دولت پزشکیان دست واسطه‌ها را کوتاه می کند؟

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه دولت چهاردهم برای شروع کار به یک برنامه دقیق و اولویت‌بندی شده نیاز دارد، از رئیس جمهور خواست تا دست واسطه‌ها را به هر شکلی کوتاه کند و به تولید در تمام بخش‌ها بها دهد.

دولت پزشکیان دست واسطه‌ها را کوتاه می کند؟

به گزارش اقتصاد100، ولی الله صالحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز هفته دولت درباره اولویت های پیش روی دولت چهاردهم اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت مردم شناخته می شود و اکثریت جامعه مرتبط با این وزارتخانه هستند، بنابراین در حوزه اشتغال و بازار کار از دولت چهاردهم انتظار می رود که اولویت های موجود در این وزارتخانه را شناسایی و بر اساس آن اهداف توسعه ای را طراحی و تدوین کند.

وی برنامه هفتم توسعه را یادآور شد و گفت: طبق گفته رئیس جمهور مبنای کار دولت، عمل به قانون برنامه خواهد بود بنابراین باید بر همین مبنا اولویت ها را مشخص کند تا بتواند برنامه ۵ ساله را عملیاتی کند.

صالحی تصریح کرد: نمی توان همه مسایل را یکجا و به موازات هم پیش برد و باید با توجه به شرایط امروز جامعه و نیازهای عموم مردم مسایل و موضوعات مهم تر در اولویت قرار گیرد و از پرداختن به مسایل حاشیه ای پرهیز شود.

این کارشناس حوزه کار در عین حال تولید را لازمه رشد و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در کشور دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان به تولید نیاز داریم؛ اگر تولید نداشته باشیم اشتغال هم نداریم و همه اینها زنجیره وار به هم وابسته اند؛ بنابراین با رونق تولید، اشتغال ایجاد و نیروی کار جذب بازار می شود و امنیت شغلی و معیشت به وجود می آید.

وی درعین حال بر لزوم توجه و استفاده از نظرات کارشناسان تاکید و تصریح کرد: باید گروه های کارشناسی شکل بگیرند و فضایی فراهم شود که از تجارب و نظرات اندیشمندان استفاده شود. اگر در جایی لازم است کارشناسان و صاحبنظران وارد عرصه شوند و کم هزینه ترین و میانبرترین راه ها را برای رسیدن دولت به اهداف پیش بینی شده ارائه دهند زیرا دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

به گفته صالحی دولت باید دست واسطه ها را به هر شکلی کوتاه کند تا کارها روی ریل قرار بگیرد و به تولید در سطح کلان و تمام بخش ها مثل بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری بها دهد.

این کارشناس در پایان با بیان اینکه دولت چهاردهم برای شروع کار به یک برنامه دقیق و اولویت بندی شده نیاز دارد، گفت: اجرای این برنامه به تدریج آثار خود را در چند ماه آینده نشان خواهد داد که در چه وضعیتی هستیم.این برنامه باید بر حسب ضروریات و مقتضیات امروز جامعه و اقتصاد که معیشت مردم و رفاه حال عموم است، در پیش گرفته شود.

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما