عجیب ولی واقعی؛ آسفالت راه روستایی از وسط قلعه ساسانی در کرمان

اقتصاد 100 - به خاطر عبور جاده آسفالتی از وسط قلعه ساسانی، که روستاهای منطقه ریگان و فهرج را به هم پیوند می‌دهد به شدت آسیب دیده است.

عجیب ولی واقعی؛ آسفالت راه روستایی از وسط قلعه ساسانی در کرمان

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، محوطه کهنه‌ قلعه میرآباد امام‌قلی در ریگان کرمان، سکونتگاهی ساسانی و اسلامی است که تا کنون بقایای شاخصی، از جمله یک چهارطاقی یا آتشکده ساسانی در آن شناسایی شده است، این محوطه تاریخی که بارها مورد تعرض قرار گرفته، حالا پس از گذشت ۳۰ سال از ثبت آن در فهرست میراث ملی، سرانجام قرار است عرصه و حریم آن تعیین شود.

شهرام زارع، سرپرست هیأت باستان‌شناسی محوطه کهنه ‌قلعه میرآباد امام‌قلی در این‌باره گفت: محوطه کهنه‌قلعه میرآباد در شهرستان ریگان استان کرمان، بخش گنبکی و در شرق روستای میرآباد امامقلی واقع شده است. این محوطه طی اوایل دهه ۱۳۷۰ به خاطر عبور جاده آسفالتی از وسط آن، که روستاهای منطقه ریگان و فهرج را به هم پیوند می‌دهد به شدت آسیب دید و بخشی از بقایای معماری و سکونتگاهی آن تخریب شد.

این باستان‌شناس افزود: در سال‌های گذشته نیز عبور لوله‌ها و عناصر مختلفی از کنار همان جاده آسیب‌هایی به محوطه وارد کرده است و در حال حاضر، احتمال تعریض جاده و همچنین توسعه روستایی، عرصه تپه را در معرض تهدید قرار داده است.

انتهای پیام/



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما