صادرات غیر نفتی کشور چقدر است؟

پیشنهاد نماینده زن مجلس به پزشکیان برای افزایش صادرات غیرنفتی

یک نماینده مجلس به «اقتصاد 100» گفت: دکتر پزشکیان باید کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد، صنعت، نفت نیرو و بانک مرکزی برای رسیدن به رشد 23 درصد صادرات غیر نفتی تشکیل دهد

پیشنهاد نماینده زن مجلس به پزشکیان برای افزایش صادرات غیرنفتی

زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن به اقتصاد 100 گفت: باید کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد، صنعت، نفت نیرو و بانک مرکزی برای رسیدن به رشد 23 درصد صادرات غیر نفتی تشکیل شود تا درصورتی که نتواستیم به رشد مطلوب سالانه برسیم آقای رئیس جمهور سیاست تنبیه برای مقصرین درنظر بگیرد.

نماینده مبارکه در خصوص افزایش ناترازی تجاری امسال نسبت به سال گذشته ، با اشاره به رفتارهای دستوری برای صادرکنندگان کشور افزود: ما از وزارت صمت می خواهیم 23 درصد افزایش صادرات غیر نفتی داشته باشد منتها اختیاراتی که بدست بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است مانع تحقق این تصمیم است. 

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم میان دستگاه ها به قطعیت وجود ندارد و می توانم بگویم مشکل ناهماهنگی است که کشور را به ناترازی های متعدد مثل گاز، برق و تجارت رسانده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: دکتر پزشکیان باید کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد، صنعت، نفت نیرو و بانک مرکزی برای رسیدن به رشد 23 درصد صادرات غیر نفتی تشکیل دهد تا درصورتی که نتوانستیم به رشد مطلوب سالانه برسیم آقای رئیس جمهور سیاست تنبیه برای مقصرین درنظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات غیر نفتی کشور 4 درصد است در حالیکه در برنامه های توسعه ای 23 در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن در گزارشی اعلام کرده که دولت و مجلس باید به گفتمانی برسند که شیوه رفتار فعلی درست نیست و اصلاح آن ضرروی است .

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب صنعت در کشور نیازمند 71 میلیارد دلار هستیم که بانک مرکزی اعلام کرده تنها 36 تا 50 میلیارد دلار تخصیص داده خواهد شد لذا برای جبران کسری موجود،ضرروت دارد صادرات غیر نفتی صورت گیرد که متاسفانه امسال تنها 4 تحقق داشته است.

 

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما