دیوالی امسال هوای هند را چند برابر آلوده کرد + فیلم

اقتصاد 100 - مردم هند مردم شادی هستند و شاید دلیل اصلی شاد بودن آن ها جشن های ملی زیاد این کشور باشد که به بهانه های مختلف مردم را در کنار همدیگر قرار می دهد، یکی از آن جشن ها جشن دیوالی است که نماد آن روشن کردن هزاران چراغ است.

دیوالی امسال هوای هند را چند برابر آلوده کرد + فیلم

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، شب گذشته صد‌ها میلیون نفر از مردم هند ازجمله پایتخت جشن دیوالی را برگزار کردند، جشنی که به روشنایی و نور معروف است و با ترقه و آتش بازی فراوانی همراه بود.

مردم هند مردم شادی هستند و شاید دلیل اصلی شاد بودن آن ها جشن های ملی زیاد این کشور باشد که به بهانه های مختلف مردم را در کنار همدیگر قرار می دهد، یکی از آن جشن ها جشن دیوالی است که نماد آن روشن کردن هزاران چراغ است.

دیوالی، جشن ۵ روزه هندی ها

دیوالی، جشن ۵ روزه هندی ها و بزرگ ترین جشن تقویم این کشور است که در روزهایی از اکتبر و نوامبر برگزار می شود و سمبل فرهنگ قدیمی هند است که غلبه بر جهل و تسلط انسانیت بر تاریکی را نشان می دهد. دیوالی، جشن نورها حتی در دنیای مدرن امروز هم نشان دهنده گذشته باشکوه و پربار هند است. هر سال درروز دیوالی، صدای آتش بازی ها خبر از جشن مورد علاقه هندی ها می دهد، خانه ها را تزئین کرده و با پخش شیرینی و روشن کردن هزاران چراغ و شمع دنیایی خیالی و زیبا را بوجود می  آورند. دیوالی از همه جشن هایی که در هند برگزار می شود باشکوه تر و مهمتر است، مردم با شور و شوق از هر دینی که باشند این روزرا جشن می گیرند و فضای سرزنده و جادویی این جشن همه را غرق در شادی و خوشی می کند.

دیوالی یا دیپاوالی

به معنی ردیف های نور است که قدمت آن به دوران باستان برمیگردد، درباره این جشن افسانه های زیادی گفته اند که شاید مهمترین آن ها این باشد که لرد لاما و همسرش سیتا ۱۴ سال را در تبعید بودند لاما به شهر آیودها برمی گردند و پادشاه راوانای ده سر را که همسرش را دزدیده بود شکست می دهد پس از آن مردم در شهر جشن برپا کرده و ردیف هایی از چراغ ها را روشن کردند و به همین خاطر بعد از آن چراغ روشن کردن به معنی پیروزی خیر بر شر شد.

آلودگی هوا بعد از دیوالی

امسال حاصل آن همه آتش بازی چند ساعته در هند افزایش آلودگی هوا برای ساکنان بود.

دولت ایالتی دهلی برای پیشگیری از آلودگی بیشتر هوا در روز‌های جشن دیوالی هرگونه تولید، خرید و فروش ترقه و مواد آتش زا را ممنوع کرده بود.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما