آنتی‌ویروس رایگان در مقابل آنتی‌ویروس پولی؛ کدام را باید انتخاب کنید

بسیاری از کاربران از خرید آنتی‌ویروس پولی به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت یاد می‌کنند؛ اما برخی دیگر اعتقاد دارند که با وجود گسترش آنتی‌ویروس‌های رایگان، این کار یک هزینه‌ی اضافه است.

آنتی‌ویروس رایگان در مقابل آنتی‌ویروس پولی؛ کدام را باید انتخاب کنید

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،سال‌هاست در مورد اینکه کدام نوع آنتی‌ویروس (رایگان یا پولی) بهتر است، بحث می‌شود. با این حال، با وجود بسیاری از برنامه‌های آنتی‌ویروس موجود در بازار، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است می‌تواند چالش برانگیز باشد. بین آنتی‌ویروس‌های رایگان و آنتی‌ویروس‌های پولی چند تفاوت عمده وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اول از همه باید اشاره کنیم که برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان معمولاً از ویژگی‌های امنیتی کمتری نسبت به نسخه‌های پولی و اشتراکی برخوردار هستند. همچنین ممکن است این نوع از آنتی‌ویروس‌ها محافظت چندانی در برابر تهدیدات آنلاین ارائه ندهند.

در مقابل، آنتی‌ویروس‌های پولی معمولاً ویژگی‌هایی مانند حفاظت همه‌جانبه، کنترل‌های والدین، سرویس VPN، فضای ذخیره‌سازی ابری، مدیریت رمز عبور و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. همه‌ی این‌ها به این معنی است که در مجموع آنتی‌ویروس‌های اشتراکی یا پولی ویژگی‌های امنیتی بیشتری دارند و خیال شما را از بابت محافظت کلی و واقعی از سیستم شما راحت می‌کنند.

یکی دیگر از تفاوت‌های آنتی‌ویروس رایگان و پولی، موضوع ارائه‌ی به‌روزرسانی است. ارائه‌دهندگان آنتی‌ویروس‌های رایگان ممکن است نرم‌افزارهای خود را به اندازه نسخه‌های پولی به‌روزرسانی نکنند. متأسفانه، این موضوع به این معنی است که آن‌ها ممکن است نتوانند از رایانه شما در برابر جدیدترین تهدیدات محافظت کنند. برنامه‌های آنتی‌ویروس پولی معمولاً به دفعات بیشتری به‌روز می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که رایانه شما از جدیدترین حفره‌های امنیتی کشف شده در امان خواهد بود.

وقتی صحبت از موضوع آزاردهنده‌ی تبلیغات می‌شود، برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان معمولاً تبلیغات بیشتری نسبت به نسخه‌های پولی برای کسب درآمد شرکت‌های ارائه دهنده به شما نشان می‌دهند. این تبلیغات می‌تواند به صورت پاپ‌آپ یا حتی بنر باشد. طبیعتاً بسیاری از کاربران علاقه‌ای به دیدن این تبلیغات ندارند و حتی ممکن است موجب کندی سیستم شما نیز شود.

از سوی دیگر، برنامه‌های آنتی‌ویروس پولی تبلیغات کمتری ارائه می‌دهند و حتی ممکن است اصلا بدون تبلیغات باشند، بنابراین می‌توانید بدون سروکله‌زدن با آن‌ها از آنتی‌ویروس خود استفاده کنید.

طبیعتاً یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های آنتی‌ویروس رایگان و پولی هزینه‌ی آن است. می‌توانید مجموعه‌ آنتی‌ویروس‌های رایگان را بدون پرداخت هزینه دانلود کرده و از قابلیت‌های آن استفاده کنید. برنامه‌های آنتی‌ویروس اشتراکی اغلب بین ۳۰ تا ۶۰ دلار در سال هزینه دارند. با این حال، برخی از نسخه‌های پریمیوم می‌توانند بیش از ۱۰۰ دلار در سال هزینه برای شما به همراه داشته باشند.

قبل از نصب یک آنتی‌ویروس رایگان بر روی رایانه خود، لازم است تا از معایب و خطرهای احتمالی استفاده از آن باخبر شوید.

اولین نکته قابل ذکر این است که برخی از آنتی‌ویروس‌های رایگان ممکن است در واقع بدافزارها باشند. در حقیقت، بعضی از برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان وجود دارند که رایانه شما را به جای محافظت با ویروس‌هایی که دارند، آلوده می‌کنند. این برنامه‌ها معمولاً توسط سارقان سایبری که می‌خواهند اطلاعات شخصی کاربران را بدزدند طراحی می‌شوند. تشخیص این موضوع می‌تواند بسیار دشوار باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم که برنامه‌های آنتی ویروس رایگان را فقط از منابع مطمئن دانلود کنید.

 

خطر دیگر استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس رایگان این است که به اندازه برنامه‌های پولی از سیستم شما محافظت نمی‌کنند. در حالی که برخی از نسخه‌های رایگان شرکت‌های معتبر ممکن است در شناسایی و حذف ویروس‌ها خوب عمل کنند، اما احتمالاً تمام ویژگی‌هایی را که برای ایمن نگه‌داشتن رایانه‌تان نیاز دارید، به شما ارائه نمی‌دهند. به عنوان مثال، برخی از آنتی‌ویروس‌‌های رایگان شامل محافظت بلادرنگ (real-time protection) نمی‌شوند. این موضوع به این معنی است که نمی‌توانند از سیستم شما در برابر ویروس‌های جدید محافظت کنند.

همچنین، از آنجایی که آنتی‌ویروس‌های رایگان به صورت پیوسته به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند، تعاریف ویروس در رایانه شما به سرعت قدیمی می‌شود و سیستم شما در برابر تهدیدات جدید آسیب‌پذیر خواهد بود. برخی از آنتی‌ویروس‌های رایگان می‌توانند هر کاری را که در رایانه خود انجام می‌دهید بی‌سروصدا ردیابی کنند و این اطلاعات را به شرکت‌های ثالث بفروشند. این عمل «داده کاوی» نامیده می‌شود و به این صورت است که برای برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده کسب درآمد به همراه خواهد داشت.

بهره‌گیری از نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای ایمن نگه داشتن رایانه‌ها از بدافزارها، ویروس‌ها و سایر تهدیدات آنلاین ضروری است. اکنون که مزایا و معایب آنتی‌ویروس‌های رایگان و پولی را می‌دانید، احتمالاً از خود می‌پرسید که کدام یک را باید انتخاب کنید. پاسخ به این سوال با در نظر گرفتن هدف و بودجه‌ی شما امکان‌پذیر می‌شود.

اگر به دنبال حفاظت حداقلی از سیستم خود هستید و فایل‌های مهمی در سیستم خود ندارید، می‌توانید از آنتی‌ویروس‌های رایگان استفاده کنید. همانطور که اشاره شد، این دسته از آنتی‌ویروس‌ها فقط سیستم شما را از ویروس محافظت می‌کند و حمایت کاملی را که انتظار دارید، ارائه نمی‌دهند. به‌طور معمولی یک آنتی‌ویروس رایگان برای ایجاد حداقل حفاظت از سیستم و اسکن کردن آن در مقابل بدافزارها کارایی دارد.

اما اگر به دنبال محافظت همه‌جانبه از سیستم خود در برابر ویروس‌ها و جدیدترین تهدیدات سایبری هستید، باید کمی هزینه کرده و آنتی‌ویروس‌های پولی را تهیه کنید. اگر خرید آنتی‌ویروس پولی را برای خود گزینه‌ی بهتری می‌دانید، در ادامه چند آنتی‌ویروس پولی محبوب فروشگاه آنلاین دیجی کالا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مهم نیست که قصد دارید از کدام نوع آنتی‌ویروس بهره ببرید، در ابتدا مطمئن شوید که نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را از منابع قابل اعتماد دانلود می‌کنید تا از آلوده شدن ناخواسته رایانه خود به بدافزارها جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ آنتی‌ویروسی نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی از سیستم شما محافظت کند، بنابراین توصیه می‌کنیم که شما نیز نکات امنیتی لازم را در این مورد رعایت کنید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما