غواصی، سوژه جالب برای گردشگری در عربستان

اقتصاد 100، آیا می دانید که شهر جده یکی از مکانهای زیبا و دست نخورده برای غواصی است ؟

غواصی، سوژه جالب برای گردشگری در عربستان

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100،  شاید جالب باشد که بدانید دریای سرخ در جده دارای چندین نقطه مناسب غواصی بسیار تماشایی در امتداد خط ساحلی ۱۸۰۰ کیلومتری خود است. این مکان‌های غواصی بسیار زیبا طبیعی و دست نخورده هستند. 

یورونیوز در گزارشی در این باره نوشت : در این بخش ساحلی یصخره‌های مرجانی زیستگاه طبیعی خیره کننده ۱۲۰۰ گونه ماهی و ۳۰۰ گونه مرجان است. ۲۰٪ ماهی‌های کمیاب دریای قرمز از جمله نیزه‌ماهی سیاه، سریع‌ترین ماهی دنیا در این‌جا زندگی می‌کنند.

 همچنین شیفتگان غواصی این‌جا می‌توانند با سفر به عمق آب‌های آبی و فیروزه‌ای انتظار دیدن خروس‌‌ماهی، کوترماهی، لقمه‌ماهی، لاک‌پشت و اختاپوس را داشته باشند.

سما البیتی مربی غواصی اسکوبا در دایو پوینت (Dive Point) جده در این باره به یورونیوز گفت :ما در این‌جا شرایط فوق‌العاده‌ای برای غواصی و حیات دریایی زیبایی داریم. 

وی افزود : همچنین برنامه ماجراجویی کشف کشتی‌های غرق شده در این بخش یکی از  جذابیت هایی است که برای غواصان ترتیب داده شده است .

جالب است بدانید که در این ناحیه کشتی چیکن رک، ام. و. گلاروس  در سال ۱۹۷۶ با بار مرغ یخ‌زده غرق شد به همین خاطر هم چیکن رک نام گرفت. این کشتی اکنون در عمق ۲۰ متری دریاست و توسط جانوران دریایی کنجکاو محاصره و تبدیل به جاذبه‌ای زیبا برای غواصان شده است.

انتهای پیام/



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما