عرضه پردازنده Loongson در 2023 و تلاش برای رقابت با تایگر لیک اینتل و AMD Zen 3

تراشه‌ساز چینی Loongson در تلاش است تا فاصله خود با اینتل و AMD را کاهش دهد و این شرکت در نظر دارد تا با عرضه نسل بعد پردازنده های خود این کار را انجام دهد. این شرکت به تازگی در جریان اجلاس نوآوری خود در نانجینگ چین اعلام کرد که در حال کار بر روی پردازنده‌های نسل جدید خود است که برای رقابت در بازار داخلی چین با پردازنده‌های دیگر طراحی خواهند شد و قرار است از معماری Dragon core استفاده کند.

عرضه پردازنده Loongson در 2023 و تلاش برای رقابت با تایگر لیک اینتل و AMD Zen 3

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،اولین محصولاتی که قرار است از این معماری استفاده کنند قرار است نسل چهارم Loongson 3A6000 لقب گیرد و گفته می‌شود که قرار است پرفورمنسی برابر یا مشابه سری CPU های دسکتاپ اینتل Willow Cove و یا AMD Zen 4 ارائه دهد. این شرکت مجدداً تایید کرد که طراحی‌ها در این زمینه تکمیل شده و پردازنده‌ها در مراحل تولید هستند و اولین نمونه در این خصوص قرار است در اوایل 2023 در دسترس قرار گیرد.

با این حال عرضه عمده این تراشه‌ها احتمالا در اواسط 2023 خواهد بود. این معماری که به نظر می‌رسد اختصاصی این کمپانی باشد به رشد 68 درصدی عملکرد تک هسته‌ای محاسبات ممیز شناور، و 37 درصدی عملکرد محاسباتی نقطه ثابت خواهد انجامید. برای مقایسه این شرکت از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و AMD Zen 3 استفاده کرد که در تصاویر مشخص است.

 

با نگاه کردن به اعداد و ارقام بالا پردازنده‌های Loongson 3A6000 دارای IPC مشابه سری پردازنده‌های اینتل و AMD است که برای پردازنده ساخت چین یک جهش و عملکرد مثبت در نظر گرفته می‌شود. ارائه پردازنده‌ای با عملکرد مشابه سری محصولات Zen 3 برای این کمپانی مناسب به نظر می‌رسد و این درحالی است که پردازنده‌های جدید AMD با معماری Zen 4 به تازگی عرضه شده‌اند.

کمپانی چینی با این حال به معماری دقیق و سرعت کلاک پردازشی و همچنین سوکت و پلتفرم پشتیبانی کننده از این سری پردازنده‌ها اشاره نکرد اما می‌توان انتظار داشت که این محصولات مشابه و یا شاید با عملکردی پایین‌تر از دو نسل قبل اینتل و AMD ارائه شوند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما