۵ تمرین که شما را جوان نگه می دارند؟

واقعیت این است که جوانی و جوان ماندن فقط با ورزش و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب امکان پذیر است.

۵ تمرین که شما را جوان نگه می دارند؟

۱. تمرینات قدرتی

تمرینات مقاومتی مانند وزنه زدن یا تمرینات با وزن بدن مانند اسکوات، لانژ و تمرینات فشاری برای حفظ توده عضلانی، تراکم استخوان و قدرت کلی با افزایش سن بسیار مهم هستند. ساخت و حفظ توده عضلانی نه تنها به شما کمک می کند تا از نظر جسمی قوی و توانا بمانید، بلکه از سلامت متابولیک تان نیز حمایت می کند و خطر تحلیل رفتن عضله مرتبط با افزایش سن و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

۲. ورزش های هوازی

تمرینات هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا برای سالم نگه داشتن قلب، بهبود گردش خون و افزایش استقامت ضروری هستند. ورزش منظم قلبی عروقی می تواند عملکرد ریه ها را بهبود بخشد، فشار خون را کاهش دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و به شما کمک کند تا سال های آخر زندگی فعال و پرانرژی بمانید.

۳. تمرینات انعطاف پذیری و تحرک

گنجاندن تمرین‌های انعطاف‌پذیری و تحرک، مانند یوگا، پیلاتس، یا روتین‌های کششی، در رژیم تناسب اندام می‌تواند به بهبود سلامت مفاصل، افزایش دامنه حرکتی و جلوگیری از سفتی و ناراحتی کمک کند. حفظ انعطاف پذیری و تحرک برای انجام آسان کارهای روزمره و کاهش خطر آسیب با افزایش سن بسیار مهم است.

۴. تمرینات تعادل و هماهنگی

تمرینات تعادلی و هماهنگی، مانند تای چی، تمرینات تعادلی یا تمرینات سرعت عمل، به بهبود حس عمقی، آگاهی فضایی و کنترل عصبی عضلانی کمک می کنند. این تمرینات برای جلوگیری از زمین خوردن و حفظ تعادل و تحرک، به ویژه با افزایش سن ضروری هستند.

۵. تمرینات ذهن و بدن

تمرین‌های ذهن و بدن مانند مدیتیشن، تمرکز حواس یا تمرین‌های تنفسی می‌توانند به کاهش استرس، تقویت آرامش و بهبود سلامت روان کمک کنند. مدیریت استرس برای حفظ جوانی بسیار مهم است، زیرا استرس مزمن می تواند پیری را تسریع کند و خطر ابتلا به مسائل مربوط به سلامتی را افزایش دهد. گنجاندن تمرینات ذهن و بدن در روال روزانه تان می تواند به شما کمک کند در مواجهه با چالش های زندگی آرام، متمرکز و انعطاف پذیر باشید. آیا می‌دانید که چطور با موقعیت‌های استرس‌زا در محل کار مقابله کنیم؟

منبع: خبرنامه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما