چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟

اقتصاد ۱۰۰- تحلیلگران بازار ارز معتقدند بانک مرکزی درصدد ثبات قیمت دلار در بازار غیررسمی است تا قیمت دلار حواله به بازار آزاد نزدیک شود و اقدام به تک نرخی شدن قیمت این اسکناس در اقتصاد کشور نماید. این در حالی است که سیگنال‌های ورودی به بازار ارز نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟

در روز سه‌شنبه، قیمت دلار با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی از نیمه کانال پایانی کریدور پنجم خارج شد. کاهش تدریجی این اسکناس از هفته گذشته آغاز شده و این روزها قیمت در نزدیکی کریدور ششم در حال نوسان است. معامله‌گران، منطقه معاملاتی کنونی را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند و بر این باورند که هر سیگنالی، چه مثبت و چه منفی، می‌تواند باعث نوسان قیمت دلار به سمت نزول یا صعود شود.

در چهارمین روز از هفته سوم شهریور، قیمت دلار با نوسان کاهشی آغاز شد و به نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم بازگشت.

معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را در وضعیت تعادل ارزیابی می‌کنند. آنها بر این باورند که تقاضا به طور اندکی افزایش یافته است، اما سیاست‌گذار با استفاده از بازارسازی، توانسته بازار ارز را در تعادل نگه دارد و منطقه قیمتی فعلی دلار را حفظ کند. از سوی دیگر، دلار حواله در مرکز مبادله به طور تدریجی افزایش یافته و به کمترین فاصله تاریخی خود از دلار غیررسمی رسیده است.

وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: «در تلاش هستیم نرخ ارز نیمایی را افزایش و نرخ ارز بازار آزاد را کاهش دهیم.»

به اعتقاد معامله‌گران این سیگنال در صورت ثبات شرایط سیاسی می‌تواند قیمت دلار را در هفته‌های آینده در محدوده قیمتی فعلی تثبیت نماید.

پیش‌بینی قیمت دلار

آرامش سیاسی در منطقه و برخی سیگنال‌های دریافتی از نشست جاری شورای حکام به سیاست‌گذار کمک کرده است تا قیمت دلار را کنترل کند. کارشناسان اقتصادی معتقدند که تأثیر رخدادهای سیاسی بر قیمت اسکناس آمریکایی نسبت به گذشته کاهش یافته است. همچنین، برخی سیگنال‌ها نشان‌دهنده احتمال مداخله بازارساز در بازار دبی و تخصیص درهم به منظور کاهش قیمت دلار هستند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که قیمت دلار در کوتاه‌مدت تثبیت شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما