فیلترینگ هیچ اثر مثبتی نداشته/استفاده مسئولان از شبکه‌های مجازیِ فیلتر شده نوعی تناقض رفتاری است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: فیلترینگی که اعمال شده هیچ گونه اثربخشی مثبتی در پی نداشته است، مردم به راحتی با استفاده از فیلترشکن وارد شبکه های اجتماعی خارجی می‌شوند.

فیلترینگ هیچ اثر مثبتی نداشته/استفاده مسئولان از شبکه‌های مجازیِ فیلتر شده نوعی تناقض رفتاری است

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که بحث رفع فلیترینگ به کجا رسیده است؟ به خبرنگار اقتصاد 100 گفت: مقام معظم رهبری نکته درستی را به دولت متذکر شدند مبنی بر اینکه اصلا هرج و مرج و عدم حکمرانی درست در فضای مجازی باید اصلاح شود. همه باید این موضوع را بپذیریم که هیچ کس مدیریت فضای مجازی را نه می‌پذیرد و نه متعهد می شود.

او افزود: اگر به فضای مجازی نگاهی بیندازیم می بینیم هر کسی هر چیزی را می خواهد می نویسد و کسی هم نیست که به آنها رسیدگی کند. مسئولیت های قوه قضاییه نیز در کشور بسیار زیاد است آن هم قدرت رسیدگی به موضوعات یاد شده را ندارد. بنابراین در بحث ساماندهیِ فضای مجازی، مهمتر از موضوعی است. موضوع فیلترینگ هم بحث دیگری است. اگر اولویت را در نظر بگیریم باید بخش اول مبنی بر ساماندهی فضای مجازی مدنظر قرار گیرد و در عین حال قوانینی نیز بر آن حاکم باشد.

این نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: در واقع فضای مجازی باید کنترل شده باشد و محتواهایی در این فضا منتشر شود که در شأن مردم کشورمان است و مردم نیز از مباحث علمی، آموزشی و غیره آن فضا استفاده کنند. در شرایط فعلی به نظر می رسد هیچ گونه سود و نتیجه اثربخشی برای جامعه ایجاد نخواهد کرد.

جوکار در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی فضای مجازی طبق گفته شما به مدیریت یا کنترل این فضا کمک کرده است؟ خروجی مثبت آن چه بوده است؟ تصریح کرد: ما که چنین چیزی را شاهد نبودیم که در شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با فضای مجازی تصمیمات جدی و مشخصی گرفته شده باشد. وقتی بحث فیلترینگ و سایر موضوعات که مطرح می شود به دلیل برخی مباحث امنیتی کشور است.

او در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ موجب شده که مردم به سمت فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی چون ایکس، تلگرام و اینستاگرام و غیره نروند؟ استفاده از فیلترشکن توسط مردم را چطور ارزیابی می کنید؟ عنوان کرد: این فیلترینگی که اعمال شده هیچ گونه اثربخشی مثبتی در پی نداشته است به بیان دیگر مردم به راحتی با استفاده از فیلترشکن وارد شبکه های اجتماعی خارجی می شوند. نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از مدیران و بخشی از مسئولان کشور در فضای مجازی حضور دارند و از آن استفاده می کنند. بنابراین همین موضوع به نوبه خود نوعی تناقض رفتاری است.

جوکار با اشاره به صحبت های اخیر عارف معاون اول رییس جمهور مبنی بر اینکه به رغم پر سرعت بودن اینترنت، از کُند بودن آن در کشور انتقاد کرده است، گفت: ما نمایندگان که از اینترنت پرسرعت استفاده نمی‌کنیم (با خنده) اینترنت ما هم مثل بقیه است حال ممکن است بقیه اینترنت پر سرعت داشته باشند بنده خبر ندارم.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما