سهم 88 درصدی انویدیا از بازار GPU و افت فروش کلی در سه ماهه سوم 2022

کمپانی Jon Peddie Research (JPR) به تازگی گزارش کاملی در خصوص بازار و آمار فروش GPU در سه ماهه سوم 2022 منتشر کرده که نشان دهنده سهم اینتل، AMD و انویدیا در این بازار است. گزارش اخیر به طور خاص با تمرکز بر اعداد و ارقام این بازار در سه ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه شده است.

سهم 88 درصدی انویدیا از بازار GPU و افت فروش کلی در سه ماهه سوم 2022

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،در طول سه ماه سوم سال 2022 فروش کل پردازنده‌های گرافیکی PC نزدیک به 25.1 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت و از این میان سهم محصولات دسکتاپ نیز کاهش 15.43 درصدی را مشاهد کرد. فروش پردازنده‌های گرافیکی نوت‌بوک‌ها نیز با کاهش 30 درصدی همراه بوده است. این آمار فروش GPU در سه ماهه 2022، بسیار بد عنوان شده و به عنوان بزرگ‌ترین افت فروش از سال 2009 تاکنون لقب گرفته است.

با آمدن به آمار فروش کارت گرافیک‌های اختصاصی، این گزارش به ما می‌گوید که فروش این سری پردازنده‌های گرافیکی امسال در این سه ماهه به 14 میلیون رسید که کاهش شدیدی نسبت به 24 میلیون سال گذشته است و این افت 41.6 درصدی را نشان می‌دهد. این آمار همچنین به دلیل اینکه سه ماهه سوم عمدتاً قوی‌ترین میزان فروش را در سال‌های گذشته داشته ناامیدکننده است.

با این حال در طول این سه ماه انویدیا موفق شد سهم خود از بازار کارت گرافیک‌های اختصاصی و مجزا را به 88 درصد برساند و پس از آن AMD با 8 درصد و اینتل با 4 درصد قرار دارند. سهم اینتل در بهترین حالت نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است. بازار پردازنده‌های گرافیکی در دو سال گذشته شاهد شور و شوق و فروش قابل توجه‌ای به دلیل خانه‌نشینی و استخراج رمزارز بود اما اکنون رفتار مصرف کنندگان تغییر کرده و شاهد افت فروش بسیار شدید در این بخش هستیم.

با این وجود اگر نگاهی به آمار فروش GPU های دسکتاپ و نوت بوک بیندازیم، فروش GPU های دسکتاپ از 26 میلیون به 28 میلیون در سه ماهه سوم رسیده است. هر دو شرکت مهم این بازار یعنی AMD و انویدیا سعی دارند تا موجودی پردازنده‌های گرافیکی نسل حاضر خود را کاهش دهند تا جا برای نسل جدید و بعدی خود باز کنند.

در حالی که انویدیا دو محصول رده بالای نسل جدید خود یعنی RTX 4090 و  RTX 4080 را روانه بازار کرده، اما این محصولات با قیمت حداقلی 1200 دلاری خود، گیمرهای حرفه‌ای را هدف قرار داده است.

با این حال طبق گزارش‌ها مشخص شده که انویدیا تاکنون نزدیک به 150,000 هزار GPU نسل جدید RTX 40 ارائه کرده است. این شرکت همچنین تلاش می‌کند تا موجودی محصولات قدیمی‌تر RTX 30 را شدیداً کاهش دهد و از آن‌جایی که ماه‌ها با عرضه محصولات میان‌رده سری RTX 40 فاصله داریم، سعی کرده این کار را با عرضه کارت‌های جدید RTX 3060 و 3070 انجام دهد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما