اگر به دنبال چای شیرین هستید چای با مربا را امتحان کنید

اگر شما عاشق چای هستید، علاوه بر اینکه در مورد نوع برگ یا مخلوط هایی که می نوشید بسیار مراقب هستید احتمالا در مورد آنچه به فنجان خود اضافه می کنید نیز بسیار گزینشی هستید.

 اگر به دنبال چای شیرین هستید چای با مربا را امتحان کنید

برخی افراد ترجیح می دهند چای خود را خالص بنوشند، برخی دیگر با کمی شیر و شکر یا عسل. با این حال، در طول سال ها بسیاری از روندها خواستار افزودنی های "عجیب" بیشتری مانند نمک و کره به چای سیاه به عنوان بخشی از رژیم کتو شده اند. خب، نمک و کره باید کنار بیایند چون یک روند جدید در افق وجود دارد: مربا میوه ای.

اگر شما به دنبال یک شیرین کننده چای هستید ایده اضافه کردن مربا به چای شما ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد اما یک لحظه به آن فکر کن و شاید اینقدر هم بد نباشد. مربا به طور طبیعی شیرین است، بنابراین به عنوان یک شیرین کننده در یک چنگال برای گرفتن گاز از یک فنجان قوی چای سازنده شگفت انگیز خواهد بود. به علاوه، برخلاف عسل یا ترکیب استاندارد شیر و شکر، شما به یک طعم محدود نمی شوید. از توت فرنگی گرفته تا انگور و توت سیاه، شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. فقط  کمی از مربای مورد علاقه ات را با قاشق اضافه کن و این هم از طعم میوه ای که به چای مالت اضافه می کند کاملا مشخصات طعم را تغییر می دهد و به شما یک تجربه چشمی کاملا جدید برای همراهی با فنجان چای روزانه خود را می دهد.

این روند از کجا آمده است؟

به طرز شگفت انگیزی، اضافه کردن مربا به چای یک اختراع اخیر نیست. باور کنید یا نه، ریشه در فرهنگ چای روسیه دارد. در قرن 18 بعد از اینکه چای در داخل یک آبجوساز خاص به نام "ساموار" دم شد افراد یک غلظت چای به نام "زاوارکا" داشتند."وقتی با آب گرم رقیق می شد مردم نه تنها شکر یا لیمو بلکه مربا را به چای خود اضافه می کردند تا طعم آن به سلیقه آنها باشد.

یک جایگزین برای اضافه کردن مستقیم مربا به چای این است که به سادگی یک قاشق بردارید و آن را روی نوک زبان قرار دهید. سپس چای سیاه مصرف و با مربا در دهان مخلوط می شود. این به نوشابه اجازه می دهد تا از اولین طعم تلخ چای خالص لذت ببرد، سپس از طعم شیرین مخلوط میوه ای لذت ببرد.

این عمل هر فنجان چای را به یک تجربه طعم شخصی و حتی یک مراسم شخصی تبدیل می کند. این یک مفهوم اصلی روسی است که در ژاپن اصطلاح " چای روسی " وجود دارد که برای اشاره به عمل نوشیدن چای سیاه با مربا استفاده می شود.

منبع: رکنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما