همیشه پای یک روس در میان است – بزرگ ترین کتابخانه کتاب الکترونیکی غیرقانونی جهان

مجری قانون فدرال آمریکا، دو فرد روسی را به دلیل ایجاد و مدیریت در کتاب الکترونیکی Z-Library به نقض کیفری حق چاپ متهم و متهم کرد. Z-Library، که از سال 2009 وجود داشته است و قبل از اینکه دولت ایالات متحده این سایت را در اوایل ماه جاری تعطیل کند، به عنوان “بزرگترین کتابخانه کتاب الکترونیکی غیرقانونی جهان” معرفی می‌شد.

همیشه پای یک روس در میان است – بزرگ ترین کتابخانه کتاب الکترونیکی غیرقانونی جهان

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،به گفته وزارت دادگستری آمریکا، زوج مورد بحث، آنتون ناپلسکی و والریا ارماکووا، به درخواست دولت آمریکا در تاریخ 3 نوامبر در آرژانتین دستگیر شدند. این دو نفر علاوه بر نقض کپی‌رایت، با اتهامات پولشویی و کلاهبرداری نیز روبرو هستند. دولت ایالات متحده دامنه‌های مرتبط با Z-Library را در زمان دستگیری آن‌ها تعطیل و توقیف کرد، اما خبرگزاری Ars Technica اشاره کرده که برخی از کاربران همچنان می‌توانند در دارک وب به این سایت دسترسی داشته باشند!

Z-Library بیش از 11 میلیون عنوان کتاب الکترونیکی غیرقانونی و مقالات آکادمیک را در خود جای داده است که کاربران می‌توانستند به صورت رایگان دانلود و مطالعه کنند. در طول سال‌های گذشته، این سایت به عنوان منبعی برای دانشجویانی که توانایی خرید کتاب‌های درسی گران قیمت را نداشتند، شناخته می‌شد. خبر تعطیلی این وبسایت در اوایل این ماه در سراسر رسانه‌های اجتماعی موج زد، با گزارشی از تأثیر آن بر دانشجویان کالج و دیگرانی که توانایی پرداخت هزینه دسترسی به مواد آموزشی را ندارند، برروی وبسایت‌های زیادی رفت.

همانطور که توسط Vice اشاره شد، دستگیری ناپلسکی و ارماکووا مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که انجمن نویسندگان (سازمانی برای نویسندگان که مدافع حمایت از حق چاپ است) شکایتی را در 7 اکتبر به دفتر نماینده تجاری ایالات متحده ارائه کرد. این شکایت به روند رو به رشد کاربران در TikTok اشاره می‌کند که Z-Library را به عنوان راهی برای دریافت رایگان کتاب تبلیغ می‌کنند و خاطرنشان می‌کند که هشتگ “zlibrary” بیش از 19 میلیون بازدید در این پلتفرم دارد.

همچنین به یکی دیگر از کتابخانه‌های کتاب الکترونیکی غیرقانونی به نام Libgen اشاره می‌کند و استدلال می‌کند که هر دو سایت تأثیری «غیرقابل محاسبه و واقعاً ویرانگر» بر جامعه نویسندگی دارند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما