پیش‌بینی مهم از قیمت دلار و سکه / چه بر سر بازار می‌آید؟

اقتصاد ۱۰۰- اما چشم‌انداز بازارها در آینده چگونه خواهد بود؟ آیا در صورت کاهش تنش‌ها قیمت‌ها کاهشی خواهند شد؟ برای خرید چه زمانی باید اقدام کرد؟

پیش‌بینی مهم از  قیمت دلار و سکه / چه بر سر بازار می‌آید؟

قیمت دلار که طی هفته‌های گذشته در کانال پایانی کریدور پنجم درجا می‌زد، با تشدید تنش‌های منطقه‌ای وارد کریدور ششم شد و پس از حملات ایران به رژیم صهیونیستی، به کانال دوم کریدور ششم هم رسید. بازار طلا و سکه نیز متاثر از این امر افزایشی شد و کانال‌های بالاتر را لمس کرد. اما آیا قیمت‌ها از محدوده فعلی هم بالاتر خواهند رفت؟ مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرده است که در صورت تشدید بیشتر تنش‌ها و تثبیت قیمت‌ها در منطقه فعلی، منطقه جدید قیمت طلا ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تا ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بازارهای مالی که در هفته‌های گذشته روند نسبتا ثابتی داشتند، از هفته گذشته و با افزایش تنش‌ها رشد شدید قیمت‌ها را تجربه کردند. قیمت دلار بار دیگر به کریدور ششم صعود و تا نیمه کانال دوم این کریدور پیش‌روی کرد. قیمت طلا و سکه نیز با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد. به‌طوری‌که قیمت طلا قله تاریخی چهار میلیون تومانی را فتح کرد و تمامی قطعات سکه در کانال بالاتر نشستند.

فضای حرکتی دلار تا نیمه کریدور ششم خواهد بود

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی و سرمایه‌ای در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد: «تنش‌هایی که شب گذشته در منطقه به وجود آمد بازار ارز را متلاطم کرد. البته این تنش‌ها سابقه‌ای تقریباً یکی دو ماهه داشتند و در شب گذشته در اوج خود قرار گرفتند.»

او افزود|: « به این ترتیب بازار دلار که یک متغیر مهم و تأثیرگذار بر بازار طلاست، در لحظاتی رشد زیادی را تجربه کرد و مناطق جدیدی را نسبت به مدت اخیر و یک ماهه گذشته دید. اما دوباره شاهد بازگشت قیمتی بودیم.»

این کارشناس بازارهای مالی اظهار کرد: «با این حال در مجموع، با توجه به اینکه هنوز امکان تداوم تنش‌ها در منطقه وجود دارد، می‌توان فضای حرکتی دلار را در این مدت، بین منطقه کانال دوم تا نیمه کریدور ششم بررسی کرد.»

اگر تنش ها به اوج خود برسد، کریدور هفتم نیز قابل رویت خواهد بود

دیبا با بیان اینکه اگر تنش ها به اوج خود برسد، منطقه کریدور هفتم نیز قابل رویت خواهد بود، اضافه کرد: «با توجه به شرایط کلی می‌توانیم قیمت را در منطقه کانال دوم تا نیمه کریدور ششم ببینیم؛ پیش‌تر نیز در تحلیل‌های گذشته، منطقه کریدور ششم تا کانال دوم کریدور ششم را عنوان کرده بودم که منطقه مهمی است و پس از این منطقه، اکنون منطقه جدید نیمه کریدور ششم است.»

منطقه حرکت سکه در صورت اوج‌‌گیری تنش‌ها ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

این کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت سکه بیان کرد: ««سکه طرح جدید خود را به منطقه ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رساند و منطقه جدیدی را تاچ کرد. با این حال اگر بخواهیم در مجموع درباره سکه صحبت کنیم، باید گفت که به نظر می‌رسد فضای کلی بالای منطقه ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در حال تثبیت است.»

دیبا در ادامه اضافه کرد‌: «منطقه حرکت کلی سکه ۴۹ میلیون تومان است و در صورتی‌که تنش‌ها به اوج خود برسند ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، منطقه مورد نظر خواهد بود.»

فضا نه برای خرید بی‌محابا مهیاست و نه برای فروش!

دیبا اظهار کرد: «در منطقه ۴۰ میلیون تومان نیز اشاره کرده بودم که می‌توان خریدهای پله‌ای را انجام داد. هنگامی که در این منطقه سؤال می‌شود چگونه باید رفتار کرد، منطق کلامی من این است که فضا نه برای خرید بی‌محابا مهیاست و نه برای فروش.»

او اضافه کرد: در کل، ساختار طلا را در حال حاضر برای فروش خیلی مناسب نمی‌دانم؛ اما برای خریدهای جدید نیز با توجه به اینکه ممکن است شاهد یک مدل دیگری از آرامش باشیم، می‌توانیم مناطق پایین‌تر را نیز ببینیم. اما به هر صورت به مناطق ۴۹ میلیون تومان و حتی ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به‌عنوان مناطق جدید اشاره کردم.»

اگر طلا در منطقه فعلی تثبیت شود، انتظار می‌رود به چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برسد

این کارشناس بازار سرمایه درباره قیمت طلا تشریح کرد:‌ «درباره طلای ۱۸ عیار، منطقه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان که در حال حاضر چهار میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله می‌شود، منطقه‌ای بود که قبل‌تر به آن اشاره کرده بودم.»

دیبا افزود: «اگر طلا بتواند خود را در این منطقه تثبیت کند که انتظار آن می‌رود، منطقه چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌تواند منطقه بعدی معاملاتی باشد. بارها و بارها به ارزندگی منطقه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ئاشاره کرده بودم. البته قبل از آن، منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مورد نظر بود که طلا یک مدت طولانی نیز در آنجا گرفتار بود و بیان کردم که این منطقه، منطقه جذابی است.»

وی در ‌آخر به سرمایه‌گذاری پلکانی در بازار طلا اشاره و توصیه کرد که خریداران به صورت پله‌ای اقدام به خرید کنند.

منبع: تجارت نیوز

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما