کنسول PS5 سونی در ماشین هوندا قرار خواهد گرفت

سونی و هوندا در حال آماده‌سازی شرایطی هستند که بتوانند با قرار دادن کنسول PS5 سونی در ماشین هوندا شرایط را برای ماشین‌های خودران آینده و ویژگی‌های ویژه آماده کنند. به احتمال فراوان، یک کنسول PS5 در خودروی برقی آینده‌شان (با تمرکز بر سرگرمی) قرار است تا ماشین‌های تسلا را به چالش بکشند.

کنسول PS5 سونی در ماشین هوندا قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،ایزومی کاوانیشی، رئیس کمیته سرمایه‌گذاری مشترک میان سونی و هوندا، در صحبت با روزنامه فایننشال تایمز، گفت که شرکت سونی از نظر فناوری ممکن است پلتفرم پلی‌استیشن 5 را در خودرویی که قصد دارد با هوندا بسازد، ادغام کند.

حتما خاطرتان هست که شرکت تسلا در سال گذشته عرضه جدیدترین خودروهای مدل S و X خود را با نمایشگرهای افقی بزرگ‌تر آغاز کرد و یک تراشه گرافیکی AMD RDNA 2 را به این خودروها اضافه کرد. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا گفت که در طول دوره آزمایشی این ماشین، کنسول‌ آن‌ها توانسته به معنای واقعی کلمه در سطح پلی‌استیشن 5 ظاهر شود.

بیش از یک سال بعد از آن نمایش پرزق‌وبرق آقای حاشیه، وعده‌های آقای ماسک برای بازی‌های بزرگی مانند Cyberpunk 2077 و دمو برای Steam در ماه آگوست هنوز محقق نشده‌اند و قابل‌توجه‌ترین بازی منتشر شده برای این کنسول، نسخه اصلی 2D Sonic the Hedgehog است.

اما سونی فقط به دنبال تزریق بازی و سرگرمیبه خودرویی مانند تسلا نیست. یاسوهیده میزونو، رئیس شرکت سونی هوندا موبیلیتی و مدیر ارشد شرکت هوندا موتور، گفت:

این طرح در واقع توسعه خودرویی به‌عنوان سخت‌افزار است که برای سرگرمی‌ها و شبکه‌ای که ما می‌خواهیم ارائه کنیم را تامین کند. در واقع یک وسیله مصرف محتوا و سرگرمی روی چهار چرخ باشد.

یکی دیگر از بخش‌هایی که سونی و هوندا موبیلیتی باید برای رسیدن به هدف خود آن را حل کنند، بخش خودران خودروی مورد نظر آن‌هاست. کاوانیشی گفت: «برای لذت بردن از فضای ماشین خود، باید آن را به فضایی تبدیل کنید که نیازی به رانندگی نداشته باشید.

این بخش مهمی از دلیل پیوستن سونی و هوندا در اوایل سال جاری است. اولی نه تنها سرگرمی و نرم افزار مورد نیاز برای استقرار این موضوع به ارمغان می‌آورد، بلکه حسگرها و فناوری مورد نیاز برای رانندگی خودران را نیز به‌همراه دارد، در حالی که هوندا به‌وضوح در ساخت خودرو مهارت دارد. آن‌ها امیدوارند که بتوانند باهم به سیستم سایر خودروسازان، مانند رانندگی کامل مبتنی بر ویژن تسلا که دارای نسخه‌های بتا است، بر روی بیش از 160000 خودروی امروزی برسند.

اما تسلا در راه اندازی سیستم‌های خودمختار خود هم مشکلات خاص خود را دارد. بنابراین باید این موضوع را هم مدنظر داشته باشید که هنوز تا بازی کردن بازی God of War Ragnarök بر روی داشبورد یکی از خودروهای شرکت هوندا سال‌ها باقی مانده است، زیرا سونی و هوندا در نظر دارند اولین تحویل این خودرو در آمریکای شمالی را (که هنوز نامگذاری نشده است) در اوایل سال 2026 انجام دهند. به نظر می رسد، سونی از سال 2020 که مفهوم Vision-S 01 و نسخه SUV 02 خود را در CES 2022 رونمایی کرد، طرح‌های مفهومی به نمایش گذاشته است.

Vision-S با همکاری Magna ساخته شد و دارای دو موتور 200 کیلوواتی بود که می‌توانند خودرو را در 4.5 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت برسانند. شرکت سونی در اطراف خودرو، بیش از 10 حسگر تصویر به‌علاوه LIdar، رادار، و دستگاه اولتراسونیک و حداقل 9 نمایشگر پراکنده در داخل خودرو داشت.

سونی و هوندا تمام تلاش خود را خواهند کرد که اولین خودروی برقی سرگرمی مستقل آن‌ها یک محصول منحصر‌به‌فرد در فضای خودرو باشد. این روند از روند خودروسازان دیگری پیروی می‌کند که سعی می‌کنند مالکان زمان بیشتری را در داخل خودروها بگذرانند.

اینکه آیا مردم واقعاً می‌خواهند زمان بیشتری را در اتومبیل بگذرانند یا نه، بعدا باید مشخص شود، اما اگر سونی کنسول PS5 را در درون این خودروها بیاورد، احتمالاً زمان بازی بیشتری نسبت به گزینه‌های B-game که BMW با آن‌ها ارائه می‌کند، خواهد داشت.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما