گران ترین انتخابات در جهان مربوط به کدام کشورهاست؟

در مطلب زیر به پرخرج‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری در دنیا پرداخته شده است.

گران ترین انتخابات در جهان مربوط به کدام کشورهاست؟

به گزارش اقتصاد 100، هزینه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در همه کشورهای جهان افزایش پیدا کرده است.

14 میلیارد دلار رقم بزرگی و معادل 60 درصد از بودجه ایران در سال 99 بوده و حتی از بیشتر از درآمد 11 میلیارد دلاری ایران از نفت در همان سال است.

با این رقم می‌توان هزینه سلامت 1 میلیون و 400 هزار آمریکایی را برای یک سال پرداخت کرد یا به عبارتی می‌توان بودجه 5 سال سازمان بهداشت جهانی را فراهم کرد. حتی با این مبلغ می‌توان 70 فیلم ساخت تا در گیشه فروش سینمای جهان رکورد شکنی کند و این در حالی است که در آمریکا این رقم کلان صرف انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 شد و این پرهزینه‌ ترین انتخابات ریاست جمهوری در کل جهان بود.

آمریکا پیش از این نیز در سال 2016 با هزینه 6.5 میلیارد دلاری برای انتخابات رکورد شکنی کرده بود. سال 2012 هم 6 میلیارد دلار و سال 2008 هم 5.3 میلیارد دلار صرف رقابت نامزدها برای ریاست جمهوری شده بودهند هم سال 2014 بیش از 1و5 میلیارد دلار صرف انتخاباتی کرد که حاصل آن نخست وزیری نارندرا دامورداس مودی بود.

برزیل هم انتخابات پرهزینه داشته و سال 2018 بیش از 1 میلیارد دلار خرج شد که حاصلش انتخاب ژائیر بولسونارو بود.

انتخابات فرانسه در سال 20217 که به پیروزی مکرون ختم شد هم نیم میلیارد دلار هزینه برداشت و انتخابات روسیه در سال 20218 با انتخاب مجدد پوتین بیش از 300 میلیون دلار هزینه برداشت البته در انتخاباتی که رقابت چندانی وجود نداشت.

ارقام ذکره شده دقیق نبوده اما نشان میدهند که داغ ترین انتخابات جهان مربوط به کدام کشور است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.
.

اخبار سلامت

سینما در سینما