منفعت گیلان در گردشگری سلامت است نه مسافران تابستانی
اقتصاد 100 - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: اگر قرار است فرصت های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران تعریف کنیم، باید گردشگری سلامت را مورد توجه قرار دهیم و امکانات را به این سمت هدایت کنیم.
به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان زیست بوم گردشگری گیلان را تجاری - درمانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر قرار است فرصت های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران تعریف کنیم، باید گردشگری سلامت را مورد توجه قرار دهیم و امکانات را به این سمت هدایت کنیم.
علیرضا نوروزی در افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم آشنایی با فرصت ها و ظرفیت های حوزه گردشگری توسط سرمایه گذاران، اظهار کرد: سال گذشته مازندران رتبه نخست بیشترین اقامت شبانه گردشگران را به خود اختصاص داد، اما گیلان با اقلیم مشابه در این بخش جزو پنج استان اول نیست.
وی دوره ماندگاری گردشگران با اقامت شبانه را دو تا سه روز دانست و افزود: ۶۵ درصد این اقامت ها نیز به دیدار با بستگان و آشنایان اختصاص دارد و تنها ۱۶ درصد تفریحی است که نشان می دهد با کاهش تفریح مواجه هستیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با تاکید بر لزوم جذب گردشگر تفریحی، عنوان کرد: ۷۶ درصد اقامت های شبانه در خانه بستگان بوده و ۱۲ درصد در آپارتمان ها و ویلاهای شخصی است؛ همچنین شش درصد به اقامتگاه های اجاره ای، سه درصد به اقامتگاه های عمومی مانند هتل و مهمانپذیر، یک درصد به چادر و کمپ و یک درصد به اقامتگاه های سازمانی می روند.
نوروزی با بیان اینکه گیلان در حوزه گردشگری با اقامت غیر شبانه پیشتاز است و مازندران و تهران و اصفهان در رتبه های بعدی قرار دارند، گفت: در زیست بوم گردشگری گیلان ۳۱ درصد برای دیدار با بستگان، ۲۴ درصد برای درمان و ۲۰ درصد برای تفریح سفر می کنند.
وی زیست بوم گردشگری گیلان را تجاری - درمانی دانست و خاطرنشان کرد: در کنار مزیت های مطلق گیلان همچون منابع طبیعی، مزیت های نسبی داریم لذا باید عرضه و تقاضا در حوزه گردشگری گیلان را به سمت اقلیمی، طبیعی، تجاری، درمانی و ورزشی ببریم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان ادامه داد: اگر قرار است فرصت های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران تعریف کنیم، باید گردشگری سلامت را مورد توجه قرار دهیم و امکانات را به این سمت هدایت کنیم.
نوروزی، از سرمایه گذاران حوزه گردشگری خواست تنها به تامین مالی از طریق وام بانکی اکتفا نکنند و یادآور شد: ۱۷ بانک مکلف به استفاده از اوراق گواهی اعتبار مولد و ضمانت نامه هستند؛ همچنین فعال سازی کارت های خرید گردشگری قدرت خرید گردشگران را ارتقا می بخشد.
انتهای پیام/
ارسال نظر