با ۵ بنای قدیمی تاریخ بشر آشنا شوید+ تصاویر

اقتصاد ۱۰۰ - از قدیمی‌ترین سازه‌ها گرفته تا خانه‌های قدیمی جهان ساخته شده توسط انسان‌ها، جستجو برای ردپایی در تاریخ گذشته همواره ادامه دارد.

با ۵ بنای قدیمی تاریخ بشر آشنا شوید+ تصاویر

به گزارش گروه مسکن اقتصاد ۱۰۰، به اعتقاد باستان شناسان، قدمت برخی از قدیمی‌ترین خانه‌های دنیا به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. در این ملطب برخی از قدیمی‌ترین خانه‌های جهان معرفی شده که مورخان و باستان شناسان معتقد آنها می‌توانند قدیمی‌ترین خانه‌های ساخت بشر باشند.

Knap of Howar در انگلستان با قدمتی بیش از ۵۵۰۰

 

ثابت شده است که Knap of Howar در اسکاتلند واقع شده است و قدمت آن به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. Knap of Howar که یکی از خانه‌های قدیمی جهان محسوب می‌شود، خانه‌ای سنگی است که در جزیره دور افتاده "پاپا وستری" (Papa Westrey) واقع شده است. این مزرعه دارای ساختمانی با دیواره‌های ضخیمی است.

باستان شناسان بر این عقیده‌اند که موادی که ساختمان‌ها را احاطه کرده‌اند، آن‌ها را از آسیب‌های شدید محافظت می‌کنند. فضای داخلی این ساختمان‌ها به سه اتاق تقسیم شده است. اتاق‌های داخلی به عنوان مکان‌های ذخیره‌سازی مثل کمد، حیاط و ... عمل می‌کنند که همگی از سنگ ساخته شده‌اند.

11

کاخ مینوس یونان با ۳۷۰۰سال قدمت

 

کاخ مینوس ( یکی از خانه‌های قدیمی جهان) که اعتقاد بر این است که در حدود ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده، در "کرت" به وسعت ۵/۵ هکتار گسترده شده است. گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این کاخ که به قسمت‌های شرق و غرب تقسیم شده است، حدود ۷۰۰ سال مورد استفاده قرار گرفت. اعتقاد بر این است که بخش برجسته کاخ برای تماشای وقایع و رخدادها در جبهه غربی از طریق یک پنجره، مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود، می‌توان ادعا کرد که بخش شرقی برای کارگاه استفاده می‌شده است.

به نظر می‌رسد این کاخ دارای چندین زیارتگاه بوده است و این شک و تردید را در مورد اینکه آیا توسط پادشاهان یا کاهنان یا هر دو در آن‌ها اشغال شده است، ایجاد می‌کند. براساس گفته‌های باستان شناسان، کتیبه‌های یافت شده در کاخ به عنوان خط B، یک نوع اثر باستانی یونانی شناخته شده است.

11

Thoor Ballylee ایرلند سازه قرن شانزدهم

 

قدمت این بنا که یکی از خانه‌های قدیمی جهان است، به قرن شانزدهم باز می‌گردد. Thoor Ballylee یک خانه برجی محکم است که گمان می‌رود توسط خانواده "دو بورگو" ساخته شده باشد. این بنای باشکوه ظاهراً شاعر معروف "W. B. Yeats" را مجذوب خود کرده است، بنابراین آن را با قیمت ۳۵ پوند در سال ۱۹۱۷ خریداری کرد. از آن پس به عنوان "برج یاتس" معروف شد.

Thoor Ballylee شامل چهار طبقه با یک اتاق واحد در هر طبقه است که توسط یک پله مارپیچ به همدیگر متصل می‌باشد. پنجره هر اتاق به یک نهر آب باز می‌شود که در کنار برج جریان دارد. Thoor Ballylee به دلیل سیل اخیر که در سال ۲۰۰۹ رخ داد، در معرض خسارت‌های سنگین قرار گرفت.

11

ویلا آمریکا کاپرا، ایتالیا سال ۱۵۸۰

 

بسیاری از مورخان بر این باورند که ویلا آمریکا کاپرا، ویلای مجلل در ایتالیا، یکی از خانه‌های قدیمی جهان، متعلق به عصر رنسانس بوده و توسط "آندره پالادیو" طراحی شده است؛ این بنا به عنوان بخشی از میراث جهانی به رسمیت شناخته شده و محافظت می‌شود. Almerico Capra در تپه‌ای خارج از شهر "ویچنزا" قرار دارد.

این ویلا یک ساختمان متقارن دارای چهار ایوان است. هر قسمت دارای مجسمه‌ای از خدایان باستان و یک پنجره واحد است. اتاق‌های اصلی ویلا در طبقه دوم واقع شده‌اند. یک افسانه می‌گوید که طراح Palladio تکمیل ویلا را نتوانست مشاهده کند چرا که در سال ۱۵۸۰ درگذشت. این ویلا دارای یک سالن بزرگ است که توسط یک سقف گنبدی، پوشیده شده و با بالکن احاطه شده است. امروز، این ساختمان، گردشگران، مورخان و حتی فیلمسازان را به خود جلب می‌کند.

Larotonda2009

خانه آن فرانک، هلند سال ۱۶۳۵

 

دفترچه خاطرات یک دختر جوان که به دلیل "ماجرای هولوکاست" در مخفیگاه خود از آلمانی‌ها نوشته شده، نام و شهرت خود را در این ساختمان در آمستردام به دست آورد. گمان می‌رود یکی از خانه‌های قدیمی جهان باشد.

مورخان بر این عقیده‌اند که این بنا در حدود سال ۱۶۳۵ توسط "دیرک ون دلف" ساخته شده و دارای سه بخش است. یکی از بخش‌های خانه شامل کارخانه‌های ادویه‌جات و ترشی‌جات است و بخشی از آن شامل انبارها بوده است. علاوه بر این، این ساختمان شامل یک خانه پشتی است؛ یک بخش از ساختمان که به دلیل خانه‌های اطراف، از دید منظره پنهان شده است.

"آن فرانک" پیش از آنکه توسط آلمانی‌ها دستگیر شود، در یک مخفیگاه در خانه با خواهر بزرگتر و والدینش زندگی می‌کردند و به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده می‌شدند.

11

انتهای پیام/

 

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما