سازمان های نظارتی مثل سازمان کل بازرسی و حتی مجلس بر این موضوع نظارت کنند.‌

مجلس در خصوص اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به وزیر توصیه کند

او افزود: در درجه اول کمیسیون های مرتبط با این موضوع مانند کمیسیون اقتصاد باید ورود پیدا کنند اگر در کمیسیون قابل حل نباشد در صحن علنی مجلس می توان در قالب توصیه به وزیر اقتصاد حل کرد.

آیا وام ودیعه مسکن تاکنون مشکل مستأجران را حل کرده است؟

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ادامه داد: در رابطه با بحث مستاجران، قوانینی که در این رابطه وضع شده است مانند مالیات بر خانه های خالی یا کمک به مستأجران در قالب اعطای وام ودیعه مسکن به آنان، اقداماتی است که قرار است به مستأجران کمک کند اما آیا تاثیرگذار بوده است یا خیر؟ به عنوان مثال مالیات بر خانه های خالی روی این قضیه تاثیرگذار بوده است که افراد، خانه های خالی خودشان را واگذار کنند یا به مستأجران اجاره بدهند، این بحث نیازمند یک بررسی میدانی است مبنی بر اینکه آیا این قانون اجرایی شده یا قانونگذاری در این زمینه مفید بوده است یا خیر؟

 آیا اعطای ودیعه مسکن در مسیر قانونی‌اش پرداخت می‌شود؟

غضنفرآبادی اضافه کرد: در نتیجه نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در این باره ارائه داد در واقع کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند باید بررسی کنند ببینند چقدر تاثیرگذار بوده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای تسهیل و اجرایی‌شدن قوانین یادشده می‌توان ارائه داد؟ عنوان کرد: اگر فردی به معنای واقعی یک قرارداد استیجاریِ درست و حسابی داشته باشد یقینا مشکلی ایجاد نخواهد شد البته گاهی اوقات، برخی افراد، قراردادهای صوری منعقد می کنند تا از این تسهیلات استفاده کنند.‌

او در این باره بسیاری از مردم در زمینه دریافت ودیعه مسکن با مشکل مواجه شده اند، تصریح کرد: به هر حال آن سازمان های نظارتی باید به این بپردازند و پیگیری کنند که آیا بانک ها به طور درستی و به طور کامل به وظیفه خود در قبال اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران عمل نموده اند یا خیر؟ آیا در مسیر و روال قانونی خودش این پرداخت ها انجام می شود یا خیر؟

ضرورت پرداخت وام ودیعه مسکن به افراد بی خانه نه افراد سودجو!/وجود زدوبندهایی در اعطای وام ودیعه مسکن

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکید بر اینکه وام ودیعه مسکن مستأجران باید در مسیر روال قانونی خودش به افراد مستأجر و بی‌خانه (فاقد مسکن) و نیازمند به معنای واقعی کلمه پرداخت شود، تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است در قالب یک اجاره نامه صوری این وام ها به برخی افراد سودجو تحت عناوینی با استفاده از زدوبندکردن اعطا شود بعید هم نیست که زدوبندهایی در این باره صورت گیرد اینها قابل بررسی است در حالی که افرادی که مستحق و نیازمند وام و کمک هزینه هستند نتوانستند آن را دریافت کنند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما