عرضه احتمالی پلی استیشن 6 در 2027 توسط سونی

بیانیه‌ها و دعوای حقوقی اخیر بر سر خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت منجر به فاش شدن اطلاعات جالبی شده و سونی به تازگی در بیانیه‌ای جدید در این زمینه تاریخ انتشار نسل بعد کنسول محبوب خود یعنی پلی استیشن 6 را فاش کرده است. این در حالی است که تنها دو سال از عرضه پلی استیشن 5 می‌گذرد و در حالی که سونی تاریخ دقیق و جزئیات اختصاصی مربوط به کنسول بعدی خود را افشا نکرده اما تقریبا اطلاعات اندک و مناسبی را در این خصوص به اشتراک گذاشته است.

عرضه احتمالی پلی استیشن 6 در 2027 توسط سونی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،سونی در بیانیه خود فاش کرده که مایکروسافت به آن‌ها پشنهاد عرضه کال اف دیوتی تا سال 2027 را داده اما بعدا مایکروسافت این مدت را به 10 سال افزایش داد. با این حال به گفته سونی انتشار Call of Duty تا سال 2027 برای پلی استیشن باعث می‌شود که نسل بعد از این سری کنسول نتواند نسخه‌های جدید این بازی محبوب را دریافت کند.

این شرکت در بیانیه خود اذعان کرد که در زمانی که بخش سرگرمی سونی نسل بعد کنسول پلی استیشن را عرضه کند، Call of Duty و سایر عناوین گیمینگ دیگر اکتیویژن برای این کنسول از دسترس خارج خواهند شد و این مشکل بزرگ منجر به ترغیب کاربران برای تعویض کنسول‌هایشان می‌شود.

هر چند که سونی به صورت مستقیم و دقیق تاریخ عرضه نسل بعد پلی استیشن 6 را فاش نکرده اما این کمپانی به صورت غیرمستقیم تاریخ احتمالی ارائه این کنسول را 2027 اعلام کرده و این زمان نیز با عمر 7 تا 8 ساله کنسول‌‎های دیگر مانند PS3 و PS4 مطابقت دارد.

با این حال نسل قدیمی کنسول‌های سونی 4 تا 5 سال دوام می‌آورند. سونی همچنین باور دارد که اشتراک‌های جدید پلی استیشن پلاس بسیار عقب‌تر از Xbox Game Pass است و یان کمپانی ادعا کرده که مایکروسافت با خرید اکتیویژن و تصاحب بازی‌های این کمپانی می‌خواهد پلی استیشن را از لحاظ دسترسی گیمینگ تبدیل به نینتندو کند و این کمپانی ادعا کرده که نهایی شدن این معامله به ضرر توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان است.

با این وجود همانطور که در گذشته نیز مشخص بوده سونی بیشترین عناوین انحصاری گیمینگ را برای پلی استیشن در اختیار داشته. هر چند که این کمپانی در سال‌های اخیر بیشتر به دلیل نیازهای مالی عرضه بازی‌های انحصاری پلی اسیتشن را برای پلفترم‌های مایکروسافت نیز در دسترس قرار داده است اما مایکروسافت لزوما شرکت بدی در این زمینه نیست و تجربه خرید گیت‌هاب و افزایش موفقیت آن این مورد را نشان می‌دهد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما