طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

اقتصاد ۱۰۰- ریزش سهمگین بازار طلا و سکه در روز شنبه، بسیاری از خریداران هفته‌های گذشته بازار طلا را دچار زیان بزرگی کرد. خریدارانی که به امید کسب سودهای میلیونی، سرمایه‌های خود را وارد بازار داغ طلا کرده بودند و حالا در عرض یک ساعت از شروع معاملات بازار طلا، نظاره‌گر سوخت پول خود بودند.

طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

بازار طلا و سکه که طی هفته‌های گذشته یکه‌تاز رشد قیمت‌ها و ورود تقاضا بود، روز گذشته زمین خورد و سرمایه‌گذاران روزهای اخیر را به‌شدت متضرر کرد.

ریزش سهمگین بازار طلا و سکه در روز شنبه، بسیاری از خریداران هفته‌های گذشته بازار طلا را دچار زیان بزرگی کرد. خریدارانی که به امید کسب سودهای میلیونی، سرمایه‌های خود را وارد بازار داغ طلا کرده بودند و حالا در عرض یک ساعت از شروع معاملات بازار طلا، نظاره‌گر سوخت پول خود بودند.

سودای سودهای میلیونی در بازار طلا و سکه در بحبوحه رشد قیمت دلار و صعود اونس جهانی طلا، قربانیان زیادی داشته است؛ به‌ویژه در میان آنهایی که توصیه خرید و فروش پلکانی را جدی نگرفته‌اند. اما چه زمانی و با چه دیدگاهی باید به بازار طلا و سکه ورود کرد؟

وقت خرید طلا با دیدگاه بلندمدت است

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی،  سرمایه‌ گذاری در بازار طلا را با دیدگاه بلندمدت، منطقی دانست.

او با اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه که روز گذشته سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرد گفت: «این ریزش‌ها به دلیل ریسکی بود که به صورت دستوری روی قیمت دلار ایجاد شده بود.»

طباطبایی ادامه داد: «به نظر من، فرصت خوبی برای تکمیل سبد سرمایه‌گذاری طلاست اما با این تبصره که سرمایه‌گذاری برای بلندمدت صورت گیرد.

بازار طلا در بلندمدت از تورم پیشی می‌گیرد

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: «من قطعاً سرمایه‌گذاری در بازار طلا با دید کوتاه‌مدت را پیشنهاد نمی‌کنم، زیرا بازار دچار نوسان خواهد بود.»

طباطبایی تصریح کرد: «بازار طلا و سکه احتمالاً در میان‌مدت به قیمت‌های گذشته خود برگردد، اما در بلندمدت قطعاً از تورم هم جلوتر خواهد رفت!»

خرید طلا و سکه باید به صورت پلکانی انجام شود

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه منظور از بازه بلندمدت، مقاطع زمانی بالای 6 ماه است توضیح داد: «قطعاً ورود به بازار باید به صورت پلکانی انجام شود؛ خصوصاً اگر کسی سبد طلا نداشته باشد.»

گفتنی‌ است روز گذشته قیمت سکه امامی با افت سه میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی روی رقم ۵۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش دو میلیون و ۲۱۵ هزار تومانی به کانال ۴۶ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۴۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی معامله شد.

قیمت نیم سکه با افت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه با کاهش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در سطح ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم هشت میلیون تومانی ایستاد.

قیمت طلا  نیز روز شنبه کاهش چشمگیری پیدا کرد. هر مثقال طلای 18 عیار با افت ۸۳۶ هزار تومانی با رقم ۱۹ میلیون و ۷۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۹۳ هزار و ۴۰۰ تومانی در محدوده چهار میلیون و ۴۰۴ هزار تومانی معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم چهار میلیون و ۳۴۵ هزار تومانی ثبت شد.

منبع: تجارت نیوز

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما