محدودیت دیتا آنلاین برای پیش بینی مخاطرات و اعلام هشدار داریم

اقتصاد 100، رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی اعلام مخاطرات ملی از سال ۹۸، بیان کرد: بروز نبودن داده‌های سیاهه انتشار از مشکلات ریشه‌ای سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار در کشور است.

محدودیت دیتا آنلاین برای پیش بینی مخاطرات و اعلام هشدار داریم

به گزارش گروه زیربنایی اقتصاد 100، سحر تاج‌بخش، رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به‌ضرورت توسعه رادارهای هواشناسی، گفت: ایران دست‌کم به ۱۶ رادار جدید هواشناسی نیازمند است و احداث هر رادار هواشناسی بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تاج‌بخش در نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور در قم، افزود: تحریم تجهیزات رادارهای هواشناسی را از دیگر موانع توسعه شبکه راداری دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ساخت داخلی رادارهای هواشناسی آغازشده که تا به سرانجام رسیدن آن‌ها، فاصله زیادی وجود دارد.

رییس سازمان هواشناسی کشور مشکلات توسعه‌ای شبکه دیدبانی هواشناسی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سال گذشته ۱۶ استان کشور گام‌های بلندی در تجهیز شبکه‌های مختلف هواشناسی برداشتند.

وی با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های سنتی باران‌سنجی، گفت: ایستگاه‌های خودکار برخی کارکردهای ایستگاه‌های سنتی مانند سنجش ارتفاع و برف را ندارد.

تاج‌بخش، معضل گردوغبار را از چالش‌های اساسی کشور یادکرد و افزود: آیین‌نامه گردوخاک به‌رغم تلاش‌های چندساله در خصوص سیاهه انتشار، هنوز ابلاغ نهایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی سامانه هشدار سیل نیز لازم است تا زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌صورت همزمان فعال شود؛ هم‌اکنون در ۵۳۰ نقطه از کشور سامانه‌های هشدار سیل نصب و فعال است.

رییس سازمان هواشناسی کشور، یادآور شد: دولت در تلاش است تا در تمام نقاط کشور ایستگاه‌های هشدار سیل را نصب و فعال نماید که اجرای همزمان تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کاری دشوار است.

تاج‌بخش با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی اعلام مخاطرات ملی از سال ۹۸، بیان کرد: بروز نبودن داده‌های سیاهه انتشار از مشکلات ریشه‌ای سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار در کشور است.

رییس سازمان هواشناسی کشور، گفت: نیاز اساسی مدیریت بحران در حوزه هواشناسی، توسعه و تقویت داده های پیش بینی و هشدار برای مدیریت بموقع حوادث غیرمترقبه است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما