سیستم کامل با کارت گرافیک RX 6800XT، ارزان‌تر از RTX 4080!

با وجود اینکه یک هفته از آغاز عرضه کارت گرافیک RTX 4080 گذشته، شرکت انویدیا در فروش این کارت گرافیک ناتوان است و هیچ کس آن را نمی‌خرد. علت استقبال ضعیف از این کارت گرافیک، قیمت بسیار بالای آن به نسبت عملکرد فنی و پیشرفت میان‌نسلی است. در واقع اگر همین امروز شما یک سیستم گیمینگ قابل قبول با کارت گرافیک Radeon RX 6800XT جمع کنید، قیمت آن به احتمال زیاد از خود کارت گرافیک RTX 4080 کمتر می‌شود!

سیستم کامل با کارت گرافیک RX 6800XT، ارزان‌تر از RTX 4080!

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،همان طور که می‌دانید، اوضاع و آمار فروش کارت گرافیک RTX 4080 به هیچ وجه مناسب نیست. صفحه یوتیوب HardwareCauncks که بازار کارت گرافیک کشور کانادا را رصد می‌کند، خبر از فروش بسیار بد کارت گرافیک RTX 4080 در کانادا می‌دهد. البته اوضاع در بقیه نقاط جهان نیز به همین اندازه نامساعد است. HKEPC گزارش داده که فروشگاه‌ها در حالی در فروش کارت گرافیک RTX 4080 ناتوان هستند که موجودی اولیه کارت گرافیک RTX 4090 تقریباً بلافاصله به اتمام رسید! متأسفانه استقبال از کارت گرافیک RTX 4080 بسیار پائین بوده و قفسه‌های فروشگاه‌ها از باکس‌های باز نشده این کارت گرافیک پر هستند.

صفحه یوتیوب Bitwitkyle به تازگی ویدئوی جدیدی منتشر کرده و در آن به جای اینکه این کارت گرافیک جدید را تست کند، به اسمبل یک سیستم با پردازنده AMD Ryzen و کارت گرافیک AMD Radeon پرداخته است. نکته این است که کارت گرافیک RTX 4080 در این بررسی اصلاً داخل سیستم نصب هم نمی‌شود، چراکه بودجه‌ای برای خرید آن باقی نمی‌ماند!

این ویدئو، به خوبی توضیح می‌دهد که چرا استقبال از کارت گرافیک RTX 4080 تا به این اندازه ضعیف است. قیمت 1200 دلاری این کارت گرافیک – که برای مدل‌های سفارشی به راحتی به 1500 دلار می‌رسد – به حدی بالاست که کاربران یا ترجیح می‌دهند با کمی هزینه بیشتر به سراغ کارت گرافیک RTX 4090 بروند، یا اینکه در رده قیمتی زیر 1000 دلار به دنبال کارت گرافیک‌های رده‌بالای نسل قبل بگردند. علاوه بر آن، کارت گرافیک RTX 4080 12GB که قرار بود نماینده سری RTX 40 در رده قیمتی زیر 1000 دلار باشد نیز کنسل شده و قرار است در ژانویه 2023 با نام RTX 4070 Ti عرضه بشود.

سیستم گیمینگ اسمبل شده در ویدئوی جدید Bitwitkyle به هیچ وجه سیستم بدی نیست و به کارت گرافیک Radeon RX 6800XT مجهز شده است. حتی در صورت اعمال یک سری تغییرات روی قطعات آن، می‌توان آن را همچنان با قیمت زیر 1200 دلار، به کارت گرافیک Radeon RX 6900XT هم مجهز کرد. در حال حاضر می‌توان با قیمت 669 دلار، یک کارت گرافیک RX 6900XT از آمازون خریداری کرد:

در حالی که فروشگاه‌ها از فروش کارت گرافیک RTX 4080 ناتوان هستند، خریداری این کارت گرافیک با قیمت MSRP نیز بسیار سخت است. با این وضعیت و با در نظر گرفتن این نکته که شرکت AMD ماه آینده عرضه کارت گرافیک‌های سری Radeon RX 7900 را با قیمت زیر 1000 دلار آغاز می‌کند، شرکت انویدیا به احتمال زیاد به زودی مجبور خواهد شد قیمت کارت گرافیک RTX 4080 را کاهش بدهد.

 

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما