بهترین بازی های رایگان اندروید و آیفون؛ ۲۰ بازی که باید تجربه کنید

اگر به دنبال بازی برای اندروید می‌گردید، بازی‌هایی که روی گوشی آیفون یا دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS خود نصب کنید و بتوانید ده‌ها ساعت به رایگان مشغول بازی کردن آن‌ها شوید، جای دیگری نروید که در این لیست کرده‌ایم تا بهترین بازی های رایگان اندروید و iOS را مقابل‌تان بگذاریم.

بهترین بازی های رایگان اندروید و آیفون؛ ۲۰ بازی که باید تجربه کنید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ، همه ما می‌دانیم که بهترین بازی های رایگان اندروید و iOS این روزها دیگر واقعا «رایگان» نیستند، اما اگر اندکی صبوری به خرج دهید، برخی از آن‌ها نزدیک‌ترین چیزی هستند که می‌توانید به یک بازی Free to Play حقیقی بیابید. بازی‌ها زمانی از حالت رایگان خارج می‌شوند که گیمرها عجله می‌کنند، چرا که اکثر دیوارهای پولی را می‌توان با کنار گذاشتن بازی‌ها برای چند ساعت دور زد. آنچه در این مقاله برایتان گرد آورده‌ایم، مجموعه‌ای از بازی برای اندروید است که می‌توانید به راحتی به تجربه آن‌ها بپردازید و درگیر خریدهای درون برنامه‌ای نخواهید شد.

این لیست نقش نوعی تالار مشاهیر را ایفا می‌کند و لزوما به سراغ جدیدترین بازی‌های بازار نرفته‌ایم، بلکه بازی‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که در سال‌های اخیر حسابی به دل گیمرها نشسته‌اند. در نتیجه یک سری از بازی‌های جدید شاید در آن قرار نداشته باشند. اما تا جایی که امکان داشت تلاش کردیم به تمام آن‌ها اشاره کنیم. اینکه بخواهیم بهترین بازی های اندروید رایگان را معرفی کنیم، به این معنا نبوده که قید بازی‌های خوب را بزنیم و فقط به رایگان بودن بسنده کنیم.

وقتی به دنبال یک بازی برای اندروید و iOS در سبک دوندگی بی‌نهایت بگردید، امکان ندارد نام Alto’s Odyssey به چشمتان نخورد. این بازی یکی از جذاب‌ترین بازی‌هایی است که به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار دارد و تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را در محیطی آرام اما پرماجرا برایتان به ارمغان می‌آورد. در این بازی شما نقش شخصیت اصلی را بر عهده دارید و باید روی تپه‌ها اسکی کنید. باید حواستان باشد که به مانع‌ها برخورد نکنید، چون در این صورت می‌بازید.

بازی گرافیکی فوق‌العاده جذاب دارد که در همان تجربه‌ی نخست، توجه شما را به خود جلب می‌کند. کاری که شما باید بکنید فقط اسکی کردن و پریدن از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر است. از آن‌جایی که اسکی کردن نیاز شدیدی به تمرکز دارد، بنابراین باید کاملا صبور باشید و صفر تا صد حواس خود را روی پشت سر گذاشتن موانع منعطف کنید. مثل بسیاری از بازی‌ها با سبک مشابه، در این بازی هم یک سری آیتم‌ها در سراسر بازی پخش شده‌اند که اگر می‌خواهید کاراکتر خود را شخصی‌سازی کنید، باید آن‌ها را بدست بیاورید.

این بازی اگرچه رایگان است، اما اندکی تبلیغ دارد که تأثیر خاصی روی روند بازی نمی‌گذارد. همچنین خرید درون برنامه‌ای هم اصلا برای این نیست که بتوانید بازی را راحت‌تر تجربه کنید، بلکه فقط مربوط به شخصی‌سازی کاراکتر می‌شود. در نتیجه باید گفت این بازی عملا رایگان است و می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به تجربه‌ی آن بپردازید.

لازم به ذکر است بازی Alto’s Adventure هم تا حد زیادی به این بازی شباهت دارد. در نتیجه اگر از عنوان نخست خوشتان بیاید، به احتمال بسیار زیاد، به مورد دوم هم علاقه‌مند می‌شوید. هر دو بازی توسط استودیوی Noodlecake منتشر شده‌اند، توسعه‌دهنده‌ی آن‌ها Team Alto است و هر دو هم سبک مشابهی دارند.

اگر به دنیای ماشین‌ها علاقه‌مند هستید و دوست دارید با لوکس‌ترین و هیجان‌انگیزترین ماشین‌های دنیا به مسابقه با افراد مختلف بپردازید، آسفالت ۹ می‌تواند شما را به وجد بیاورد. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه‌ای باشید، با سری بازی‌های آسفالت قطعا آشنایی دارید. در بین بازی‌های مسابقه‌ای اتومبیل‌رانی که در دسته‌ی بازی چندنفره هم قرار می‌گیرند، آسفالت‌ها همیشه جزو بهترین عناوین بوده‌اند که با گرافیک خارق‌العاده و مکانیزم عالی، هیجان زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آوردند.

آسفالت ۹ یک بازی موبایل رایگان است که هم در اندروید و هم iOS در دسترس قرار دارد و دقیقا مسیر موفقیت‌آمیز نسخه‌های دیگر را ادامه داده و با بهره‌مندی از گرافیک بالا، گیم‌پلی مثال‌زدنی و محتوای وسیع نظیر ۸۰۰ رویداد مختلف، رویدادهای ماهانه و هفتگی، حالت آنلاین PvP و… توانست نظر مثبت گیمرهای موبایل را جلب کند. همچنین در این بازی امکان آزاد کردن ۵۰ ماشین و ارتقای آن‌ها نیز وجود دارد.

اگرچه شاید سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای بازی آن طور که دوست داریم نباشد اما به طور کلی آسفالت ۹ یکی از بهترین بازی های رایگان اندروید مسابقه‌ای آرکید به حساب می‌آید که می‌توانید آن را تجربه کنید. بازی‌هایی نظیر آسفالت ۸ و آسفالت اکستریم (نسخه‌ای از این بازی با ماشین‌های آف‌رود) هم در بین چند بازی مسابقه‌ای فوق‌العاده و رایگان هستند که می‌توانید آن‌ها را در اندروید و iOS تجربه کنید.

Brawl Stars یکی از آخرین کارهای استودیوی بسیار خوش‌نام Supercell است. این بازی به صورت رایگان در ژانر «براولر» برای اندروید و iOS ساخته شده و المان‌های سبک «MOBA» را نیز در خود جای داده است. گیمر با چند هم‌تیمی وارد بازی می‌شود، با رقبا کشتی می‌گیرد و در صدد پیروزی برمی‌آید.

حالت‌های بازی هم کم نیستند و می‌توان به یک حالت براول سرراست، حالتی که در آن باید به جمع‌آوری کریستال بپردازید و یک حالت دیگر برای به سرقت بردن جواهران حریف اشاره کرد. Supercell پیشتر بازی‌هایی مانند کلش رویال، کلش آو کلنز و بوم بیچ را ساخته است. اگر از بازی‌های «کلش رویال» لذت می‌برید، تمام ساخته‌های دیگر Supercell هم می‌توانند برای ساعاتی طولانی سرگرم‌تان کنند.

 

 

Call of Duty: Mobile، یکی از بهترین بازی های شوتر در سال ۲۰۲۲ است که کاربران بسیار زیادی هم از سراسر دنیا دارد. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های Call of Duty باشید، قطعا از انجام این بازی رایگان در گوشی مبتنی بر اندروید و iOS خود لذت خواهید برد. خصوصا اینکه تمام المان‌های بازی به گونه‌ای کاملا استاندارد طراحی شده‌اند و کاربر اصلا احساس خستگی نمی‌کند. البته شاید تجربه‌ی آن روی گوشی در مقایسه با کامپیوتر یا کنسول خیلی جذاب نباشد اما برای کسانی که روی موبایل گیمینگ انجام می‌دهند، قطعا Call of Duty: Mobile یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

مثل هر کال آو دیوتی دیگری، این نسخه موبایل هم به صورت اول‌شخص دنبال می‌شود و اجازه می‌دهد به رقابت آنلاین با سایرین بپردازید. از طرف دیگر اما شاهد یک حالت بتل رویال ۱۰۰ نفره مشابه به PUBG Mobile و فورتنایت نیز هستیم. تمام این‌ها باعث می‌شود Call of Duty: Mobile هم‌رده با بهترین بازی های رایگان اول‌شخص بازار مانند Critial Ops باشد و در عین حال شما را از تجربه بتل رویال دریغ نکند. بازی خریدهای درون برنامه‌ای هم دارد، اما همگی به تجهیزات ظاهری مربوط می‌شوند و حتی برخی از همان آیتم‌ها را به عنوان پاداش داخل بازی هم دریافت خواهید کرد. گیم‌پلی واقعا هیجان‌انگیز است و سیستم کنترل بازی هم بسیار روان از آب درآمده. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که همین حالا آن را دانلود نکنید.

Call of Duty: Mobile یک بازی شوتر کاملا استاندارد با حالت‌های بازی‌ متنوع نظیر PvP و بتل رویال با ۱۰۰ بازیکن به صورت همزمان است که هیجان بسیار بالایی هم دارد. گرافیک بازی بی‌نظیر است به گونه‌ای که شاید بتوانیم ادعا کنیم بهتر از آن در بازی‌های موبایل سبک شوتر وجود ندارد. توجه داشته باشید که این بازی موبایل رایگان است اما خرید درون برنامه‌ای دارد و به صورت آنلاین قابل اجراست.

 

 

بازی Critical Ops هم یکی دیگر از بازی‌های اکشن تیراندازی در سبک اول شخص است که به صورت رایگان برای پلتفرم موبایل در دسترس قرار دارد. اگرچه تجربه‌ی این بازی روی نمایشگر گوشی شاید سخت باشد اما اگر به آن عادت کنید، می‌فهمید که نمی‌توانید از آن دست بکشید. این بازی کاملا شبیه به بازی محبوب کانتر است. به این صورت که می‌توانید انتخاب کنید یا در دسته‌ی پلیس قرار بگیرید یا تروریست‌ها تا یکی از این کارها را انجام دهید: یا بمب را منفجر کنید، یا بمب را خنثی کنید. این بازی از حالت مولتی پلیر آنلاین هم برخوردار است که به جذابیت آن اضافه می‌کند.

Critical Ops به نسبت دوران اولیه‌ی عرضه‌ی خود پیشرفت زیادی هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ عملکردی داشته و در حال حاضر در دسته‌ی بهترین بازی های رایگان شوتر اول شخص قرار می‌گیرد. چرا که هم گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد، هم امکانات شخصی‌سازی فراوانی به شما می‌دهد و هم کنترل‌های آن ساده و به دور از پیچیدگی هستند. از لحاظ دریافت آپدیت‌های متعدد هم خیال‌تان راحت باشد، توسعه‌دهندگان مرتب آن را پشتیبانی می‌کنند تا مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

کمپانی الکترونیک آرتز یا همان EA مدتی طولانی است که بازار بازی‌های ورزشی را به تصاحب کامل خود درآورده است. در واقع این تنها شرکتی است که به صورت سالانه بازی‌هایی با محوریت‌ اکثر ورزش‌های محبوب عرضه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به Madden NFL Overdrive ،FIFA Soccer ،NBA Live Mobile ،EA Sports UFS و چند عنوان دیگر اشاره کرد. این بازی‌ها المان‌هایی بسیار مشابه یکدیگر دارند. بازیکن می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به این ورزش‌ها به دست آورد و همگی به شبیه‌سازی برخی عناصر بازی‌های اصلی پرداخته‌اند. گرافیک تمام این بازی‌ها معمولا قابل قبول است و گیم‌پلی نیز به راحتی کنترل می‌شود.

اما باید حواستان باشد که بازی‌های EA Sports انبوهی از المان‌های فریمیوم را در خود جای داده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود اعصاب گیمر دائما خرد شود و نتوان بازی‌های EA را به راحتی به هرکسی پیشنهاد کرد. متاسفانه EA تنها شرکتی است که گستره وسیعی از بازی‌های ورزشی را می‌سازد و بنابراین به صورت اتوماتیک بهترین بازی های رایگان این ژانر را در اختیار دارد. توجه داشته باشید بسیاری از عناوین این شرکت را می‌توانید به صورت رایگان روی موبایل خود بازی کنید.

Final Fantasy Brave Exvius احتمالا بهترین بازی های رایگان موبایل (یا در واقع فریمیومی) باشد که تاکنون با تم دنیای فاینال فانتزی به بازار آمده است. این بازی انبوهی از المان‌های عناوین اصلی را قرض گرفته و بنابراین می‌توانید منتظر گشت‌وگذار در شهرها و دانجن‌های بزرگ، یافتن گنجینه‌های پنهان و سر در آوردن از داستانی غنی باشید.

یادگیری گیم‌پلی بازی به ساده‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، اما مهارت یافتن در آن دشوار است و برای شکست دادن برخی از سرسخت‌ترین دشمنان باید حسابی خلاقیت به خرج دهید. افزون بر این‌ها، اگر هر روز اندکی از وقت خود را به تجربه بازی اختصاص دهید، از پاداش‌هایی نظیر ماموریت‌های روزانه و اضافه، کوئست‌های جدید و فعالیت‌هایی برخوردار خواهید شد که بازی را سرزنده و شاداب نگه می‌دارند. این تمام چیزی است که از یک بازی رایگان انتظارش را داریم.

 

 

بازی Genshin Impact یکی از پرطرفدارترین و زیباتری بازی‌هایی است که با داستان معرکه‌ای که دارد می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. در این بازی شما در نقش چند خواهر و برادر هستید که از یک دنیای دیگر به زمین فرستاده می‌شوند. البته کسی که این کار را انجام داده یک خدای ناشناس است که در واقع شما را جریمه و از هم جدا کرده و به صورت مجزا به زمین فرستاده است.

داستان بازی هم از همین جا شروع می‌شود. داستانی ماجراجویانه و بسیار اسرارآمیز که در دنیایی بی‌نهایت زیبا، چشم‌نواز رنگارنگ، و در عین حال بسیار خطرناک و پر از چالش‌های سخت و نفس‌گیر جریان دارد. در این مسیر مخاطره‌آمیز هم باید هر آنچه در چنته دارید رو کرده و دشمنان خود را یکی پس از دیگری نابود کنید.

هدف اصلی شما در این بازی این است که کسانی را که از شما جدا شده‌اند پیدا کرده و به همراه یکدیگر، این سفر چالش‌برانگیز را ادامه دهید و دلایل اتفاقاتی که افتاده را کشف کنید و در نهایت راهی برای بازگشت به دنیای خود پیدا کنید. بازی Genshin Impact یک بازی سوم شخص است که اتفاقات آن در جهانی باز جریان دارد. شما این امکان را دارید تا در نقش شخصیت‌های متنوع که هر کدام خصوصیت‌ها و مهارت‌های مخصوص به خود را دارند بازی را انجام دهید و مراحل آن را پشت سر بگذارید.

سلاح‌های مختلف، آیتم‌های جانبی و امتیازها و جوایز مخفی از جمله چیزهایی است که می‌تواند شما را در پیشروی در جریان بازی کمک کند. توجه داشته باشید که هر بار آیتم یا امتیازی را دریافت می‌کنید، از آن برای شخصی‌سازی قهرمان خود استفاده کنید تا بتوانید در ادامه‌ی بازی و هنگام نبرد با دشمنان سرسخت‌تر، کار راحت‌تری داشته باشید. بازی Genshin Impact گرافیک فوق‌العاده جذاب و جلوه‌های بصری و صوتی کم‌نظیری دارد دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها غرق خود کند. علاوه بر این موارد، گیم‌پلی بازی به خاطر جزئیات بالا و سبک جالب و حرفه‌ای، باعث شده تا Genshin Impact یکی از بهترین بازی های رایگان آنلاین برای پلتفرم موبایل باشد.

لازم به ذکر است به خاطر محتوی داستانی غنی و پر از جزئیات و البته خط داستانی طولانی، حجم بازی اندکی زیاد است به گونه‌ای که باید Genshin Impact را یکی از سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی در نظر بگیریم که تا به امروز برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شده است.

NieR Reincarnation یکی از بهترین بازی های رایگان از فرانچایز اکشن و نقش‌آفرینی در ده سال اخیر به حساب می‌آید که استودیوی نام‌آشنای اسکوئر انیکس وظیفه‌ی انتشار آن را برعهده داشته است. NieR Reincarnation را باید در سبک نقش‌آفرینی یک شاهکار تمام عیار دانست که چه از لحاظ گرافیکی، چه جلوه‌های صوتی و چه گیم‌پلی و داستان، یک عنوان غنی و کاملا حیرت‌انگیز به حساب می‌آید، به گونه‌ای که اصلا نمی‌توانید دست از آن بکشید.

داستان این بازی کاملا مینیمالیستی و ساده طراحی شده است. در این داستان شما به عنوان یک دختر، در محیطی با نام Cage قرار می‌گیرد و حافظه‌ی خود را هم از دست داده‌اید. بعد از اینکه بیدار شدید، خود را درون Cage می‌بینید که دنیایی بسیار وسیع و پر از چالش‌ها و ماجراجویی‌های خطرناک و هیجان‌انگیز است. شما باید در این بازی آنقدر پیش بروید که در نهایت بتوانید حقیقت تاریک و تلخ این دنیا را کشف کنید.

این بازی رایگان اما جذاب که برای اندروید و iOS در دسترس قرار دارد، از گیم‌پلی استثنائی برخوردار بوده و سیستم مبارزات آن بسیار خلاقانه طراحی شده است. به گونه‌ای که شاید در بازی‌هایی با سبک مشابه، نتوانید چنین مکانیزم جذابی را مشاهده کنید. بازی آنقدر دشمنان و متنوع و چالش‌های گوناگون را روبروی شما قرار می‌دهد که می‌توانیم قول بدهیم اصلا از روند آن خسته نخواهید شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود این بازی موبایل را که به صورت رایگان هم در دسترس قرار دارد همین حالا دانلود و نصب کنید.

اگرچه NieR Reincarnation آخرین بازی رایگان اندروید و iOS در لیست ما به حساب می‌آید اما قطعا تعداد بازی‌های آنلاین خوب برای اندروید و iOS بسیار بیشتر است. اگر بازی رایگان خوبی برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌شناسید لطفا نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما