این ۶ خوراکی و میوه را بدون معده خالی نخورید

اقتصاد ۱۰۰ - خوردن ۶ خوراکی در حالی که معده‌تان خالی است، مضرات زیادی به بدن وارد می‌سازد.

این ۶ خوراکی و میوه را بدون معده خالی نخورید

به گزارش گروه دانش و فناوری، این ۶ خوراکی و میوه و دلایل نخوردن آنها با معده خالی به شرح زیر است:

۱- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، اگرچه سرشار از مواد مغذی و مقادیر زیادی ویتامین C است، اما حاوی مقادیر زیادی اسید تانیک است که اسیدیته معده را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به زخم معده شود. گوجه فرنگی را به عنوان سالاد شام در کنار سایر خوراکی‌ها بخورید.

 

۲-  ماست

دلیل اصلی برای اجتناب از خوردن ماست با معده خالی این است که فواید باکتری اسید لاکتیک موجود در ماست به دلیل اسیدیته بالای اسید معده بی اثر می‌شود. بنابراین با مصرف اول صبح، فواید بسیار کمی برای سلامتی از طریق ماست به دست می‌آورید.

 

۳-  شکر فرآوری شده

همه ما می دانیم که شکر زیاد مضر است. اما آیا می‌دانستید که قند اضافه شده به بیشتر غذاهای فرآوری‌شده - مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و سایر شیرین‌کننده‌ها، همان تأثیر منفی الکل روی کبد را دارد؟ قندی که به طور طبیعی در میوه‌ها یافت می‌شود توسط فیبر موجود در آن خنثی می‌شود، اما مقادیر فراوان فروکتوز – به خصوص با معده خالی، کبد را بیش از حد انباشته می‌کند و می‌تواند به آسیب کبدی منجر شود. بنابراین به بچه‌ها توصیه می‌شود از دونات صبحانه پرهیز کنند.

 

۴ -  موز

موز یکی از شناخته شده ترین غذاهای رژیمی است. سیر کننده است، به رفع یبوست کمک می‌کند و از نظر برخی متخصصان سلامت یک غذای فوق العاده است. با این حال، موز حاوی مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است که اگر موز را با معده کاملا خالی بخورید، می‌تواند منجر به عدم تعادل منیزیم و پتاسیم در خون شود. موز نمونه بارز خوردن غذای مناسب در زمان نامناسب است.

 

۴-  چای و قهوه

نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش اسیدیته می‌شود که به نوبه خود باعث سوزش سر دل و سوء هاضمه در طول روز می‌شود. نوشیدن چای با معده خالی می‌تواند ترشح شیره معده را سرکوب کند و صفرا و اسید معده را کاهش دهد، فاکتوری که به هضم کلی غذاها کمک می‌کند و برای فرآیند ترشح کلسترول اضافی از بدن ضروری است.

 

۶-  الکل

بدون غذا در معده، الکل مستقیماً به جریان خون می رود. هنگامی که الکل وارد جریان خون می‌شود، به سرعت در سراسر بدن پخش شده و باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود و منجر به احساس گرمای موقت، کاهش موقت ضربان نبض و همچنین فشار خون می‌شود. الکل سپس به معده، کلیه‌ها، ریه‌ها، کبد و سپس به مغز می‌رسد. همیشه زمان زیادی طول نمی‌کشد تا این اتفاق بیفتد. حدود ۲۰ درصد از الکلی که یک فرد می‌نوشد از معده عبور می‌کند و در عرض یک دقیقه به مغز می‌رسد. وجود غذا در معده سرعت حرکت الکل در جریان خون را کاهش می‌دهد، اثرات آن را کاهش می‌دهد و آسیبی که به اندام ها وارد می‌کند را به حداقل می رساند.

 

بدین ترتیب زمان خوردن بسیار مهم است. داشتن سلامتی، با آگاهی از آنچه به بدن خود وارد می‌کنیم و یادگیری نحوه بهینه سازی انتخاب‌های غذایی خوب، آغاز می‌شود.

 

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما